Tiesa, mes jį pažįstame šį vardą tik kaip automobilių gamintoją – ši penkta seniausia pasaulyje automobilių kompanija (po čekiškosios „Tatros“, vokiškųjų „Daimler“ ir „Opel“ bei prancūziškojo „Peugeot“), kuri dabar veikia kaip vokiškojo koncerno „Volkswagen Group“ padalinys „Škoda Auto“, per metus parduoda beveik milijoną automobilių – o buvo laikas, kai „Škoda“ koncernas pasaulyje garsėjo savo ginklais ir milžiniškomis plieno konstrukcijomis, o jos įkūrėjas, bene garsiausias čekų pramonininkas ir entrepreneris Emilis Ritteris fon Škoda (1839-1900) automobilių išvis nemėgo ir jais net nevažinėjo... „Škoda“ automobilius pasaulis pažino per kitus du čekus – Vaclavą Klementą (1868-1938) ir Vaclavą Lauriną (1865-1930), kurie į „Škoda“ istoriją atėjo palyginti neseniai – tik 1925 metais.
FOTO:
2020.12.22 13:45
Emilis Škoda – vardas, išgarsinęs Čekiją: niekada negamino automobilių ir net neplanavo jų gaminti
(15)M360
„Škoda“ pavadinimas ir logotipas lietuviams pažįstamas jau iš seno – kas galėtų būti tipiškesnis okupacijos laikų simbolis už geltonuosius troleibusus, vagojusius Vilniaus ir Kauno gatves? Tačiau ir šiais laikais „Škoda“ vardas yra neatsiejamas nuo mūsų gyvenimo – „ir į darbą, ir į sodą...“ .