Daugiau nei 100 įmonių atvėrė savo duris vienos dienos praktikantams
Džiugu, kad abejones dėl savo ateities ar svajonių profesijos keliančių minčių dūmus gali padėti išsklaidyti malonios patirtys, kurių metu jaunuoliai gali iš arti pamatyti ir pažinti profesines sritis ar jų profesionalus, kurių vietą ateityje norėtų užimti ir patys. Kaip anksčiau Delfi pasakojo Indrė Engelkytė-Iršė, jos atstovaujama nevyriausybinė organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ jau keletą metų šalyje aktyviai organizuoja programą „Šešėliavimas“, kuri skirta jaunosios kartos karjeros ugdymui. Šiais metais organizacijai pavyko pritraukti daugiau nei 100 įmonių ir sukurti apie 240 „šešėliavimo“ pozicijų. Programos metu moksleiviai lankėsi įvairiose įstaigose ir turėjo galimybę „pasimatuoti“ savo ateities profesiją, ją tyrinėdami ir patys dienai įsijungdami į įmonių veiklą.
Gausiame įmonių, įsileidusių jaunuosius praktikantus į savo darbovietę, būryje – ir Delfi. Žiniasklaidos organizacijai labai svarbu parodyti jauniems žmonėms, kad Lietuvoje kurti savo ateitį galima, skatinti juos čia likti, neišvažiuoti laimės ieškoti į užsienį. Juk talentai turi likti mūsų valstybėje. Delfi būstinėje apsilankiusios merginos turėjo galimybę susipažinti su pačia organizacija bei iš arti pamatyti, kaip atrodo žurnalistų ir rinkodaros specialistų darbas. Kaip teigė pačios merginos, ši patirtis jas įkvėpė siekti jų išsikeltų tikslų ir svajonių, o kai kurioms ir dar kartą patvirtino, kad jos eina geru ir teisingu keliu.
„Ši patirtis viršijo visus mano lūkesčius ir įrodė, kad tikrai ateitį norėčiau sieti su rinkodarą“, – dalijosi vienos dienos praktikantė Greta.
Jai antrino ir moksleivė Fausta.
„Tai buvo vertinga ir įkvepianti patirtis. Įgytos žinios man padės toliau augti ir siekti savo karjeros tikslų“, – džiaugėsi ji.
Merginos gerų žodžių negailėjo ne tik jas su jų svajonių darbu supažindinusiam kolektyvui, bet ir teigiamai atsiliepė apie kuriamą atmosferą darbo vietoje.
„Apžiūrėjome vietas, kuriose filmuojamos televizijos laidos, kuriami straipsniai, taip pat sudalyvavome komandos susitikime bei teko padirbti komandoje, kad sukurtume geriausias idėjas, tobulinant jaunuolių susidomėjimą naujienų portalu Delfi. Galbūt labiausiai įsiminė ne tik aplinkui vaikštantis ofisui draugiškas šuo, bet ir tai, kad keli darbuotojai prieš keletą metų mokėsi mano mokykloje. Iškart įžiebiau viltį, jog viskas gali būti įmanoma, jeigu tik pats to labai nori“, – dalijosi Vaiva.
Moksleivės atskleidė savo profesines svajones
„Šešėliavimo“ programoje dalyvavusi moksleivė Fausta dalijosi, kad, mąstydama apie savo ateitį, save mato dirbančią būtent marketingo srityje. Ji teigė, kad susitikimo su Delfi atstovais metu ji įgavo dar daugiau įkvėpimo domėtis sritimi, apie kurią ji svajoja jau dalį savo gyvenimo.
„Marketingas yra tas dalykas, kuris mane veža, kur kiekvienas žodis ar idėja gali tapti puikiu įrankiu pasiekti, įkvėpti ir bendrauti su žmonėmis. Tai – mano aistra ir noras ne tik kurti puikius produktus ar paslaugas, bet ir pristatyti juos pasauliui taip, kad jie būtų pastebėti, vertinami ir naudingi“, – pasakojo moksleivė.
Pasak jos, apie marketingo sritį girdėti jai tenka dažnai. Savo patirtimi su Fausta dalijasi ir panašias darbo pozicijas užimantys artimieji, kurių pasakojimai, pradžioje, merginą vertė netgi atitolti nuo šios profesijos.
