Nuotolinėje pamokoje mokytojas kviečia susipažinti, ką slepia aukščiausias ir ilgiausias geležinkelio tiltas Lietuvoje.
Jei dar neteko lankytis Lyduvėnuose, galbūt dar savo akimis nematėte Raseinių rajono savivaldybėje esančio išskirtinio objekto. Tačiau tai ne bėda. Istorijos mokytojas A. Zmitra savo mokiniams bei portalo Delfi skaitytojams ir žiūrovams paruošė pamoką apie aukščiausio ir ilgiausio geležinkelio tilto mūsų šalyje istoriją.
Šio išskirtinio ir saugomo objekto istorija gana spalvinga ir mena laikus net nuo Pirmojo pasaulinio karo.
Vis dar traukinių dundesį keliantis Lyduvėnų geležinkelio tiltas patyrė labai daug. Šis įspūdingas statinys pradėjo kilti 1915 m. Tuomet tiltas buvo statomas medinis. Istoriniai liudininkų prisiminimai byloja, kad statybos buvo didžiausios Rytų fronte ir pareikalavo nemažai aukų. Skaičiuojama, kad prie statybų prisidėjo apie 2 tūkst. karo belaisvių, vietiniai gyventojai, inžinieriai. O kad užtektų medienos, buvo kertamas ir aplinkinis miškas.
Išskirtinė ne tik tilto statyba, bet tolimesnė istorija. 1937 m. šis geležinkelio tiltas dar kartą buvo įrašytas į istoriją, kai jaunesnysis leitenantas, aviacijos lakūnas Vladas Murmulaitis su Antano Gustaičio kurtu AMBO lėktuvu praskrido pro tilto apačią.
Prasidėjus Antrajam pasauliniam karui ir atkeliavus iki Lietuvos teritorijos, nacistinei Vokietijai užpuolus Sovietų Sąjungą ir veržiantis per Lietuvos teritoriją vokiečiai vykdė aktyvią žvalgybą ir sprendė, ką daryti su Lyduvėnų tiltu. Laimei, jį pavyko išlaikyti nesugriautą. Karo metu tiltas sugebėjo išstovėti ir tarnavo karo reikmėms.
1944 m. liepos mėnesį vokiečiams traukiantis dėl jiems nesėkmingos karo eigos, jie subombarduoja tiltą.
Pasibaigus karui Sovietų Sąjunga puolė atstatyti tiltą. Tiesa, iš pradžių medinį. 1951 m. buvo pastatytas toks tiltas, kokį matome ir dabar.
Daugiau apie šį objektą sužinosite nuotolinėje mokytojo pamokoje.