Savaitgalį visuomenę sukrėtė Utenoje įvykusi tragedija, kuomet Užpalių ir A. Baranausko gatvių sankryžoje automobilis „Audi A6 Avant“, vairuojamas jaunuolio, nepaklususio pareigūnų reikalavimui sustoti, nepraleido pagrindine gatve jam iš kairės pusės važiavusio taksi automobilio „Renault Megane“ ir su juo susidūrė. Eismo įvykio metu žuvo „Renault Megane“ vairuotojas ir dvi keleivės.
Automobilio „Audi“ vairuotojui buvo nustatyta 1,90 promilių alkoholio.
Policija informuoja, kad patrulių veiksmai šio įvykio metu atitiko visų teisės aktų reikalavimus, kuriais vadovaujasi pareigūnai.
Patrulių veiklos instrukcija numato:
„Jei transporto priemonės vairuotojas nepaklūsta reikalavimui ją sustabdyti, policijos patrulis privalo įjungęs mėlynos (mėlynos ir raudonos) spalvos švyturėlį (švyturėlius) ir specialiuosius garso signalus, persekioti nestojusią transporto priemonę tarnybine transporto priemone, stengtis neatsilikti ir nuolat informuoti budėtoją apie judėjimo kryptį“.
Ta pati instrukcija taip pat numato galimybę, prireikus, vadovaujantis įstatymais, panaudoti fizinę prievartą arba šaunamąjį ginklą.
Policija atkreipia dėmesį, kad visame pasaulyje policija taiko analogiškas priemones, kadangi kol kas nėra sugalvota kitų, efektyvesnių priemonių užkirsti kelią daromam grubiam pažeidimui bei nustatyti kitas svarbias aplinkybes (pvz. ar vairuotojas yra blaivus, ar neapsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų).
Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai, persekiodami apie kilometrą „Audi A6 Avant“, atsižvelgdami į tai, kad yra šeštadienio rytas ir eismas miesto gatvėse intensyvesnis nei įprasta, ėmėsi eismo atsargumo priemonių bei vadovaudamiesi Patrulių veiklos instrukcija, kur numatyta, kad patruliai privalo „stengtis pasirinkti tokį tarnybinės transporto priemonės judėjimo greitį, kad būtų užtikrintas visų eismo dalyvių saugumas“.
Po įvykio peržiūrėjus vieningos pajėgų valdymo sistemos duomenis, nustatyta, kad didžiausias patrulių greitis buvo 72 km/val., nuolat buvo palaikomas radijo ryšys su budėtojais, teikiant informaciją apie pažeidėjo judėjimo maršrutą.
Eismo įvykį sukėlęs vairuotojas yra žinomas policijai, anksčiau jau buvo netekęs teisės vairuoti (vairavo neblaivus) ir buvo įkliuvęs pareigūnams vairuodamas be teisių, įstatymų nustatyta tvarka jaunuolis šiuo metu teisę vairuoti transporto priemones turėjo.
Sekmadienį avariją sukėlusiam vairuotojui pareikšti įtarimai pagal LR BK 281 str. 6 dalį (Kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimas), už tokią veiką jam gresia laisvės atėmimas nuo 3 iki 10 metų. „Audi“ vairuotojui kovo 31-ąją teismas skyrė kardomąją priemonę – suėmimą dviem mėnesiams.