Remonto ir kelio atnaujinimo darbai šiais metais suplanuoti septyniuose automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožuose, kurių bendras ilgis sudaro beveik 23 km. Didžiojoje dalyje automagistralės ruožų darbai jau prasidėjo, vasaros pradžioje, birželį, darbus pradėti suplanuota ir paskutinėje likusioje atkarpoje.
Anot „Via Lietuva“ vadovo Mariaus Švaikausko, visuomenės lūkestis – patogios ir saugios kelionės. „Via Lietuva“ tikslas – atliepti šiuos lūkesčius.
„Šiemet darbai keliuose pradėti gerokai anksčiau nei įprastai. Tai rodo, kad pagaliau išmokome laiku suplanuoti darbus ir atsakingai, laikantis terminų juos vykdyti. Vis tik startuoti su darbais dar ne viskas. Šiemet šiltuoju metų laiku remonto darbų magistraliniuose ir kituose keliuose bus kaip niekad daug. Keliaujantiems prireiks kantrybės, o mums įgūdžių užtikrinant eismo pralaidumą ir saugumą keliuose remontų metu, kad keliaujantys patirtų kiek įmanoma mažiau laikinų nepatogumų”, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Važiuojant iš Vilniaus pajūrio link šiais metais tvarkomos atkarpos nuo Grabuciškių iki Neveronių (83,427–87,14 km ir 87,66–89 km), kuriose darbai bus baigti iki spalio mėn. pabaigos. Atkarpos nuo Antakalnio iki Rumšiškių (70,935–80,51 km) atnaujinimo darbai turėtų prasidėti birželį, baigtis – lapkričio viduryje.
Važiuojant iš pajūrio Vilniaus link, paprastojo remonto darbai vyks atkarpoje nuo Paparčių iki Sausinės (107,254–108,66 km ir 108,71–111,614 km), darbus baigti numatyta rugsėjo mėn. pabaigoje. Taip pat bus remontuojama atkarpa iškart pravažiavus Žiežmarius Elektrėnų link (57,231-58,3 km ir 58,6–61,511 km) – čia darbus planuojama baigti iki lapkričio mėn. vid.
Minėtuose automagistralės ruožuose asfalto danga yra susidėvėjusi, joje atsiradusios pažaidos ir defektai, pvz., plyšiai, plyšių tinklai, provėžos ir pan. Remonto metu kelyje bus sutvarkyti visi minėti defektai, pilnai pakeičiant asfalto dangą bei taip prailginant kelio naudojimo laikotarpį, tvariais sprendimais užtikrinant saugias ir komfortiškas važiavimo sąlygas.
Šiais metais darbai intensyviai vyks ir kituose magistraliniuose keliuose. Paprastojo remonto darbai taip pat suplanuoti magistraliniame kelyje Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas. Čia bus sutvarkyta apie 5 km ilgio kelio atkarpa (27,026-32,001 km).
Vykstant paprastojo remonto darbams, daugumoje ruožų eismas bus kreipiamas į kitą automagistralės pusę ir vyks 4 eismo juostomis. Užtikrinant didesnę eismo saugą, priešingos eismo krypties srautai bus fiziškai atskirti taikant inžinerines priemonės. Ruožuose, kuriuose vyks darbai, maksimalus leistinas greitis bus ribojamas iki 70 km/val.
Nuo pavasario atnaujinimo darbai vyksta ir magistralės nuo Molėtų iki Utenos kelio atkarpoje. Amžiaus statybomis vadinama kelio rekonstrukcija bus baigta per mažiau nei 10 mėnesių, iki šių metų pabaigos.
Intensyvūs darbai vyksta ir magistraliniame kelyje „Via Baltica“. 2023 m. rekonstruota 12,5 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ atkarpa ir pradėti darbai techniškai sudėtingiausioje ir ilgiausioje, beveik 16 km siekiančioje atkarpoje. Šiais metasi planuojama pradėti rekonstruoti ir paskutinį šio magistralinio kelio ruožą iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos. Viso apie 40 km „Via Baltica“ kelio rekonstrukcijos darbų pabaiga numatyta kitąmet.
Iš viso per praėjusius metus „Via Lietuva“ atnaujino beveik 30 km magistralinių šalies kelių. Paskutinį kartą tokie darbų tempai didžiausio intensyvumo Lietuvos keliuose buvo fiksuoti prieš dešimtmetį.