Uždarytos mokyklos ir užvertos klasių durys nereiškia, kad mažieji neteks galimybės kasdien įgyti naujų žinių ir išmokti ko nors naujo. Mokytojai deda visas pastangas, kad švietimo procesas nenutrūktų, o mokiniai galėtų toliau mokytis iš namų.

Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos direktorė Lina Venskutė pasakojo, kad jos vadovaujamoje mokykloje, kaip ir likusioje Lietuvoje, nuotolinis mokymas prasidėjo kovo 30 d. O mokykla jau suplanavusi, kaip efektyviai organizuoti mokymą nuotoliniu būdu.

Tėvai turi užtikrinti ir tai, kad vaikai pailsėtų

Nuotolinio mokymo metu mokyklos elektroniniame dienyne bus pildomos pamokų temos ir savarankiški darbai bei įrašomi mokinių atliktų darbų įvertinimai. Mokymo procesui pradinė mokykla naudosis skaitmeninėmis EMA ir EDUKA pratybomis. O pamokos vedamos gyvai naudojantis „ZOOM“ platforma. Atliktas užduotis mokiniai kels į „Google Class Room“ platformą.

„Taigi lieka visi mokomieji dalykai, mokiniai ir toliau ugdomi pagal mokomųjų dalykų programas, jiems skiriama daugiau savarankiško darbo, tačiau užtikrintas kiekvieno mokytojo grįžtamasis ryšys“, – kalbėjo mokyklos direktorė.

Pasak jos, kad vaikai būtų pasiruošę nuotoliniam mokymui, prisidėjo ir mažųjų tėvai. Jie padėjo vaikams prisijungti prie virtualių mokymosi platformų.

„Taip pat daugeliui padėjo sudalyvauti pirmoje „gyvoje“ pamokoje. Svarbiausias pradinių klasių mokinių tėvų indėlis – pristatyti vaikui dienos mokymosi planą, ką jis turės atlikti per dieną, taip pat sudaryti vaikui dienotvarkę, kurioje būtų numatytas laikas atlikti užduotims savarankiškai ir dalyvauti pamokoje „gyvai“ bei užtikrinti vaiko poilsį“, – įvardijo pašnekovė.

Organizuojama nuotolinį mokymą „Žiburio“ pradinė mokykla siekė, kad pamokų laikas „ZOOM“ platformoje nesutaptų. Todėl nedalyvaujant mokiniui pamokoje yra galimybė gauti pamokos įrašą arba mokytojas gali pakonsultuoti konsultacijos metu ar telefonu.

Pavyko suburti visą mokyklos bendruomenę

Mokyklos pavaduotoja ugdymui Rita Banel vylėsi, kad visos pasirinktos programos nuotoliniam mokymui atlaikys tokį didelį krūvį.

„Tačiau tai nepriklauso nuo mūsų, todėl esame apsvarstę ir kitokias mokymo galimybes. Vaikai netenka santykio mokytojas–mokinys, mokinys–mokinys. Mokymasis pamokoje sudaro galimybę mokytis kartu, tuo metu mokymasis per atstumą siejamas su savarankiška, individualia veikla, kuriai reikia asmeninės motyvacijos, disciplinos“, – kuo skirsis nuotolinis mokymas nuo įprastinio, pasakoja R. Banel.


Mokyklos pavaduotoja svarstė, kad iš pradžių mokinių susidomėjimas bus didesnis, tačiau laikui bėgant gali kilti iššūkių dėl mokinių motyvacijos.

„Todėl su mokytojais galvojame, kaip mokymąsi keisti, paįvairinti, jei nuotolinis mokymasis užtruktų ilgiau“, – teigė ji.

Nepaisant to, R. Banel mato ir teigiamų nuotolinio mokymo pasekmių. Pasak jos, atsiskaitydami daugiau užduočių mokiniai gaus didesnį individualų grįžtamąjį ryšį.

