Klausimų labai daug

Pasak R. Vainienės, prekyba yra itin intensyvus ir platus verslas, kuriame persipina daugybė sričių – nuo maisto saugos iki vagių gaudymo. „Vienas žmogus, kuris atstovauja prekybininkus, tampa visų sričių specialistas. Čia kasdien susiduriama su labai įvairiais klausimais, reguliuojamas kiekvienas žingsnis, nes prekyba susijusi su santykiu su vartotoju, kuris nori būti informuotas, už ką moka pinigus. Dėl to prekyba yra detaliai reglamentuota. Labai svarbus čia yra maisto saugos klausimas“, – pasakojo specialistė. Anot jos, nors vartotojas kartais ir piktinasi prekiautojais, paslaugomis ir pan., bet nuomonės tyrimai rodo aukščiausius įvertinimus, palyginus su kitomis sritimis.

Paklaustas, ką pirkėjai labiausiai vertina parduotuvėje, D. Dundulis išskyrė su dalykus. „Matyt, pirmoje vietoje yra produkto šviežumas, antroje – kaina, kurią mes nuo seno sekame. Šiandien iš penkių prekybos tinklų trys tinklai turi galimai sau lojalias tyrimų kompanijas. Kurią vietą užima mūsų tinklo kainos, jau ilgus metus rodo Žemės ūkio agentūros ataskaitos. Be to, ir pirkėjai mato, kur pigiausia. Kiti tinklai investuoja į prabangesnę aplinką, automobilių stovėjimo aikštelę ir pan., visa tai kainuoja. Apskritai pagrindinių kriterijų yra apie dvylika, bet svarbiausias – produkto kokybė už prieinamą kainą“, – pasakojo verslininkas.

Rūta Vainienė

Kiek žmonių šiandien apsiperka parduotuvėse – tokių duomenų nėra, bet jie buvo skaičiuojami per pandemiją. „Dabar srautų neskaičiuojame. Tą darėme per pandemiją – per dieną visoje Lietuvoje buvo apie vienas milijonas apsipirkimo kvitų“, – sakė R. Vainienė. Ją patikslino D. Dundulis, pridurdamas, kad šiandien per dieną apytiksliai suskaičiuojama apie pusantro milijono kvitų, kas reiškia, kad kone kas antras žmogus apsiperka kasdien.

Spręsti problemas kartu

Kad pirkėjai galėtų apsipirkinėti, reikia žmonių, kurie rūpintųsi prekių gausa, įvairove ir pan. „Prekyboje dirba daugybė žmonių ir norėtųsi, kad jų darbas būtų tinkamai įvertinamas. Turėjome idėją padaryti prekybos darbuotojų dieną, bet kol kas šio sumanymo įgyvendinti nepavyko“, – sakė R. Vainienė.

Nepaisant to, D. Dundulis džiaugėsi, kad pirkėjo ir pardavėjo santykis gerėja. „Reikia suprasti, kad parduotuvės darbuotojas yra lygiai toks pats žmogus kaip ir mes visi. Jis nėra robotas, todėl jis daro klaidas. Vienu momentu situacija buvo prastoka, šiuo metu požiūris yra pasikeitęs į gerą pusę. Bet reikia kalbėti apie tai“, – sakė laidos svečias.

Dainius Dundulis

Anot R. Vainienės, klientai turėtų būti mokomi, kad jei susidūrė su prekybininkų klaida, eitų pas juos ir parodytų, o ne pultų viešinti socialiniuose tinkluose. „Man atrodo prekybininkai visada skatina viešinti problemas, su kuriomis susiduria jų klientai. Visi prekybos tinklai linkę skatinti grąžinti nekokybiškas prekes, pakeisti, visada sutinka kompensuoti patirtą žalą“, – teigė pašnekovė.

Įstatymų įvairovė

Kitas dalykas, apie kurį dažnas pirkėjas nepagalvoja, įstatymai prekybininkams. „Pavyzdžiui, dabar bus svarstomas reglamentas dėl vienos prekių rūšies pardavimo. Norima padaryti taip, kad jei pardavėjas du kartus suklydęs parduoda tą prekę ne tai amžiaus kategorijai, iš prekybos centro atimama licencija tomis prekėmis prekiauti“, – pasakojo R. Vainienė.

Deja, čia sukuriama puiki terpė nešvariai konkurencijai. „Įsivaizduokite, kad esu konkurentų vadovas. Surandu žmogų, įdarbinu į konkurentų tinklą, liepiu jam parduoti tam tikras prekes ne tai amžiaus kategorijai, ir viskas – iš jų atimama licencija. Viskas labai primityvu. Pavyzdžiui, turėjome dėl alkoholio tokią situaciją. Kažkas susirado jaunikaitį, kuriam dar nebuvo 20 metų, ir pasiuntė per visas to miesto parduotuves. Visi jam pardavė alkoholio, visi turėjo per vieną dieną problemų“, – pasakojo D. Dundulis.

Todėl, anot jo, kiekvieną įstatymą reikia itin gerai apgalvoti, kaip jis bus vykdomas praktiškai. „Yra tokie reglamentai, kurie tik padidina mums išlaidas, o vartotojui nieko neduoda. Tai čia nieko gero, nes finale padidėja produkto kaina. Kuo daugiau tokių reglamentų, tuo labiau nepatenkintas pirkėjas“, – sakė pašnekovas.

Reziumuodamas jis pridūrė, kad ir kaip bebūtų, viskas galiausiai išsisprendžia. Jam paantrino ir R. Vainienė. „Temų, su kuriomis kasdien susiduria prekybininkai, yra tiek daug. Čia tik ledkalnio viršūnė, bet mes viską atlaikysime. O pirkėjams noriu palinkėti, kad eidami į parduotuvę suprastų, kad ten dirbantys žmonės jiems tarnauja, o ne juos apiplėšinėja“, – sakė laidos viešnia.