Karantino metu gimė unikali idėja: tokios modelių agentūros yra tikra retenybė
„Hero Talents“ – pirmoji negalią turinčių modelių agentūra ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Agentūrą įkūrė steigėja Ema Navickienė karantino metu, kuomet pagrindiniai jos darbai sustojo ir atsirado daugiau laiko naujoms idėjoms realizuoti. Idėja kilo iš asmeninės patirties, mat kūrėjos vyras, patyręs traumą, taip pat turi negalią.
Projektą lipdyti E. Navickienė pradėjo kartu su Aiste Krušinskaite, judančia neįgaliojo vežimėlyje. Tiesa, agentūros veikla karantino metu vyko lėtai ir iš pradžių veikė su 11 modelių, tačiau pasibaigus apribojimams viskas įsibėgėjo.
Vėliau ilgą laiką E. Navickienė projektą augino viena, tačiau prieš 3 mėnesius sulaukė pastiprinimo.
„Šiandien reklamose matome tik apie vieną procentą žmonių, turinčių negalią, o pasaulyje jų yra tikrai labai daug. Žmonės pripratę matyti standartinį grožį, o tiesa juk visai kitokia – pasaulis yra labai įvairus“, – pastebi I. Kručaitė.
Po karantino modelių agentūra pradėjo sparčiai plėstis
Šiuo metu agentūra užaugusi iki daugiau nei 150 modelių su įvairiomis negaliomis ir kūno ypatumais, taip pat turi 15 įkvepiančių pranešėjų.
Čia dirba modeliai su neišsivysčiusiomis galūnėmis, nešiojantys kojų protezus, judantys vežimėlyje, taip pat turintys įvairių kūno ypatumų – baltmę, aknę, randų. Modeliais dirba ir Dauno sindromą turintys žmonės, o neseniai agentūra ieškojo turinčio autizmo spektro sutrikimų ir netrukus sulaukė merginos, norinčios prisijungti prie agentūros. Be to, čia yra ir neregių modelių.
Negalią turinčių modelių agentūroje darbuojasi ne tik suaugę vyrai ir moterys, bet ir vaikai. Po vieno iš agentūros projektų prie jos veiklos prisijungė 20 negalią turinčių vaikų. Kaip sako I. Kručaitė, agentūros modelių skaičius nuolat auga priklausomai nuo vykdomų projektų.
Norint tapti modeliais, pirmiausia svarbu būti aktyviems ir imliems
Anot jos, agentūros modeliai įprastai atrandami per socialinius tinklus – su jais susisiekus, pakviečiama pokalbio ir siūloma prisijungti. Taigi, greičiausias kelias prisijungti prie negalią turinčių modelių agentūros – paties modelio aktyvumas ir noras dalyvauti.
„Esu agentūros dalis, mane taip pat susirado per socialinius tinklus, – dalinausi savo istorija. Mes kviečiame tuos žmones, kurie patys būtų labai aktyvūs, imlūs, norėtų bandyti ir nebijotų būti prieš kamerą, o jeigu matome potencialą – kartais tenka ir padrąsinti. Mums svarbu, kad žmogus būtų fotogeniškas, kad iš jo sklistų gera energija“, – sako I. Kručaitė.
I. Kručaitė įsitikinusi: tam, kad agentūroje visuomet būtų pilna veiksmo, projektų ir užsakymų, svarbu būti kuo labiau matomiems. Taigi neseniai buvo sugalvota nauja pranešėjų paslauga. Pranešėjai – tai žmonės, turintys ką papasakoti projekto temomis, o jų rengiami pranešimai yra gera galimybė edukuoti ir motyvuoti žmones per įvairias konferencijas, renginius, įmonių susitikimus ar net vakarėlius.
Nušlifuotas vaizdas pradeda varginti: visuomenė pasiilgsta realybės
Nors ilgą laiką mums įprasta matyti, kad modeliams taikomi itin griežti grožio standartai, pamažu visuomenė keičiasi ir vis dažniau nori įvairovės. I. Kručaitės manymu, šis suvokimo, kas yra modelis, pokytis plinta pasaulyje ir neišvengiamai paliečia mus.
„Mes labai dažnai norime būti panašūs į pasaulį, į Europą, o kartais net nepagalvojame, kad jau esame viso to dalis. Šiandien ryškų pokytį daro didžiausių pasaulio prekių ženklų pavyzdžiai, tokie kaip „Zalando“. Šis ženklas tarp savo modelių yra įtraukęs labai daug žmonių su negalia – tai galima greitai pamatyti atsidarius jų internetinį puslapį. Be to, vis dažniau neįgalių žmonių matome serialuose. Ne tik Lietuva, bet ir visas pasaulis atsiveria ir išsilaisvina, nes pavargo nuo viso to nušlifuoto vaizdo“, – teigia I. Kručaitė.
„Aš ir pati augdama žiūrėjau „America’s Next Top Model“, o žiūrėdama visą laiką ne tik žavėdavausi, bet kartu ir išgyvendavau, nes niekada nemačiau, tarkime, merginos, kuri turėtų protezą. Visą laiką galvodavau: kodėl taip yra? Aš niekada nebūsiu ten, nes esu kitokia nei tie modeliai. Dabar labai gera matyti, kad reklamos pradeda rodyti įvairius žmones, nes tokia realybė. Vieni tą pokytį daro tyliai, kiti – šiek tiek garsiau“, – sako I. Kručaitė.
Turime daug įkvepiančių gyvenimo su negalia pavyzdžių
Ne mažiau įkvepia ir genetine liga sergančio Aisčio Norkaus istorija: nuo gimimo mitochondrine miopatija sergantis vyras kiekvieną dieną gyvena su ribotu fiziniu aktyvumu dėl mažo energijos kiekio, tačiau tai jo nesustabdė tapti „Estrella Baltics“ rinkodaros vadovu Baltijos šalims ir prodiuseriu.
Kariuomenėje tarnavusiam Algimantui Valaičiui mina nuplėšė koją, tačiau šiandien jis aktyviai sportuoja ir yra motyvuojantis pranešėjas. O po meningokokinės infekcijos pirštų netekusi Aurelija Ivanauskaitė dirba projekte „Unikalus gyvenimas“ – padeda negalią turintiems žmonėms įsidarbinti.
„Turime daug įkvepiančių žmonių su negalia. Labai smagu, kad jie ir patys nori būti agentūros dalis. Džiugina, kad buvome pastebėti ir didžiausio mados žurnalo Lietuvoje „L’Officiel“ – vasario mėnesį buvau jų viršelyje, žurnale buvo rašoma ne tik apie mane, bet ir apie mano draugę Justiną, kuri serga raumenų distrofija, ir Vilmą, kuri turi baltmę. Tai didelis žingsnis, nes prieš tai, kiek man žinoma, žmogų su negalia ant viršelio yra turėję tik „Žmonės“. Nuo to žurnalo pardavimai nenukrito, skaitytojai matė kitokį žmogų, ir tai jiems sukėlė įvairių, ne tik teigiamų, minčių, tačiau tai labai svarbu“, – sako I. Kručaitė.