„Tėvai ir vaikai turės labai įvairių pokalbių temų, kurios siesis su pamokomis. Pastebėjome, kad mokyklos administracijos organizuotame tėvų susirinkime, kuris vyko „ZOOM“ platformoje, dalyvavo daugiau mokinių tėvų nei organizuojant mokykloje. Susirinkime dalyvavo šeimomis – taigi subūrėme visą mokyklos bendruomenę. O gal tėvai prisijungs prie šokių ar fizinio ugdymo pamokų ir pašoks ar pasportuos kartu su vaiku“, – vylėsi pašnekovė.

Mokytojai turėjo labai greitai persiorientuoti

Savo patirtimi organizuojant nuotolinį mokymą pasidalijo ir pradinės mokyklos mokytojos Vita Triškuvienė, Edita Rukšėnaitė-Narūnienė ir Gražina Baublienė.

Pasak jų, pagrindinis iššūkis, kylantis keičiant mokymosi tvarką, – ribotas tiesioginis bendravimas, nes mokiniai negali ilgai būti prie kompiuterio. Be to, nuotolinis mokymas yra techniškai sudėtingesnis procesas.

Iki šiol mokytojai jau dirbo naudodami technologijas, paįvairindami mokymo procesą, jas įterpiant į tam tikras pamokų dalis, tačiau dabar tenka viską perkelti į skaitmeninę erdvę. Didžiausios rizikos, kylančios mokant nuotoliniu metu, – ryšio trukdžiai, mokinių, jų tėvų ir mokytojų skirtingas kompiuterinis raštingumas.


Kartu ir mokytojams teko išmokti naujų dalykų per labai trumpą laiką: įtvirtinti, įsisavinti ir laisvai valdyti mokyklos pasirinktą platformą.

„Įvairių nuorodų ir nuotolinių mokymų gausa užvertė mokytojus lyg lavina. Labai sunku atsirinkti ir taikyti praktiškai, nes įrankį reikia įvaldyti, kad galėtum jaustis laisvai dirbdamas su mokiniais“, – tvirtino pedagogės.

Tėvų susirinkimai – irgi nuotoliniu būdu

Pradinukus ugdančios specialistės džiaugėsi, kad tėveliai ramiai laukė mokyklos sprendimo, kaip vyks nuotolinis mokymas. Žinoma, dalis šiek tiek nuogąstavo dėl mokinių motyvacijos, savarankiško darbo kokybės, kai atsakomybė perkeliama mokiniams.

„Daugeliui neramu, ar mokinys savarankiškai prisijungs laiku, ar suras reikiamą „kambarėlį“ „ZOOM“ platformoje. Reikėjo sudaryti nuotolinio mokymo atskirų dalykų tvarkaraštį ir jį priderinti prie esamo tvarkaraščio. Buvo padaryti tėvų susirinkimai nuotoliniu būdu, todėl tėvams buvo aiškiau ir jie nusiramino“, – pasakojo mokytojos.

Pasiteiravus, kaip tėvai gali prisidėti, kad jų mažiesiems būtų lengviau mokytis nuotoliniu būdu, pedagogės patarė tėvams vaikams paruošti tinkamą darbo vietą, susidaryti dienotvarkę. Taip pat tėvai turėtų pasirūpinti interneto prisijungimu.

„Tėvams svarbu kasdien prisijungti prie elektroninio dienyno ir stebėti užduotis bent jau pradžioje. Sekti ir elektroninį paštą, nes jei bus trikdžių elektroniniame dienyne, užduotys gali būti siunčiamos elektroniniu paštu“, – tęsė specialistės.

Pedagogės džiaugėsi, kad pradinukų tėvai labai aktyviai įsitraukia į vaikų mokymo procesą ir patys išmokė vaikus naudotis „ZOOM“ platforma nuotoliniam mokymui. Taip pat tėvai padeda vaikams pirmosiose nuotolinėse pamokose, prisijungia prie virtualių pratybų.

Po nuotolinių pamokų baigos labai svarbu šeimoje susitarti su vaikais, ar vaikas žengs savarankiško mokymosi keliu, ar tėvai ruošia pamokas visuomet kartu su vaikais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)