Tai buvo įprasta Bendrojo pagalbos centro operatoriaus Lino darbo diena: skambučiai apie eismo įvykius, konfliktus, sveikatos sutrikimus.

13.37 val. jis sulaukė skambučio iš moters, kuri skundėsi smurtaujančiu sutuoktiniu. Deja, adreso ji nenorėjo sakyti – teigė, kad operatorius pats turi jį sužinoti. Neatsakė ji ir klausiama vardo, ryšys nutrūko.

Nors pokalbis buvo trumpas, tęsėsi vos 35 sekundes, bet to užteko, kad moters išmanusis telefonas pats nusistatytų savo buvimo vietą ir išsiųstų duomenis į Bendrąjį pagalbos centrą. Remdamasis tais gautais duomenimis, Linas nustatė galimą moters adresą ir perdavė jį policijai.
Policija, nuvykusi nurodytu adresu, rado skambinusią moterį, išsiaiškino jos tapatybę, bet ji neigė patyrusi smurtą ir prašiusi pagalbos.

Praėjus vos porai valandų, 15.32 val., Linas savo ausinėse ir vėl išgirdo pažįstamą balsą. Tik šį kartą moteris skundėsi ne sutuoktiniu, o nenusisekusiu gyvenimu. Ji prisipažino esanti pavargusi nuo sunkumų ir nebenorinti gyventi.

Nustatyti, ar skambino tikrai ta pati moteris, buvo sudėtinga: šį kartą sistema nerodė jos telefono numerio, nes telefonas greičiausiai buvo be SIM kortelės. O moteris ir vėl nesutiko pasakyti nei savo adreso, nei telefono numerio. Kai ji prisistatė išgalvotu vardu, Linas surizikavo – kreipėsi į ją anksčiau skambinusios moters vardu, kurį buvo išsiaiškinę policininkai.

Supratusi, kad buvo atpažinta, moteris nebesigynė. Užsimezgė pokalbis. Moteris ėmė dalintis savo rūpesčiais, tačiau ir vėl kartojo nebenorinti gyventi. Linas, pasinaudodamas ankstesnio pranešimo informacija, nedelsdamas išsiuntė naujus pranešimus apie pagalbos poreikį – šį kartą ne tik policijai, bet ir greitosios medicinos pagalbos tarnybai. Reikėjo gelbėti gyvybę, nes moters psichologinė būsena kėlė nerimą.

Skubiosios pagalbos tarnybos atvyko laiku. Buvo nustatyta, kad moteriai iš tiesų sutriko psichika, ir ji buvo išvežta į ligoninę.

Taip sėkmingai susiklosčius aplinkybėms pavyko išvengti tragedijos. O jei į antrąjį skambutį būtų atsiliepęs kitas operatorius, būtų buvę sudėtinga padėti, nes mobiliojo ryšio tiekėjo atsiųsti duomenys buvo netikslūs ir moters adresas buvo nežinomas.

Pagalbos telefonai:
Psichologinės pagalbos tarnyba Telefono numeris Darbo laikas
Jaunimo linija Budi savanoriai konsultantai +370 800 28888 I-VII, visą parą
Vaikų linija Budi savanoriai konsultantai, profesionalai 116 111 I-VII, 11:00 - 23:00
Linija Doverija (rusų kalba paaugliams ir jaunimui) Emocinę paramą teikia: savanoriai moksleiviai +370 800 77277 II–VI, 16.00 - 20.00
Pagalbos moterims linija Pagalbą teikia: savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai +370 800 66366 I-VII, visą parą
Vilties linija Pagalbą teikia: savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai 116 123 I-VII, visą parą
Krizių įveikimo centras Konsultacijos teikiamos per Skype arba atvykus į Krizių įveikimo centrą (Antakalnio g. 97, Vilnius, http://www.krizesiveikimas.lt) +370 640 51555 I-V 16.00–20.00, VI 12.00–16.00
Dingusių žmonių šeimų paramos centras (teikiama pagalba nuo smurto nukentėjusiems asmenims - artimoje ir neartimoje aplinkoje, nusikalstamų veikų) +370 670 527 25 centras1@missing.lt
Skambučius į visas linijas apmoka SADM iš Valstybės biudžeto lėšų.
„Sidabrinė linija“ – draugystės pokalbiai, emocinė ir informacinė pagalba vyresnio amžiaus žmonėms. Budi profesionalūs konsultantai +370 80080020 www.sidabrinelinija.lt pasikalbekime@sidabrinelinija.lt I-V 8.00-22.00, VI-VII 11.00-19.00
Emocinė parama internetu
„Vaikų linija“ Registruotis ir rašyti svetainėje: http://www.vaikulinija.lt Atsako per 36val.
„Jaunimo linija“ Registruotis ir rašyti svetainėje: https://jaunimolinija.lt/lt/pagalba/pagalba-pokalbiais-internetu/ Pokalbiai internetu (angl.chat) Kasdien nuo 18 iki 24 val. Emocinė parama elektroniniais laiškais "Jaunimo linijoje" neteikiama
„Vilties linija“ Rašyti svetainėje: http://paklausk.kpsc.lt/contact.php arba vilties.linija@gmail.com Atsako per 3 darbo dienas
„Pagalbos moterims linija“ Rašyti el. paštu: pagalba@moteriai.lt Atsako per 3 darbo dienas
Psichologinės konsultacijos Rašyti el. paštu: psyvirtual@psyvirtual.lt.Daugiau informacijos svetainėje: http://www.psyvirtual.lt Atsako per 2 darbo dienas
Pagalba nusižudžiusių artimiesiems Rašyti el. paštu: laukiam@artimiems.lt Atsako per 2-3 darbo dienas
Krizių įveikimo centre (Antakalnio g. 97, Vilnius, www.krizesiveikimas.lt) budi psichikos sveikatos specialistai, su kuriais galite pasikonsultuoti atėję arba per Messenger ar Skype be išankstinės registracijos ir nemokamai. Į budinčius psichologus bus galima kreiptis darbo dienomis 16-20 val., šeštadieniais 12-16 val. Visa papildoma informacija – puslapyje www.krizesiveikimas.lt. Pagalba nusižudžiusių artimiesiems: savitarpio pagalbos grupė, dažniausiai užduodami klausimai, literatūra ir kita naudinga informacija puslapyje artimiems.lt Vaikų ir paauglių krizių intervencijjos skyrius. Veikia visą parą. (+370-5) 275 75 64.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją