Pasak R. Marcinkevičiūtės, priežasčių ir barjerų, kurie uždengia kelią moterims siekti karjeros aukštumų, yra daug, bet ypatingai dažnai susiduriama su taip vadinamomis stiklinėmis lubomis (angl. glass ceilling), kurias yra sunkiau pereiti.
„To priežastys gali būti: nepasitikėjimas savimi, mažiau laiko skirta savo lyderystės lavinimui, matymas savęs, kaip specialistės, o ne lyderės rolėje dėl visuomenėje susidariusių standartų“, – kalba ji.
„Nors visuomenėje tai dar yra, bet įmonės stengiasi nustatyti, kad tos „lubos“ būtų peržengiamos, bet vėl gi, moterims kartais pritrūksta tos drąsos ir ryžto peržengti jas“, – komentuoja ji.
Tai, kad moterims trukdo jų vidiniai įsitikinimai, pastebi ir D. Urbanaitė, pasak jos, moterys gali spausti ne tik pačios save, bet ir sulaukti spaudimo iš aplinkos.
„Visų pirma, tai gali būti tėvai. Kurie gali sakyti, kad čia gali būti didžiulė rizika, taip pat jie nežino, kokios galimybės yra dabar, kokius galima įkurti verslus be didelių investicijų ir ta rizika nebūtinai bus didelė“, – kalba „She Is Glowing“ idėjos sumanytoja.
Ji priduria, kad spaudimo galima sulaukti ir iš antros pusės arba draugų tarpo.
„Ne viena klientė yra minėjusi tokią situaciją, kad jos augina vaikučius ir norėtų pradėti verslą, tačiau jos pasimeta, nes draugės pradeda sakyti, kad ji praras laiką su savo vaiku ir ta moteris pasijaučia tokia bloga, kad tiesiog nori vystyti savo verslą ir tobulėti, o ne tik būti mama“, – kalba D. Urbanaitė.
Aktyviai skatina moterų lyderystę
R. Marcinkevičiūtė priduria, kad įmonės, šiomis dienomis, vis daugiau skiria dėmesio darbo ir gyvenimo balansui, ypatingai, kai moterims dažnai tenka pasirūpinti šeima, vaikais ar kitomis papildomomis atsakomybėmis.
„Pavyzdžiui, „Luminor“ aktyviai skatina moterų lyderystę. Mes turime programas, sesijas, kur sudarome galimybes moterims bendrauti su kitomis, daug pasiekusiomis, moterimis. Tas pozityvus ir aktyviai rodomas pavyzdys suteikia labai daug padrąsinimo ir mažina lyčių atskirtį“, – kalba ji.
„Norėtųsi atkreipti dėmesį, kad ir moterys gali būti puikios lyderės. Jos yra empatiškos, jos labai rūpinasi, kaip jaučiasi kiti komandos nariai. Pati individualiai dirbu su moterimis, kurios vysto verslus ir esu sužavėta moterų noru sukurti produktą, kuris išties būtų labai kokybiškas. Joms yra svarbu, kokią naudą galės atnešti jų produktas, kaip jos galės pakeisti kitų žmonių gyvenimus“, – kalba pašnekovė.
Projektas skirtas padėti verslioms moterims
Čia pat į pagalbą Lietuvos moterims atskuba ir tarptautinis Visa projektas „She's Next“, kurio tikslas yra pagerinti verslo sąlygas moterims. Anot D. Urbanaitės, projektas skirtas moterims, kurios vysto verslą bent vienerius metus.
„Yra tam tikros sąlygos, kurias reikėtų atitikti, bet moterys, kurios laimės šią galimybę, galės pasinaudoti suteikiama stipendija, kuri yra 5 ir 10 tūkst. Eur., o taip pat ir mentorystės programa. Mano nuomone, matant smulkius verslus, tai yra galimybė, kuri gali labai stipriai pakeisti iš pagrindų verslą ir suteikti didžiulį postūmį pirmyn“, – kalba ji.
Į šią stipendiją gali pretenduoti moterys, kurios savo verslą vysto bent metus, o moterų, kurios yra to verslo savininkės, akcijos turi sudaryti bent 51 proc.
„Tai reiškia, kad jeigu yra 3 savininkai, 2 iš jų turi būti moterys. O jeigu yra vyras ir moteris, tai moteris turi turėti didesnę įmonės akcijų dalį“, – kalba D. Urbanaitė.