„Pati idėja, kad norėčiau dirbti tokį darbą, gimė visai neseniai. Iš pradžių, dėl nuolat linksniuojamo marketingo, aš negalėdavau pakęsti apie tai klausyti ir, dažnu atveju, pasitraukdavau iš šeimos diskusijos. Tačiau paradoksas toks, kad, daugiau susidūrusi ir susipažinusi su marketingu, pati taip jį taip pamilau, kad dabar savo ateitį sieju su ne bet kuo kitu, bet būtent su marketingu“, – teigė Fausta.
Kartu su Fausta ir kitomis praktikantėmis Delfi būstinėje besilankiusi Vaiva teigė, kad ji nėra tokia užtikrinta dėl savo ateities pasirinkimų.
„Nesu dar iki galo apsisprendusi, ką norėčiau veikti ateityje, tačiau kuo toliau, tuo labiau krypstu į marketingo kryptį. Siekiama profesija kol kas turbūt būtų marketingo specialisto arba marketingo skyriaus vadovo pozicija. Esu beveik įsitikinusi, kad tai puikiai leistų atsiskleisti geriausioms mano savybėms ir leistų tobulėti norimose srityse“, – teigė ji.
Anot Vaivos, mintis apie šią specialybę jos galvoja neužgimė savaime.
„Iš tiesų, šią kryptį man pasiūlė būtent mano mama. Pati net nežinojau, kad tokia gali būti mano ateities profesija, tačiau, plačiau apie ją pasidomėjusi, supratau, kad mama pateikė puikų pasiūlymą tiek pagal mano charakterį, tiek pagal mano norus ir siekius“, – dalijosi mergina.
Savo svajones atskleidė ir praktikantė Greta.
„Aš ateityje save matau ir norėčiau būti socialinių tinklų įmonėje arba reklamos agentūroje rinkodaros skyriaus projektų vadovė, arba kūrybos vadovė. Dirbti rinkodaros projektų vadove noriu jau pastaruosius ketverius metus, nes mane ypatingai domina reklama ir kokį poveikį jį gali padaryti vartotojams. Labai norėčiau pati prisidėti prie reklamų bei kitų projektų kūrimo, įgyvendinimo“, – pasakojo ji.
Domisi ne tik Lietuvos universitetų teikiamomis galimybėmis
Vis dėlto, vien mintis ir idėja apie tai, kuo svajojame būti – prie tikslo neatveda. Tam svarbu įgyti pakankamai žinių ir įgūdžių, daug domėtis dominančia sritimi ir visomis įmanomomis galimybėmis semtis kuo įvairesnių patirčių. Kaip teigė „Šešėliavimo“ programos dalyvė Vaiva, ji – jau dirba šiuo klausimu ir domisi realiomis galimybėmis savo svajones paversti realybe tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
„Turiu išsirinkusi keletą universitetų užsienyje, tačiau kaip antrą pasirinkimą esu pasilikusi ISM universitetą. Manyje vis dar kyla dilema – ar tikrai išvažiuoti, ar geriau likti. Esu įsitikinusi, kad beveik kiekvienam mano metų jaunuoliui kyla šis klausimas. Aš manau, kad tai yra puiki galimybė pamatyti kitą šalį, susipažinti su jos kultūra, praplėsti akiratį bei draugų ratą ir, galiausiai, patobulinti ir anglų kalbą“, – teigė mergina.
Tiesa, ji neabejoja, kad pakankamai žinių apie rinkodaros subtilybes ji galėtų įgyti ir Lietuvoje.
„Lietuvoje rinkodaros sritis yra tikrai stipri. Ieškodama, kur studijuoti, domėjausi ir Lietuvoje esančiomis studijomis. Galbūt ne visuose Lietuvos universitetuose, bet tikrai daugumoje galima rasti, kur marketingą moko geriau nei daugelyje užsienio universitetų“, – tvirtino Vaiva.
Savo mokymosi ir žinių įgijimo galimybes Lietuvoje panašiai vertina ir moksleivė Greta.
„Šiuo metu domiuosi įvairiomis aukštosiomis mokyklomis Lietuvoje ir užsienyje, kurios turi rinkodaros studijų programą. Kol kas esu apsistojusi ties Vilniaus universitetu ir Globalios rinkodaros studijų programa. Mane, iš tiesų, sužavėjo tai, kad programa turi galimybę studijų metais išvykti ir mokytis rinkodaros į užsienio aukštąsias mokyklas, taikyti tarpdisciplininį universitetinį išsilavinimą tarptautinėje verslo aplinkoje“, – dalijosi mergina.
Kaip teigė pati Greta, svarstydama apie tai, ką vertėtų pasirinkti, ji nevengia padiskutuoti ir su aplinkiniais žmonėmis.
„Kiek teko kalbėti su mokytojais, šeimos nariais, kurie dirba rinkodaros srityje ir turi pažįstamų, kurie baigė rinkodaros ar panašios krypties studijas Lietuvoje, girdėjau, kad studijų programa tikrai kokybiška ir nenusileidžia užsienio universitetams“, – pasakojo ji.
Prireikė laiko apsispręsti
Apie karjerą marketingo srityje svajojanti Fausta – jau tvirtai žino, kokiu keliu pasuks po mokyklos. Kaip teigė pati mergina, ji taip pat susidūrė su dilema, ar mokslus toliau tęsti Lietuvoje, ar užsienyje, tačiau apsispręsti jai padėjo itin išsami galimybių apžvalga.
„Atlikusi daug tyrinėjimų, atradau, mano nuomone, sau geriausią variantą. Tai yra ISM Vadybos ir Ekonomikos universitetas. Jo organizuojamuose renginiuose ir veiklose dalyvauju jau antrus metus, ir taip tik įsitikinau, kad tai yra vieta, kur noriu praleisti ateinančius studijų metus“, – dalijosi moksleivė.
Anot merginos, šiame universitete ji atranda ir užsienio aukštosiose mokyklose siūlomus privalumus.
„Man tai yra tarsi „užsienis Lietuvoje“. Didžioji dalis studijų vyksta anglų kalba, yra daug praktikos, o ir siūloma ne viena galimybė, kaip praleisti studijas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Galiausiai, jie siūlo ir man labiausiai patrauklią bei įdomią programą – verslo vadyba ir rinkodara“, – teigė Fausta.
Tiesa, tam, kad išsirinktų geriausią ir jai pačiai tinkamiausią aukštąją mokyklą, Fausta teigė tam skyrusi nemažai laiko ir pastangų.
„Vis dėlto, tinkamo universiteto pasirinkimas buvo viena didžiausių atsakomybių, kurią reikėjo priimti, nes nuo šio pasirinkimo priklausys mano ateitis. Visapusiškam universitetų ir jų siūlomų programų tyrinėjimui reikėjo skirti nemažai laiko ir pastangų“, – teigė ji.
Kaip teigė mergina, net ir čia ji įžvelgė tam tikrų marketingo subtilybių.
„Tai, kaip universitetai gražiai pristato save ir savo programas, yra vienas ir tas pats marketingas, kuriuo bandoma mus suvilioti stoti būtent į jų universitetus, tad vien tuo remtis negalėjau. Kadangi turiu nemažai pažįstamų, kurie studijuoja ar studijavo šią sritį ir programą, iš jų pasakojimų ir įspūdžių atsirinkau, kas man tinkamiausia, ir susidariau teigiamą nuomonę apie šios srities studijų kokybę Lietuvoje“, – dalijosi Fausta.
Moksleivėms linkime, kad, atėjus laikui, jos priimtų tinkamus ir ateityje džiuginančius sprendimus, o tuos, kurie vis dar dvejoja dėl savo pasirinkimo, raginame žengti pirmuosius žingsnius, leidžiančius įsitikinti, kad jų tikslas – tikrai pasiekiamas. Visų svarbiausia yra suprasti, kad kiekvienas iš mūsų esame savo likimo kalvis ir niekas kitas už mus nepajaus ir nenuspręs, kas mums gyvenime teikia daugiausiai laimės bei yra palanku mūsų emocinei sveikatai. O Lietuvos darbdavių užduotis yra priimti jaunus žmones ir parodyti jiems, kad Lietuvoje kurti savo ateitį yra pats geriausias pasirinkimas. Taip verslas gali prisidėti prie pilietiškumo skatinimo ir talentų mūsų valstybėje išsaugojimo.