Tai buvo įprasta Bendrojo pagalbos centro operatoriaus Lino darbo diena: skambučiai apie eismo įvykius, konfliktus, sveikatos sutrikimus.
13.37 val. jis sulaukė skambučio iš moters, kuri skundėsi smurtaujančiu sutuoktiniu. Deja, adreso ji nenorėjo sakyti – teigė, kad operatorius pats turi jį sužinoti. Neatsakė ji ir klausiama vardo, ryšys nutrūko.
Nors pokalbis buvo trumpas, tęsėsi vos 35 sekundes, bet to užteko, kad moters išmanusis telefonas pats nusistatytų savo buvimo vietą ir išsiųstų duomenis į Bendrąjį pagalbos centrą. Remdamasis tais gautais duomenimis, Linas nustatė galimą moters adresą ir perdavė jį policijai.
Policija, nuvykusi nurodytu adresu, rado skambinusią moterį, išsiaiškino jos tapatybę, bet ji neigė patyrusi smurtą ir prašiusi pagalbos.
Praėjus vos porai valandų, 15.32 val., Linas savo ausinėse ir vėl išgirdo pažįstamą balsą. Tik šį kartą moteris skundėsi ne sutuoktiniu, o nenusisekusiu gyvenimu. Ji prisipažino esanti pavargusi nuo sunkumų ir nebenorinti gyventi.
Nustatyti, ar skambino tikrai ta pati moteris, buvo sudėtinga: šį kartą sistema nerodė jos telefono numerio, nes telefonas greičiausiai buvo be SIM kortelės. O moteris ir vėl nesutiko pasakyti nei savo adreso, nei telefono numerio. Kai ji prisistatė išgalvotu vardu, Linas surizikavo – kreipėsi į ją anksčiau skambinusios moters vardu, kurį buvo išsiaiškinę policininkai.
Supratusi, kad buvo atpažinta, moteris nebesigynė. Užsimezgė pokalbis. Moteris ėmė dalintis savo rūpesčiais, tačiau ir vėl kartojo nebenorinti gyventi. Linas, pasinaudodamas ankstesnio pranešimo informacija, nedelsdamas išsiuntė naujus pranešimus apie pagalbos poreikį – šį kartą ne tik policijai, bet ir greitosios medicinos pagalbos tarnybai. Reikėjo gelbėti gyvybę, nes moters psichologinė būsena kėlė nerimą.
Skubiosios pagalbos tarnybos atvyko laiku. Buvo nustatyta, kad moteriai iš tiesų sutriko psichika, ir ji buvo išvežta į ligoninę.
Taip sėkmingai susiklosčius aplinkybėms pavyko išvengti tragedijos. O jei į antrąjį skambutį būtų atsiliepęs kitas operatorius, būtų buvę sudėtinga padėti, nes mobiliojo ryšio tiekėjo atsiųsti duomenys buvo netikslūs ir moters adresas buvo nežinomas.
Pagalbos telefonai: | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Skambučius į visas linijas apmoka SADM iš Valstybės biudžeto lėšų. | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Emocinė parama internetu | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Krizių įveikimo centre (Antakalnio g. 97, Vilnius, www.krizesiveikimas.lt) budi psichikos sveikatos specialistai, su kuriais galite pasikonsultuoti atėję arba per Messenger ar Skype be išankstinės registracijos ir nemokamai. Į budinčius psichologus bus galima kreiptis darbo dienomis 16-20 val., šeštadieniais 12-16 val. Visa papildoma informacija – puslapyje www.krizesiveikimas.lt. Pagalba nusižudžiusių artimiesiems: savitarpio pagalbos grupė, dažniausiai užduodami klausimai, literatūra ir kita naudinga informacija puslapyje artimiems.lt Vaikų ir paauglių krizių intervencijjos skyrius. Veikia visą parą. (+370-5) 275 75 64. |