Laivas yra 3 m gylyje
„Toli gražu nesididžiuojame, kad taip yra, bet tai - techninis dalykas, laivas yra nusėdęs“, – patvirtino Vidaus vandens kelių direkcijos atstovė Justina Juozaponė.
Jos teigimu, uoste, kur nuskendo laivas yra 3 m gylio. „Narva“ – 50 m ilgio krovininis laivas, savaeigė barža. Jos savininkė – Vidaus vandens kelių direkcija.
Ledas pažeidė korpusą
Barža buvo pastatyta žiemai Kauno žiemos uoste, sąstate su kitais laivais. Krovininiai laivai ir baržos sustatyti vienoje eilėje, vienas prie kito.
„Laivas dėl techninės būklės buvo pastatytas į uostą. Jis nebuvo eksploatuojamas nuo rugpjūčio pabaigos. Ledas pažeidė laivo korpusą ir laivas nusėdo,“ – teigė J. Juozaponė.
Direkcijos duomenimis, barža „Narva“ buvo pažeista ledo dėl išplonėjusių metalo bortų. Pro atsiradusį nesandarumą, prisipildęs vandens, laivas nusėdo ant dugno.
Iškelti žada pavasarį
„Narvos“ iškėlimo darbai dėl jos techninės būklės įvertinimo planuojami ankstyvą pavasarį, kai tik leis gamtos sąlygos saugiai iškelti vandens transporto priemonę į krantą.
„VVKD užtikrina, kad situacija pilnai valdoma. Laivas „Narva“ pavojaus nekelia, vandens taršos nėra. Degalų laive nėra. Tepalai, prieš laivą pastatant į žiemojimui skirtą vietą, pašalinti. Bendrovė laikosi visų reikalavimų bei eliminuojant aplinkosaugos rizikas, panaudojo visas priemonės dėl galimų taršos šaltinių“, teigiama VVKD atsiųstame pranešime.
„Vidaus vandens kelių direkcijos vardu užtikriname, kad situaciją žinome, valdome ir vandens transporto priemonė bus saugiai iškelta ir utilizuota Kauno žiemos uoste“ – tikina laivybos direktorius Aurelijus Rimas.
Netikėtas Seimo nario vizitas
Įvykis sulaukė buvusio Aplinkos ministro Seimo nario Kęstučio Mažeikos dėmesio. Jis apie nuskendusį laivą sužinojo iš vietos žvejų. Nuskendusio laivo nuotraukas parlamentaras paskelbė savo feisbuko paskyroje.
„Štai jau kelinta savaitė Nemune nuskendusi viena iš trijų turimų Lietuvos barža. Ir ne šiaip kokia valtelė baloje, o Valstybinės „AB Vidaus vandens kelių direkcijos“ barža su visais tepalais ir degalais, kurie upėje nestovi vietoje... Bet visi tyliai ramiai laukia kol pavasario potvynis viską nuplukdys žemyn upe,“ – rašo parlamentaras.
Anot J. Juozaponės, apie įvykį buvo pranešta aplinkosaugininkams. Šie taip pat buvo atvykę ir surašė aktą.
Paaiškėjo, kad VVKD į aplinkosaugininkams apie nuskendusį laivą pranešė tą pačią dieną, kai netikėtai apsilankė parlamentaras K.Mažeika.
Apžiūrėjo aplinkosaugininkai
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) į Delfi užklausą atsakė: „AAD vasario 2 d. gavo pranešimą apie nuskendusį laivą, būdraujantys pareigūnai atliko laivo apžiūrą, jos metu vizualiai tarša naftos produktais ar kitais teršalais nefiksuota.
Taip pat, aplinkosaugininkai vasario 5 d. atliko pakartotinę laivo apžiūrą, kurios metu laivo nuskendimo vietoje pastebėta nežymi naftos teršalams būdinga plėvelė Nemuno upės vandens paviršiuje.
Aplinkos apsaugos agentūra paėmė paviršinio vandens mėginius laivo nuskendimo vietoje galimai aplinkos taršai naftos produktais nustatyti.
Laivo nuskendimo vieta yra aptverta naftos teršalus absorbuojančiomis boninėmis užtvaromis, kurios surinkinėja galimai vandens paviršiuje esančius naftos teršalus ir stabdo galimos taršos sklaidą.
Vykdomas tolimesnis tyrimas, laukiama laboratorinių tyrimų rezultatų ir
AB „Vidaus vandenų kelių direkcija" raštiško paaiškinimo.“