Pradžioje – visai kita idėja
„Viskas vyko labai natūraliai, organiškai. Nuo pat mažų dienų aš apsupta mados, kadangi mano mama-kolegė jau 30 metų yra profesionali siuvimo ir konstravimo meistrė. Prieš 6 metus mes sujungėme jėgas ir priėmėme sprendimą sukurti savo prekinį ženklą „Borisetti“. Pradžia nebuvo nuo skrybėlių, pradėjome nuo delninių.“, – pasakoja Alina Borisova, kaip prasidėjo šiandien itin sėkmingas mamos ir dukros verslas.
Delninių idėja nepasiteisino, tada moterys ėmėsi drabužių ir skrybėlių siuvimo. „Mūsų ženklas visada buvo individualus siuvimas. Kadangi jame buvo ir drabužiai, ir delninės, ir prisijungė skrybėlės“, – pasakoja Anželika Borisova, pabrėždama, jog kiekviena skrybėlė gaminama individualiai jos savininkui.
Kalbėdamos apie pirmines investicijas, moterys neslepia, jog pradžia lengva nebuvo: informacijos apie skrybėles labai mažai, išmokti šio aksesuaro gamybos truko kone metus, mat nėra nei specialių gamybos kursų. Vėliau, kuomet šis amatas jau buvo perkąstas, atėjo eilė finansinėms investicijoms – specialios technikos, medžiagų pirkimas ir kitos išlaidos pačioje verslo pradžioje, moterų teigimu, sudarė apie 10 tūkst. eurų.
Atsimena sunkiausius laikus: net tada nebuvo minties viską numesti
Dabar, pasakoja Anželika, verslo partnerės pagaliau gali pasigirti pelninga veikla, tačiau per šešerius metus buvo ir labai sudėtingų periodų: „Buvo laikas, kai klausdavom viena kitos, kiek tu turi piniginėje. Tačiau šią dieną mes tikrai patenkintos, kad nenumetėm, nes buvo iš tikrųjų visokių momentų ir minčių, tai normalu. Bet kad mesti ir išeiti iš šito – tokių minčių nebuvo. Mums lengviau, nes esame dviese, viena kitą pastipriname“, – pasakoja pašnekovė.
Apie tai, kad versle suktis lengviau, kuomet nesijauti vienas, jai pritaria ir dukra – itin svarbu susikurti palaikančių žmonių ratą, galbūt tapti verslių žmonių klubo nare. Alina atvira – bus itin sunkių dienų, bemiegių naktų, neteisingų investicijų, net jei iš šono atrodo kitaip, juk vartotojas mato tik galutinį rezultatą.
Po penkerių veiklos metų pagaliau aplankiusią sėkmę moterys dedikuoja pagaliau išgrynintam teisingam produktui ir sėkmingam darbui su socialiniais tinklais. Instagram tinklas, tikina X, padėjo įsukti idėją, o vėliau veikė reklama iš lūpų į lūpas, po kurios ateina apie 80 proc. „Borisetti“ klientų.
Savybės, būtinos nuosavam verslui
„Esame verslininkės, žiūrinčios į kokybę, ne į kiekybę. Kad žmogui patiktų tai, ką jis nešioja. Ne todėl, kad tai yra mada, bet žmogus jaustųsi gerai. Faktas, kad svarbu turėti ir materialinę pusę, nes kitaip neišgyvensi, bet mums, suprantant tai, vis tiek svarbu kokybė“, – teigia Anželika ir pripažįsta, kad šios skrybėlės, norint jas gaminti itin aukštos kokybės, nėra pigus produktas.
Paklaustos patarimo tiems, kurie galvoja apie savo verslą, tačiau nedrįsta, moterys sako tiesiog nebijoti rizikuoti, pakeisti krypties. Darbštumas, kantrybė, kruopštumas ir disciplina – bene svarbiausios savybės savo versle, sako Anželika, o pajutus, kad sugalvota idėja nepasiteisina, nereikia mesti verslo, tiesiog pasidairyti kiek kitos krypties.
Alina neabejoja – nuosekliai einant užsibrėžtu tikslu, gyvenimas pats pasufleruos reikiamus posūkius, o, pasukę ten, žmonės gali rasti savo nišą ir tikrąjį pašaukimą, o tuomet iš tiesų jausi, jog eini savo keliu.