Įdomu, jog vogtų mašinų kontrabanda lenkai nesiverčia, o tai apsunkina jų sulaikymą. Vogti automobiliai dažniausiai būna iš Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Olandijos ir Čekijos. Ir jų kasmet daugėja. Lenkijos policijos vyriausiosios komendantūros duomenimis, 2011 metais buvo sulaikyta 750 vogtų mašinų, po metų – jau 770, o pernai – 100 daugiau.

Kaip sakė Lenkijos policijos vyriausiosios komendantūros atstovas spaudai Mariuszas Sokolowskis, dažniausiai sulaikyti vogtų mašinų kurjeriai aiškina, jog automobilį davė draugas, kuris paprašė jį nuvežti į Lietuvą. Rekordininkai profesionalūs kurjeriai per metus sulaikomi po keletą ar net keliolika kartų, tačiau po kelių dienų jie išeina į laisvę, o visas jų sulaikymo ir paleidimo pinigines išlaidas padengia šeimininkas.

Dažniausiai sulaikomi kurjeriai iš Lietuvos, Baltarusijos, Rusijos, Italijos ir Vokietijos. Tik po jų seka lenkai. Lenkų pasieniečiai sako, kad pastaruoju metu juos visus vienija vienas bruožas - brutalumas. Vogtų automobilių vairuotojai nesiskaitydami su niekuo, jėga bando prasiveržti pro lenkų pasienio užkardas.

Didele problema tampa ir automobilių vagystės, kurių niekada nebuvo. Prabangios mašinos su tvarkingais dokumentais keliauja į Lietuvą ir toliau į Rytus. Po to, automobilio rakteliai ir dokumentai grįžta pas mašinos savininką, kuris praneša draudimo kompanijai apie pavogtą automobilį. Šiai nieko kito nebelieka kaip išmokėti kompensaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)