Eismo įvykyje nukentėjusius vilniečius gelbėjo jų telefonai
Atsiranda vis daugiau pažangių techninių sprendimų, kai apie nelaimes praneša ne žmonės, o jų transporto priemonės ar išmanieji įrenginiai.
Bendrasis pagalbos centras Lietuvoje taip pat vis dažniau sulaukia tokių pranešimų. Vienas tokių įvykių nutiko naktį iš liepos 2-osios į 3-iąją.
Bendrojo pagalbos centro Vilniaus skyriaus operatorių salėje dviejų sekundžių skirtumu suskambo du telefonai. Operatoriai išgirdo automatinius garso pranešimus, informuojančius, kad „iPhone“ naudotojas pateko į rimtą eismo įvykį ir apytiksles koordinates.
Niekas neatsiliepė
Su operatoriais niekas nebendravo, bet fone girdėjosi žmonių balsai, klausiantys, ar kviečiama greitoji pagalba. Abiejų pranešimų metu nurodytos koordinatės sutapo.
Operatorius perdavė elektroninius pranešimus greitosios medicinos pagalbos tarnybai, policijai ir priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms, paskui du operatoriai bandė prisiskambinti telefonų numeriais, iš kurių buvo gauti automatiniai pranešimai. Į skambučius niekas neatsiliepė.
Liudytojos skambutis
Tuo metu operatorių salėje buvo gautas dar vienas skambutis. Skambinusi moteris pranešė apie eismo įvykį Vilniuje, Mykolo Lietuvio ir Ukmergės gatvių sankryžoje. Pro šalį važiavusios ir nelaimės vietoje sustojusios pranešėjos teigimu, nukentėjo du žmonės, kurių automobilis susidūrė su vilkiku. Sužeistieji iš automobilio išlipti negalėjo, jiems reikėjo ugniagesių gelbėtojų pagalbos. Įvykio vieta sutapo su ką tik gautų automatinių pranešimų vietos nustatymo duomenimis.
Jau baigus šį pokalbį ir papildžius perduotus pranešimus skubiosios pagalbos tarnyboms, operatorei pavyko prisiskambinti vienu iš numerių. Atsiliepusi moteris patvirtino patekusi į eismo įvykį ir tai, kad jos vyras prispaustas automobilyje.
Į eismo įvykio vietą nuvykusios tarnybos išlaisvino prispaustą vyrą ir nuvežė jį į ligoninę. Po pokalbio su pareigūnais į ligoninę apžiūrai nuvežta ir nukentėjusi moteris. Vilkiką vairavęs Latvijos pilietis nenukentėjo.
Ši avarija įvyko mieste, todėl net gerokai po pusiaunakčio atsirado pro šalį važiavusių žmonių, jie sustojo ir paskambino numeriu 112. Jei tai būtų buvusi nuošalesnė vieta, galbūt vieninteliai operatyvūs pranešimai apie nelaimę būtų gauti tik iš nukentėjusių žmonių „iPhone“ telefonų.
Reaguoja į smūgius
Avarijų aptikimo funkcija „Apple“ kompanijos išmaniuosiuose įrenginiuose (telefonuose ir laikrodžiuose) pradėta diegti 2022 metų rudenį. Judesio jutikliai ir jų derinimo algoritmai reaguoja į smūgius, reiškiančius, kad įrenginio naudotojas pateko į eismo įvykį. Jei naudotojas nereaguoja į įrenginio perduodamus signalus, kuriais tikrinamas jo sąmoningumas, įrenginys po 10 sekundžių pats automatiškai skambina skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112.
Ne visada pasiteisina
Ne kartą į nurodytą vietą nuvykusios skubiosios pagalbos tarnybos eismo įvykio nerado. Yra buvę, kai įvykio vietoje rastas tik pats pranešimą perdavęs „iPhone“ telefonas, kuris sureagavo į smūgį krisdamas ant žemės. Tačiau greta tokių nepasiteisinusių pranešimų būna ir tikrų eismo įvykių, kaip aprašytasis, kai žmonėms prireikia operatyvios visų tarnybų pagalbos.
Prašo informuoti
Bendrasis pagalbos centras prašo „Apple“ įrenginių turėtojų, kad šie būtų atidūs ir reaguotų į savo įrenginių skleidžiamus garsus bei rodomus pranešimus. Įrenginiui susisiekus su Bendruoju pagalbos centru, galima iš karto informuoti operatorių, kokios pagalbos reikia įvykio vietoje, o jei skubi pagalba nebūtina, galima pranešti, kad jos nereikia.