„DUOday“ – jau daugiau nei 15 metų visoje Europoje organizuojama darbo šešėliavimo iniciatyva, kai įmonės ir organizacijos atveria duris žmonėms su negalia – kviečia juos išbandyti naujas profesijas bei darbo roles. Šiemet prie jos pirmą kartą prisijungė ir „Delfi“, pakvietęs žmones, turinčius negalią, išmėginti darbą redakcijoje, pardavimų, dizaino skyriuose ir administracijoje.

„Dar praėjusių metų pabaigoje pristatėme savo iniciatyvą „(Ne)matomi“, kuria siekiame keisti požiūrį į žmones, turinčius negalią. Būdami skaitomiausiu portalu Lietuvoje, be abejo, didžiausią įtaką galime daryti viešai keldami susijusius klausimus, pasakodami tiek apie žmonių patiriamus iššūkius, tiek jų sėkmės istorijas. Tačiau manome, kad to nepakanka – turime patys rodyti pavyzdį ir naudotis galimybėmis geriau pažinti šią visuomenės dalį, ne tik apie juos kalbėti, bet ir kartu dirbti“, – pasakojo Sandra Meškauskaitė-Stepšienė, „Delfi“ administracijos vadovė.

Todėl „Delfi“ šiemet pirmą kartą prisijungė prie Socialinės įdarbinimo agentūros iniciatyvos „DUOday“, kuri kviečia įmones ir organizacijas atverti duris žmonėms su negalia ir leisti jiems išmėginti naujas profesijas. „Jau žinome, kad tai darysime vėl, taip pat ieškosime ir kitų būdų dar labiau juos įtraukti į mūsų visų veiklas ir gyvenimą“, – kalbėjo ji.

S. Meškauskaitė-Stepšienė pati taip pat tapo viena iš mentorių šioje iniciatyvoje. Ji pasakojo jokių išankstinių baimių neturėjusi, nejaukiai nesijautusi, tik žinodama, kad pas ją praktikos ateis moteris, turinti regos negalią, turėjusi gerai apgalvoti, kokias užduotis skirti, kad ji jaustųsi komfortabiliai. Galiausiai viskas susiklostė visiškai sklandžiai.

„Išties labai gera patirtis – tikrai dalyvausiu ir dar kartą“, – užtikrino ji.


Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė, „Delfi“ vyr. redaktorė džiaugėsi, kad su ja padirbėti atėjo patyrusi žurnalistė: „Mes kalbėjomės ta pačia kalba, žmogus atėjo pasidaręs namų darbus – buvo labai įdomu pasišnekėti, pasidalinti matymais ir patirtimis. Ji turėjo gerų temų, dabar jas daro – lauksime rezultatų. Tikiuosi, mūsų praktika turės tęstinumą – galbūt pavyks bendradarbiauti viena ar kita forma“.

Arnas Skardžius, „Delfi“ pardavimų grupės vadovas, priešingai, prisipažino, kad jaudulio prieš šios iniciatyvos pradžią buvo.

„Nežinojau, kokį žmogų gausiu, o kai sužinojau, kad jis turi psichosocialinę negalią, šiek tiek bijojau. Nežinojau, kaip man jį priimti, kaip man su juo reikės bendrauti, nes tai yra kaip ir nematoma negalia, bet kai atvyko jaunas, žingeidus, komunikabilus vyras, visi stereotipai išnyko“, – dalinosi jis ir džiaugėsi, kad, nepaisant nerimo, viskas buvo labai paprasta, lengva ir gerai pavyko.

Ruta Cinkus, „Delfi“ dizaino skyriaus vadovė, pasakojo, kad ši diena – viršijo lūkesčius: „Kartu su Modestu, video grafikos dizaineriu, aprodėme biurą Evelinai, turinčiai klausos negalią, padedant vertėjai papasakojome apie „Delfi“ ir pasidalinome dizaino darbų pavyzdžiais. Labai džiaugiuosi ir kartu rekomenduoju kuo daugiau įmonių dalyvauti šioje iniciatyvoje. Tai yra naudinga ne tik žmonėms su negalia, bet taip pat kiekvienam iš mūsų, nes tik glaudžiai bendraudami mes galime labiau atliepti žmonių su negalia poreikius ir padėti jiems integruotis į visuomenę“.