Vilniaus miesto plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorės Dovilės Aleksandravičienės teigimu, nors iš pirmo žvilgsnio galimybė pasikviesti užsienio įžymybę atrodo lyg didžiulė investicija, tačiau paanalizavus turimą patirtį matyti, kad investicinė grąža neretai pranoksta lūkesčius.

2023 metų „Jaunas kaip Vilnius“ festivalio duomenys rodo, kad festivalio vietoje per dieną apsilankė apie 73 tūkst. lankytojų. Tarp jų apie 13 tūkst. Lietuvos gyventojų iš kitų miestų (18 proc.) ir apie 4 tūkst. užsieniečių (6 proc.). Remiantis organizacijos „Destinations International“ renginių poveikio metodika, praėjusių metų festivalio nauda miestui siekė beveik 2 milijonus eurų.

Kitas masinis renginys, į kurį atkreipia dėmesį pašnekovė, – Vilniaus šaltibarščių festivalis. Agentūros turimais duomenimis, jį 2024 m. aplankė 42 tūkst. žmonių, iš kurių 17 proc. sudarė užsieniečiai, o sugeneruota ekonominė nauda miestui siekia 1,2 mln. eurų.

Vilniaus šaltibarščių festivalis

Skambūs vardai – sėkmės garantas

Didžiausią pelną masiniams muzikos renginiams garantuoja gerai žinomi atlikėjų vardai. D. Aleksandravičienės teigimu, nors festivalyje „Jaunas kaip Vilnius“ sukuriama erdvė klasikinės ir popmuzikos atlikėjams iš Lietuvos, tačiau kasmet stengiamasi pasikviesti ir pasaulinio lygio žvaigždžių. Jie traukia ne tik vietinius, bet ir užsieniečius, kurie dažniausiai užsibūna ilgiau.

„Pernai koncertavo „Bastille“ ir „Clean Bandit“ grupės, užpernai – britų atlikėjas Lewis Capaldi. Skaičiuojame, jog šiemet (pagrindinė renginio žvaigždė albanų atlikėja Rita Ora – red. pastaba) festivalio ekonominė grąža miestui sieks 2,2 mln. eurų. Ekonominė nauda stipriai koreliuoja su turizmu, nes į renginį iš kitų miestų ar šalių atvykę žmonės lieka Vilniuje nakvoti, pramogauja, vakarieniauja, perka kitas paslaugas. Todėl mūsų organizuojami renginiai fokusuojami į turizmą“, – naudą akcentuoja D. Aleksandravičienė.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LRVA) vykdančioji direktorė Eglė Ližaitytė atkreipia dėmesį, kad kiekvienas užsienio atlikėjų apsilankymas Lietuvoje teigiamai veikia svetingumo sektorių.

„Be jokios abejonės, pasaulinio garso atlikėjų gastrolės Lietuvoje pritraukia ir nemažus svečių srautus viešbučiams, restoranams, kitoms industrijoms. Pernai viešbučiai buvo užpildyti per „Rammstein“ bei „Imagine Dragons“ koncertus, šiemet pajautėme antplūdį Brajano Adamso koncerto metu“, – sako pašnekovė.

Nors konkrečių skaičių įvardinti negalėjo, tačiau pašnekovė nurodė, kad svetingumo sektoriuje užimtumo skirtumas, lyginant įprastas dienas ir laikotarpį, kuomet mieste ar šalyje vyksta didieji koncertai, yra ženklus.

Festivalis „Jaunas kaip Vilnius“

Užimtumas stulbinantis, kainos – taip pat

Patikrinus tarptautinę viešbučių užsakymo internetu svetainę „Booking.com“ matyti, kad susidomėjimas nakvyne mieste, kuriame vyks koncertas, iš tiesų paauga. Pavyzdžiui, norėdami likti poilsiui sostinėje festivalio „Jaunas kaip Vilnius“ metu, nakvynę rinksitės tik iš to, kas likę, nes viešbučių užimtumas siekia 72 proc.

Dar didesnis anšlagas pastebimas Ed Sheeran koncerto Kaune metu. Rugpjūčio 4-osios savaitgalį platformoje likę vos 18 proc. laisvų apgyvendinimo vietų, o ir gerai žinomų viešbučių kainos mieste šoktelėjusios net tris ir daugiau kartų. Nakvynę, kuri įprastą savaitgalį dviem asmenims kainuotų apie 70 eurų, Ed Sheeran koncerto metu įsigysite už daugiau nei 250 eurų.

Nauda ne tik finansinė

Nors iš didžiųjų renginių ekonominę naudą gauna tiek miestas, tiek paslaugų tiekėjai ir svetingumo sektoriaus atstovai, svarbu suprasti, kad žinomų atlikėjų pasirodymai sukuria kur kas daugiau papildomos vertės. Tai – miesto, o dažnai net visos šalies, įvaizdžio formavimo ir žinomumo didinimo priemonė.

„Didieji koncertai pritraukia užsienio žiniasklaidos dėmesį, šiuo konkrečiu atveju (minimas šių metų festivalis „Jaunas kaip Vilnius“ – red. pastaba) pasiekiame ir didžiulę pačios Ritos Oros auditoriją, kuri siekia 16 mln. sekėjų socialiniame tinkle „Instagram“. Be to, faktas, kad tokio lygio žvaigždė atvyksta į Vilnių, siunčia žinutę ir apie mūsų regiono saugumą, kas itin svarbu šiandieniniame geopolitiniame kontekste“, – įsitikinusi D. Aleksandravičienė.