Apie 21 val. „Delfi“ apsilankė krovininio lėktuvo katastrofos vietoje Vilniuje ir užfiksavo, jog joje vis dar yra gausios pareigūnų pajėgos.
Kaip informavo policija, šiuo metu kriminalistai ir ekspertai įvykio vietoje nedirba, tačiau nemažos pareigūnų pajėgos saugo nelaimės vietą. Teigiama, jog teritoriją saugo kiek daugiau nei dešimt policijos ir Viešojo saugumo tarnybos (VST) ekipažų.
Nelaimės vieta yra apšviesta galingais šviestuvais, o saugomos teritorijos plotas dar labiau padidintas.
Anot pareigūnų, katastrofos vietą gausios pareigūnų pajėgos saugos ir dieną, ir naktį, o tai gali užtrukti savaitę.
Pasirodo net ir tamsiu paros metu atsiranda labai daug smalsuolių, kurie bando patekti į saugomą teritoriją. Pareigūnai įspėja, kad „Stop“ juostą perėję asmenys bus ne įspėti, o baudžiami.
Į saugomą teritoriją patekę asmenys gali būti baudžiami pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 506 straipsnio 2 dalį (statutinių valstybės tarnautojų, karo policijos, Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos ar žvalgybos pareigūnų teisėtų nurodymų ar reikalavimų nevykdymas).
Nurodoma, kad policijos specialiosios juostos ar kitos įvykio vietos perimetrą ribojančios užtvaros su užrašu „STOP POLICIJA“ perėjimas, pervažiavimas, nuplėšimas ar nugriovimas užtraukia baudą asmenims nuo trisdešimt iki devyniasdešimt eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno šimto penkiasdešimt iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.
Paulauskas apie aviakatastrofą Vilniuje
Nors tyrėjai vertina visus galimus aviakatastrofos Vilniuje scenarijus, policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas sako – nelaimės aplinkybės rodo, kad incidentas nebuvo sukeltas išorinio poveikio.
„Tikrai versijos neatmestinos nė vienos, bet tiesiog šiandien matome, kad surinkus tuos pirminius duomenis yra mažai tikėtinos versijos, žinoma, jos tikrinamos, bet visa visuma rodo, kad tai nėra išorinio poveikio nulemta avarija“, – LRT televizijai teigė A. Paulauskas.
Komisaras taip pat pažymėjo, kad jei lėktuvo avarija vis tik būtų siejama su išoriniu poveikiu, jis gali būti labai įvairus.
„Nuo radijo dažnių tam tikro galbūt slopinimo, mėginimo paveikti tam tikrą įrangą iki tų pačių siuntų, kurios galbūt kažkaip pateko į tą orlaivį ir galėjo sukelti tam tikras avarijas“, – vardijo jis.
Antradienį ketinama išimti savirašius
Teisingumo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Laurynas Naujokaitis nurodė, jog į Lietuvą tirti aviakatastrofos atvyks keliolika užsienio ekspertų ne tik iš Vokietijos bei Ispanijos, bet ir iš Jungtinių Valstijų.
„Šiuo momentu turiu patvirtinimą, kad iš Vokietijos jau vyksta 4 tyrėjai, iš Ispanijos atvyks 2 tyrėjai, o iš JAV atvyks iš viso 12 žmonių – 4 žmonės iš NTSB saugos tyrimų institucijos, 3 žmonės iš Federalinės aviacijos administracijos ir 5 iš „Boeing“ kompanijos“, – LRT televizijai teigė jis.
L. Naujokaičio teigimu, saugos tyrimų pirmoji fazė aprėpia įrodymų rinkimą ir savirašių šifravimą. Generalinis policijos komisaras prognozuoja, jog pastaruosius pareigūnams iš įvykio vietos pavyks paimti jau antradienį.
„Manyčiau, kad turbūt jau rytoj (antradienis – ELTA) yra ta diena, kai savirašiai bus išimti ir atiduoti dešifravimui. Vėlgi mes tokių kompetencijų neturime, t. y. civilinės aviacijos ekspertai tą atlieka“, – kalbėjo A. Paulauskas.
Galiausiai, L. Naujokaitis patikino, kad atliekamas ekspertų tyrimas gali trukti apie metus, tačiau tam tikros detalės, iliustruojančios incidento aplinkybes, gali būti išanalizuotos artimiausio mėnesio metu.
„Tikriausiai artimiausią mėnesį jau būtų kažkokios užuomazgos, bet tyrimas tikriausiai truks apie metus“, – patikino Teisingumo ministerijos atstovas.
Nukrito krovininis lėktuvas
„Delfi“ primena, kad lapkričio 25 dieną 5.31 val. buvo gautas pranešimas, kad Vilniuje, Žirnių gatvėje, nukrito DHL krovininis lėktuvas. Teigiama, jog juo skrido keturi žmonės, du pilotai ir du darbuotojai.
Nelaimės metu nukentėjo trys žmonės, o vienam asmeniui įvykio vietoje buvo konstatuota mirtis. Gelbėtojai žuvusį žmogų iš lėktuvo ištraukė 7.01 val.
Anot Policijos departamento atstovo Ramūno Matonio, įvykio vietoje žuvo lėktuvo pilotas.
Taip pat R. Matonis „Delfi“ informavo, kad lėktuvu skrido du Ispanijos piliečiai, vokietis (gim. 1969 m.) ir lietuvis (gim. 1990 m.). Katastrofos metu žuvo Ispanijos pilietis.
Santaros klinikos vėliau informavo, kad jose yra gydomas vienas iš asmenų, nukentėjusių šio ryto lėktuvo avarijoje. Nukentėjusiojo būklė kritiškai sunki.
Santaros klinikų medikai daro viską, kad užtikrintų aukščiausio lygio pagalbą nukentėjusiam asmeniui, rašoma išplatintame pranešime.
Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės atstovė Dalia Smagurauskaitė Eltai sakė, kad į ligoninę buvo atvežti ir gydomi du nukentėjusieji per lėktuvo avariją, apie jų būklę ir sužalojimus informacija neviešinama.
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė Julija Samorkovskaja Eltai sakė, kad visi nukentėjusieji yra vyrai.
Lėktuvui sudužus, žuvo tik vienas iš pilotų, Ispanijos pilietis. Anot pirmos į įvykio vietą atvykusios Vilniaus greitosios medicinos pagalbos medikės Boženos Jerenkivč, kitus tris orlaivyje buvusius asmenis pavyko lengviau išgelbėti tik todėl, kad kabinos, kurioje jie buvo, neapėmė liepsnos.