Amžius nėra kliūtis

BTA Utenos regioninio skyriaus vadovas Dainius Adamavičius sako, kad jo vadovaujamame skyriuje darbuotojų amžiaus vidurkis yra 53 metai, o didžioji dalis jų – netgi vyresnio amžiaus.

„Didžiuojuosi savo komanda dėl jos draugiškumo, kolegiškumo ir tarpusavio bendravimo. Nauji darbuotojai tikrai sulaukia pagalbos iš vyresnių“, – laidoje „Delfi diena“ kalbėjo D. Adamavičius.

Ilgametę vadovavimo patirtį turinti Toma Matutytė įžvelgė ir kitą problemos pusę, kad netgi patys vyresnio amžiaus darbuotojai vengia pretenduoti į vieną ar kitą darbo vietą. O to priežastis – jie bijo nusivilti.

„Man atrodo, kad tai suformuota iš buvusios patirties praeityje, kai buvo manoma, kad jei žmogus dirba vieną ar tą patį darbą, tai jis visą gyvenimą tą ir darys. Pokyčiams nebuvo atvirumo ir vyravo stagnacija“, – sakė pašnekovė.

Aviacijos srityje dirbanti ir įmonei vadovaujanti T. Matutytė tvirtina, kad pasaulio darbo rinkoje nėra susidūrusi su kompanija, kurioje dirbtų tik jauni žmonės. Lietuvos įmonėse ji vis dar pasigenda vyresnio amžiaus darbuotojų.

„Tenka bendrauti su kandidatais, kurie per darbo pokalbį klausia, kodėl jį pasikvietėme, nes esą juk matome, kiek jam metų. Amžius tikrai nėra kliūtis, pirmiausia reikalingi įgūdžiai, patirtys tam tikruose darbuose, motyvacija dirbti“, – pabrėžė T. Matutytė.

Darbas

Ji taip pat pastebėjo, kad vyresnio amžiaus žmogus labiau suvokiantis, ko jis gyvenime nori ir siekia.

„Jis yra daug ką išbandęs, mažiau skuba, jam yra įdomiau atlikti tam tikrą darbą, kur jis jau turi patirties. Tokių žmonių motyvacija yra netgi didesnė nei jaunų žmonių, kurie vis dar labai ieško savęs“, – kalbėjo pašnekovė.

Amžius CV nėra būtinas

D. Adamavičius paklaustas, ar iš tiesų vyresnio amžiaus žmonės save yra linkę nuvertinti darbo rinkoje, sakė, kad jis vertindamas būsimą darbuotoją vadovaujasi keliais paprastais principais.

„Žmogus, kuris aplikuoja į vieną ar kitą darbo poziciją, nebūtinai turi nurodyti savo amžių CV. Man svarbiausia, kad mes matytume to darbuotojo įgūdžius, patirtį ir pasiekimus“, – sakė laidos pašnekovas.
Dainius Adamavičius

Anot T. Matutytės, pastaruoju metu žmogaus amžius CV nurodomas vis rečiau.

„Manau, kad tiek darbuotojas, tiek darbdavys į tai pradeda kreipti mažiau dėmesio. Mes iš tiesų jau formuojame kitus standartus. Žmonės yra daugiau matę pasaulio, turi kitokį įsivaizdavimą, todėl tiek darbdaviai, tiek darbuotojai yra linkę keistis, nors tam dar reikia šiek tiek laiko, iniciatyvų, palaikymo“, – akcentavo pašnekovė.

D. Adamavičius pabrėžė, kad žmogus kurdamas savo CV pirmiausiai turėtų akcentuoti, kuo jis gali būti naudingas vienose ar kitose darbo pareigose ir įvardinti stipriąsias puses.

„Aš patarčiau nebijoti, būti motyvuotiems ir išdrįsti kandidatuoti“, – sakė pašnekovas.

Jam pritarė ir T. Matutytė, kurios tikinimu, svarbiausia žinoti, ką savo CV norima pranešti būsimam darbdaviui. Pavyzdžiui, jeigu žmogus pretenduoja į poziciją klientų aptarnavimo srityje, tai jis turėtų pabrėžti tokias savo savybes, kaip komunikabilumą, norą bendrauti telefonu ir pan. Pasak pašnekovės, taip pat svarbu detaliai nurodyti jau turimą patirtį, nes tam tikroms darbo pozicijoms tai yra vienas iš prioritetų.

Darną užtikrina amžiaus įvairovė

D. Adamavičius paklaustas, kaip reikėtų formuoti tinkamą požiūrį į vyresnio amžiaus darbuotoją, pabrėžė, kad pirmiausia reikia pamiršti vyraujančius stereotipus.

Toma Matutytė

„Turime pripažinti, kad amžėjimas artėja ir niekur nuo to nepabėgsime“, – pabrėžė pašnekovas.

Anot T. Matutytės, „sveika“ ekosistema susiformuoja tuomet, kai kolektyve yra įvairaus amžiaus darbuotojų, kurie vieni kitiems padeda, pagarbiai bendrauja.

„Tokie kolektyvai, kurie susideda iš įvairaus amžiaus žmonių, yra pastovesni. Jie tarsi šeima, kurie natūraliai gyvena ir juda į priekį kartu. Užsienio kompanijos netgi siekia išlaikyti stabilų amžiaus lygį, kuris užtikrintų gerą kolektyvo darną. Tuomet, žinoma, žmonės ir efektyviau dirba“, – akcentavo pašnekovė.

T. Matutytės tikinimu, vyresni žmonės kolektyve savo pavyzdžiu gali parodyti mokėjimą koncentruotis į darbą ir išlaukti rezultato, taip pat jų lojalumas įmonei yra stipresnis nei jaunų darbuotojų.

„Kai aplinka būna ne itin skubanti, tai ir jauni žmonės patys išmoksta sustoti. Jeigu virtuvėlėje pietaujant niekas nesinaudoja telefonais, jie juos irgi padeda“, – juokavo laidos pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją