Vilniaus miesto apylinkės teismas pirmadienį paskelbė, kad M. Matukas ignoruoja visuomenėje nusistovėjusias elgesio normas, vien per pastarąjį pusmetį net 8 kartus yra baustas už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, todėl pagrįstai Vilniaus probacijos skyrius prašė lygtinai į laisvę paleistam nuteistajam taikyti naujus apribojimus.
„Beveik visi pažeidimai įvykdyti nakties metu, pažeidimai vykdomi sistemingai, kas rodo, jog M. Matukas linkęs nesilaikyti įstatymų“, – paskelbė teisėja Aiva Survilienė.
Teismas nutarė, kad M. Matukas iki 2015-ųjų kovo pabaigos privalės ne tik nevartoti psichiką veikiančių medžiagų ir neišvykti už gyvenamosios vietos miesto (rajono) ribų be nuteistojo priežiūrą vykdančios institucijos leidimo, bet ir privalės sumokėti 10 MGL (1 300 Lt) įmoką į Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondą bei turės būti namuose nuo 22 iki 6 val., jei tai nesusiję su darbu, mokymusi ar gydymusi gydymo įstaigose.
Anksčiau net šešis kartus teistas M. Matukas į laisvę lygtinai iš Vilniaus pataisos namų buvo paleistas praėjusių metų spalio 18-ąją – iki rugpjūčio pabaigos jis net aštuonis kartus įkliuvo policijos pareigūnams. Visus kartus jis vairavo automobilį neturėdamas tam teisės.
Policijos pareigūnai teigė, kad M. Matukas už KET pažeidimus iš viso yra baustas net 73 kartus.
Naktimis būti namuose įpareigotas M. Matukas dar teismo apribojimus galės skųsti apeliacine tvarka – gali būti, kad jis šia teise pasinaudos, nes naujoms sankcijoms teisme priešinosi. „Nelabai būtų gerai naktis leisti namuose – manau, per daug man sankcijų taikoma, dėl to net ir į jokį gimtadienį negalėsiu nueiti“, - sakė jis.
Šiuo metu vienoje bendrovėje dirbantis vyras teisme taip ir negalėjo paaiškinti, kodėl vis sėda prie automobilio vairo neturėdamas tam teisės: „Nežinau... Maniau, kad turiu teisę vairuoti“.
Jis sakė, kad dalį baudų, skirtų už KET pažeidimus, jau yra sumokėjęs.
Tiesa, anksčiau M. Matukas pripažino, kad vairuodavo neturėdamas vairuotojo pažymėjimo – liepos 21-osios naktį jo vairuojamą motociklą stabdė policija, bet šis nestojo.
„Įtartiną motociklą „Yamaha“ pastebėjome Žemaitės g., nusprendėme jį sustabdyti, bet šis nestojo, nors panaudojome ir švyturėlius, ir garsiakalbį, – pasakojo vienas Patrulių rinktinės pareigūnas. – Vairuotojas, padidinęs greitį, bandė pasprukti, net važiavo šaligatviu per žalią veją, bet paskui šoko nuo pakylos, nesuvaldė motociklo ir nugriuvo. Motociklininkas paliko motociklą ir nubėgo kiemais, tačiau buvo sulaikytas.“
M. Matukas prisipažino, kad bijojo pareigūnų – nesustojo, nes neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Jį vyras prarado dar 2011 m., tačiau net ir pasibaigus nuobaudos skyrimo terminui neišsilaikė egzaminų ir toliau siautėja gatvėse.
Pareigūnams motociklininkas negalėjo pateikti ir motociklo registracijos liudijmo, be to, jis nebuvo apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, motociklui nebuvo atlikta valstybinė techninė apžiūra.
„Kelių gaideliu“ pramintas vairuotojas pareigūnams įkliuvo ir balandžio 3-iąją, kai apie 2.45 val. sostinės Savanorių pr. vairavo automobilį „Audi 100”. Jis taip pat nebuvo apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, vairuotojas policininkams nepateikė transporto priemonės registracijos liudijimo.
M. Matuko vairuojamą automobilį sustabdę pareigūnai sakė, kad „Audi 100” įtartinai vingiavo gatve, todėl ir sukėlė įtarimų. Šįkart vairuotojas nuo jų niekur nebėgo.
M. Matukas yra teistas net 6 kartus, tačiau išgarsėjo ne dėl savo padarytų nusikaltimų, o dėl piktybinių KET pažeidimų. Dar 2011-aisiais plačiai nuskambėjo istorija, kai sostinės policijos pareigūnai M. Matuko vairuojamą automobilį net tris dienas vaikėsi po Vilnių.
Nuo 2011-ųjų pavasario M. Matukas kiekvieną mėnesį po porą kartų įkliūdavo policijai už tai, kad vairavo neblaivus ir neturėdamas vairuotojo pažymėjimo.