Dėl pasiūlymo nesuabejojo

Naują socialinę kampaniją „Aš kaip ir tu“, kuria siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į vis dar pasitaikančius neigiamus stereotipus apie negalią turinčių žmonių gebėjimą dalyvauti darbo rinkoje, inicijuoja Dirbančiųjų neįgaliųjų asociacija. Iniciatyvos „veidu“ tapusi gerai žinoma turinio kūrėja I. Mackevičienė sakė, kad gavusi pasiūlymą prisijungti nė nesuabejojo: „Aš matau, kad turiu galią savo rankose. Aš turiu galią paskatinti kitus Lietuvos žmones prisidėti prie pokyčio“.

Anot jos, žmonės su negalia turi lygiai tas pačias ambicijas, svajones ir tikslus, tačiau juos stabdo visuomenėje egzistuojantys stereotipai ir sukurti barjeras.

„Aš, kaip socialinių tinklų nuomonės lyderė, influencerė, turiu galią prieiti prie didelės auditorijos ir duoti balsą tiems, kam reikia. Šiuo atveju neįgaliųjų asociacijai, manau, labai reikėjo mano pagalbos ir mano balso – tą, ką aš turiu su savo didele auditorija“, – laidoje „Delfi diena“ kalbėjo I. Mackevičienė.

Pastebi pasikeitimus soc. erdvėje

Šiandien įvairiuose socialiniuose tinkluose galime aptikti ne vieną negalią turintį žmogų, kuris atvirai dalinasi savo gyvenimo istorija, kasdienybe ir ieško kontakto su visuomene. I. Mackevičienė sako, kad tokiu būdu taip pat prisidedama prie pokyčių.

„Labai aiškiai matau, kad per paskutinius du tris metus socialiniai tinklai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje yra stipriai pasikeitę. Žmonės pradėjo dalintis asmeniu gyvenimu ir savo istorijomis, kurios nebūtinai yra tik gražios. Jie pradėjo dalintis tokiais dalykais, kurie juos skaudina, žeidžia ir pan.“, – kalbėjo žinoma moteris.

Pasak jos, žmonės socialiniuose tinkluose pradėjo drąsiai kalbėti apie savo psichinę ar fizinę sveikatą, įvairias ligas. I. Mackevičienės manymu, kad kalbėdami apie savo skaudulius ir dalindamiesi savo istorijomis, žmonės prisideda prie pokyčio, taip skatindami ir įkvėpdami kitus, todėl ji paragino nesustoti to daryti.

Tikisi didelio poveikio

Dirbančiųjų neįgaliųjų asociacijos vadovė Simona Kunigonytė patikino, kad I. Mackevičienės prisijungimas prie socialinės iniciatyvos yra labai svarbus ir padės pasiekti kur kas didesnę auditoriją.

Laidos pašnekovė akcentavo ne tik žinomos moters įtakos žmonėms svarbumą, bet ir jos auditorijos įvairiapusiškumą.

Neseniai buvo sukurta kampanijos „Aš kaip ir tu“ tikslą dar labiau padėsianti skleisti socialinė reklama, kurioje I. Mackevičienė atliko darbdavio vaidmenį. Pasak S. Kunigonytės, vaizdo siužetu siekiama atkreipti dėmesį į nelygybę, su kuria žmonės su negalia vis dar susiduria ieškodami darbo, ir paskatinti visuomenę bei darbdavius keisti savo požiūrį.

„Reklama ir kampanija nėra skirta tik žmonėms su negalia, kad jie išdrįstų, bet darbdaviams, jog ir jie žengtų žingsnį“, – pabrėžė asociacijos vadovė.

Simona Kunigonytė

Pasak S. Kunigonytės, darbo rinkoje baimė lydi tiek negalią turinčius žmones, tiek darbdavius, kurie vis dar galimai yra veikiami įvairių visuomenėje gajų stereotipų. Ji paklausta, ko konkrečiai bijo darbdaviai, sakė: „Gal kartais patys savęs ir to, kas viduje. Galbūt tie barjerai ateina iš vaikystės. Prieš daugelį metų tų (red. past. turinčių negalią) žmonių nematėme nei gatvėse, nei jie galėjo įgyti išsilavinimą“.

Laidos pašnekovės tikinimu, kampanija siekiama paskatinti ir darbdavį, kuris vis dar abejoja, ar negalią turintis žmogus sugebės dirbti. Pavyzdžiui, ar jis nuolat nesirgs. S. Kunigonytė darbdaviams palinkėjo išdrįsti, prisitaikyti ir priimti negalią turinčius žmones.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją