„Delfi“ vilnietė pasakojo, kad regos negalią turintys asmenys gali kas ketverius metus prašyti 170 eurų kompensacijos mobiliajam įrenginiui, tačiau 10 dienų turi laukti komisijos sprendimo.
„Aš prieš 5-erius metus pirkau taip mobilųjį telefoną ir kaip tyčia, prieš išvažiuojant su sūnumi į sanatoriją, sugedo mano mobilusis telefonas. Jis „numirė“ nesulaukus komisijos sprendimo.
Nusipirkau naują rugpjūčio 25 dieną, o komisijos sprendimas buvo rugsėjo 2 dieną, todėl jie atsisakė kompensuoti“, – pasakojo susijaudinusi moteris.
Jos teigimu, nors ir el. p. išdėstė situaciją, kad be mobilaus telefono negalėjo išvažiuoti su sūnumi į Palangos „Gintaro“ sanatoriją, bet jai palankaus sprendimo taip ir nesulaukė.
„Mano el. p. buvo visa svarbiausia informacija: siuntimai, skiepai, reikėjo kviesti taksi ir kt. Todėl be mobiliojo telefono aš negalėjau. Prašiau žmogiškai, ne biurokratiškai peržiūrėti prašymą, juk dėl būtinybės, o ne dėl naujumo pirkau telefoną. TPNC trafaretiškai atsakė, kad įranga telefono pirkta prieš komisijos sprendimą“, – teigė vilnietė.
Taip pat nurodė, kad kai tik sugedo telefonas, rugpjūčio 24 dieną nuėjo į šio centro filialą Vilniuje ir jai pasakė, kad kompensacija priklauso, bet reikia komisijos sprendimo.
„Tačiau mudu su sūnumi turėjome 26 d. būti sanatorijoje. Aš viena, regos negalią turinti, auginu vidutinį neįgalumą turintį sūnų, nėra, kas mums padeda. Tarsi kaip ir priklauso kompensuoti, bet nekompensuosime, nes neišlaukiau jų biurokratinių sprendimų. Labai norėčiau pagalbos, nes pati skaičiau kitokių nepasitenkinimų ta įstaiga, jos komunikacija, o ir priemonės, kurias siūlo neįgaliesiems, yra nekokybiškos, toks atmestinas požiūris.
Žmogiškai jiems el. p. rašiau savo situaciją, prašiau išimties tvarka peržiūrėti, tikrai telefoną pirkau ne dėl naujumo ar gražumo, o poreikio. Suprantu, jei dar nepriklausytų kompensavimas pagal nepasibaigusį laikotarpį, o dabar viskas biurokratiškai – laukite dešimt dienų“, – sakė moteris.
Pasak jos, jei dar nebūtų reikėję išvykti iš Vilniaus, tai namuose yra vaiko kompiuteris, mamos laidinis telefonas, bet dabar privalėjo 26 d. išvažiuoti į sanatoriją.
„Taip jau atsitiko, kad 24 dieną „numirė“ mano telefonas. Žinote, ieškojau ir lombarde, tai pigiausias – 80 eurų.
Tie pinigai, kuriuos išleidau telefono pirkimui, man dideli. Pirkau telefoną „Tele-2“ salone, gavau sąsk. faktūrą, bet vėliau datos nebegalėjo pakeisti, nes mėnuo kitas, bandžiau įvairius variantus. Žinokite, net susigraudinau po tokio komisijos sprendimo.“
Sprendimą pakeitė
„Delfi“ kreipėsi tiek į TPNC, tiek į Socialinę apsaugos ir darbo ministeriją (SADM). Ministerijos teigimu, jai ši situacija buvo žinoma.
„Nuoširdžiai apgailestaujame dėl minėtos situacijos ir nemalonių emocijų, kurias teko išgyventi pareiškėjai. Ministerijai ši situacija jau buvo žinoma ir aptarta kartu su Techninės pagalbos neįgaliesiems centru prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (TPNC) vadovybe ieškant sprendimo, kaip ją išspręsti ir padėti pareiškėjai.
Ministerijai žinoma, kad TPNC sudaryta komisija dėl kompensacijos skyrimo peržiūrėjo pareiškėjos pateiktus dokumentus ir paaiškinimus ir, vadovaudamasi teisingumo, proporcingumo ir sistemiškumo principais, priėmė sprendimą išmokėti kompensaciją pareiškėjai už įsigytą mobilųjį telefoną“, – „Delfi“ informavo ministerijos atstovai.