Tačiau kelias link šių pasiekimų prasidėjo anksti ir buvo toks vingiuotas, kad ne kartą kilo minčių viską mesti, laidoje „Mergaitės taip nedaro“ pripažino D. Lašaitė-Kamantauskė.
Manė, kad procesas bus labai greitas
Apie nuosavą verslą pašnekovė prasitarė pasvajodavusi dar vaikystėje, o rimtai to imtis nusprendė baigdama studijas.
„Man tai atrodė geras būdas pasiekti finansinę sėkmę. Tuo metu įsivaizdavau, kad tai yra labai greitas procesas. Kadangi buvau dar studentė ar tik ką baigusi mokslus, didelio kapitalo ar žinių neturėjau, iš karto akys nukrypo į TECH industriją. Akivaizdu, kad ten galima sukurti kai ką tiesiog savo ir komandos narių darbu, nereikia didelių investicijų“, – prisiminė pašnekovė.
Pirmoji jos idėja buvo susijusi su keleivių pavežėjimo paslaugomis. Nors iš pradžių vartotojų skaičius augo, sumanymas, deja, nepasiteisino ir įmonę galiausiai teko uždaryti.
„Jau tada buvo didelis nusivylimas, nes vis tiek labai daug įdedi ir mąstymo, ir jėgų, ir širdies į tą projektą ir priimi asmeniškai“, – pripažino D. Lašaitė-Kamantauskė.
Pirmieji startuoliai žlugo: buvo labai sunku save aiškiai pozicionuoti
Vis dėlto lengvai pasiduoti ji nebuvo linkusi, įkūrė antrą kompaniją, susijusią su socialinių tinklų analitika. Šis startuolis buvo sėkmingesnis, tačiau jam nepavyko atlaikyti konkurencinės kovos.
„Aišku, kai du startuoliai nepavyko, mano nuotaika tikrai buvo ne kokia. Aš galvojau, kad tikrai didelė klaida, kad ėjau į startuolius, o ne į samdomą darbą“, – atviravo pašnekovė.
Prie „CGTrader“, prekyvietės, kurioje dizaineriai perka ir parduoda 3D modelius, čia siūlomi ir sprendimai e. komercijos kompanijoms, D. Lašaitė-Kamantauskė prisijungė, kai ją tesudarė vos 4 darbuotojai, jai tai buvo visiškai nauja sritis.
„Aš siuntinėjau CV ir pergyvenau, nes po dviejų startuolių buvo labai sunku save aiškiai pozicionuoti. Mano specialybė – finansai, bet čia startuoliai su marketingu, tai kur aš čia galėčiau dirbti, į kurią pusę… Bet, aišku, startuoliuose toks platus įvairių dalykų išmanymas, gal tik ne toks gilus, yra labai vertingas ir ypač pradžioje“, – svarstė pašnekovė.
Kur dažniausiai klystama, kuriant savo verslą ar startuolį?
Paklausta, kur dažniausiai klystama, kuriant savo verslą ar startuolį, D. Lašaitė-Kamantauskė pripažino, kad neraminti gali ir tai, kiek daug atsakomybių iš pradžių turi, kartais taip pat sunku suprasti, kurie darbai yra svarbūs, o kas – visai nereikšminga.
Ji patikino mačiusi startuolių, kur mėnesių mėnesiais diskutuojama, kaip paskirstyti akcijas, nors dar tik pati verslo pradžia, o ir pati kadaise klydo, skirdama pernelyg daug laiko diskusijoms, pavyzdžiui, kokios spalvos turi būti tinklalapis.
„Dažniausiai tai, kas yra iš tiesų svarbu, nėra labai malonu. Pavyzdžiui, eiti parduoti savo produktą klientams arba gauti iš jų grįžtamąjį ryšį. Kai tavo produktas dar yra pirminėje stadijoje, tau dažniausiai dar šiek tiek gėda, atrodo, visai ne ta vizija, ką tu įsivaizduoji, tik pirmieji žingsniai. Gal kartu ir nenoras išeiti iš iliuzijų pasaulio į realybę, kur klientas tau sako, kad vieno gal visai nereikia, o kita, ko tu neturi, yra labai svarbu. Svarbiausia turbūt susifokusuoti į kliento poreikių išaiškinimą ir supratimą, ar tai, ką darai, reikalinga rinkai, produkto keitimą ir kreipimą tuo keliu“, – aiškino pašnekovė.
Pataria išmokti nepriimti nesėkmių asmeniškai
Pasak D. Lašaitės-Kamantauskės, patirtos nesėkmės ją užgrūdino – išgyvenus rimtus sunkumus, kitos kliūtys tiek daug streso nebekelia, atsiranda atsparumas, išmoksti nebepriimti to asmeniškai.
„Tai, kad nepavyks, yra labiausiai tikėtinas scenarijus. Net ir statistika rodo, kad tik mažuma startuolių išauga. Didžioji dalis arba užsidaro, arba nepavyksta. Tai nėra kažkas unikalaus, tiesiog tokia startuolių natūra“, – šyptelėjo ji.
Pašnekovės teigimu, IT sritis yra labai greitai auganti, čia vyksta labai daug pokyčių, todėl ir galimybių – vis daugiau, tik svarbu nenuleisti rankų.
Papasakojo, kokius reikalavimus šiandien kelia programuotojai
D. Lašaitė-Kamantauskė džiaugiasi, kad dar šių metų vasarį gauta 9,5 mln. dolerių investicija leis ir toliau auginti „CGTrader“. Įmonė planuoja šiemet padvigubinti darbuotojų skaičių.
„Programuotojai dabar turi tikrai labai daug galimybių. Juos pritraukti visuomet buvo sunku, bet, sakyčiau, dabar darbo rinka šioje vietoje dar aktyvesnė“, – paklausta, kokius reikalavimus potencialiam darbdaviui šiandien kelia programuotojai, aiškino pašnekovė.
Pasak jos, patyrę programuotojai atidžiai renkasi, su kokiu produktu, technologijomis ir komanda dirbs. Savaime suprantamu dalyku tampa galimybė dirbti iš bet kur, atskiras biudžetas edukacijai, sveikatai ar naujausiai įrangai, papildomos poilsio dienos.
Norėdami į TECH sritį pritraukti daugiau moterų, išdavė pašnekovė, jie net pasitelkė specialų įrankį, kuris peržiūri darbo skelbimus ir pasako, ką reikėtų pakeisti, kad pastarieji būtų patrauklesni moterims. Pavyzdžiui, vietoje žodžio „drive“ (liet. vesti) vartoti „coordinate“ (liet. koordinuoti).
Spėja, kad po programuotojų bumo iškils 3D modelių kūrėjai
Tiesa, D. Lašaitė-Kamantauskė pabrėžia, kad IT srityje dirba ne tik programuotojai ar testuotojai.
„Tas spektras pozicijų TECH įmonėse tikrai yra labai platus“, – užtikrino pašnekovė.
Pavyzdžiui, ji tiki, kad ateityje 3D modelių kūrėjus graibstys taip, kaip šiuo metu graibsto programuotojus – šių produktų paklausa labai stipriai auga, 3D modeliai kai kuriose srityse praktiškai visiškai keičia fotografiją.
„3D dizainerių paklausa labai stipriai didėja, nes tai yra nelengvai išmokstamas dalykas. Reikia ir talento, ir žinių, ir daug darbo įdėti. Kai ateina kompanijos, kurios turi tūkstančius ar milijonus produktų, ir nori juos paversti 3D modeliais, tai iš tiesų yra pakankamai nemažas darbas“, – pripažino verslininkė.