Nelaimė iš slidinėjimo užsienio kurortuose grįžtančios Anykščių gydytojų Ilonos ir Valdo Žurumskų šeimos laukė jau sėkmingai pervažiavus ne vieną valstybę, kai iki Kauno bei Anykščių buvo likę ne tiek ir daug. V.Žurumskas, vairuodamas apynaujį automobilį "Opel Vivaro" magistraliniame kelyje "Via Baltica", pusiaukelėje tarp Kalvarijos ir Marijampolės, ties Skardupių sankryža lenkė ta pačia kryptimi važiuojantį krovininį vilkiką "Volvo" su priekaba.
Jau buvo suspėjęs sugrįžti į savo eismo juostą, kai mikroautobusą staiga sumėtė. Jis tapo nevaldomas, vėl išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su priešais atvažiuojančiu vilkiku "Scania". Po šio smūgio į aštuonių vietų "Opel" mikroautobusą atsitrenkė ir ką tik jo pralenktas vilkikas "Volvo". Po kaktomušų autobusiukas ir vienas vilkikas atsidūrė pakelės griovyje, o kitas vilkikas sustojo skersai abiejų magistralinio kelio eismo juostų, tuo ne vienai valandai sustabdydamas eismą šiuo itin intensyvaus eismo keliu.
Per skaudžiausią šiais metais avariją žuvo "Opel" automobilį vairavęs 44 metų V.Žurumskas, 40 metų sulaukusi jo žmona Ilona bei kartu važiavusios Ilonos sesers penkiolikmetis sūnus Rokas Timinskas. Pati 38 metų kaunietė medikė Renata Timinskienė, taip pat važiavusi automobiliu, yra sužeista ir jos būklė itin sunki. Marijampolės ir Kauno ligoninių medikai kovoja ir už penkiolikmetės jos dukros, taip pat dviejų aštuoniolikos ir penkiolikos metų Žurumskų dukrų bei jų penkiolikmetės draugės iš Anykščių gyvybę.
Į avarijos vietą atskubėję Marijampolės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnai žuvusiųjų kūnus ir sužeistuosius ištraukė tik supjaustę automobilį.
Anot Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato kelių policijos skyriaus viršininko Gedemino Andriukaičio, pareigūnai linkę manyti, kad dėl nelaimės kaltas ne vien tik opelį vairavęs ir saugaus greičio nepasirinkęs V.Žurumskas. Mat, pirminiais duomenimis, opelis važiavo maždaug 70-80 kilometrų per valandą greičiu. Vilkikas, kurį jis lenkė, - dar lėčiau - apie 60 kilometrų per valandą.
"Manome, kad didžiausias šios nelaimės kaltininkas - slidus kelias", - teigė G.Andriukaitis. Pasak jo, nors sekmadienio popietę eismo sąlygos Suvalkijoje buvo neblogos - pažeme pustė labai nedaug ir sniego ant kelio "Via Baltica" nebuvo, bet tik iš pažiūros jo danga atrodė sausa. Marijampolės kelių policijos skyriaus viršininko teigimu, dar prieš avariją, apie šešioliktą valandą, kelyje patruliuojantys policijos pareigūnai pastebėjo, kad sausas atrodęs kelias iš tikrųjų yra pasidengęs itin pavojingu plonu skaidriu ledu ir yra labai slidus. Iš karto apie tai buvo informuoti kelininkai. Tačiau, G.Andriukaičio teigimu, iki pusės šešių vakaro, kuomet įvyko tris gyvybes nusinešusi nelaimė, šis kelio ruožas taip ir buvo nebarstytas.
LŽ kalbintas valstybinės įmonės "Marijampolės regiono keliai" direktorius Juozas Litvinas neigė, kad policijos pareigūnai jų darbuotojus perspėjo apie pavojingą skaidrų ledą, susidariusį ant kelio "Via Baltica". "Mūsų darbuotojai apie pusę penktos vakaro patys važiavo tuo keliu ir nebuvo jokio ledo. Tik vietomis buvo pripustytų sniego liežuvių. Avarija, tikėtina, ir įvyko dėl to, kad vairuotojas nesitikėjo, jog ant kelio gali būti toks sniego vėpūtinis. Įvažiavo į jį ir tuomet automobilį sumėtė", - savo versiją dėstė J.Litvinas.
Tuo metu į nelaimės vietą vykę Marijampolės vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai su tokiais kelininkų teiginiais nėra linkę sutikti. Mat jie patys negalėjo važiuoti didesniu kaip 40 kilometrų per valandą greičiu, nes, anot jų, ant kelio dangos tebebuvo plono, skaidraus ledo sluoksnis.