M. Matuko nuo įstatymų pažeidimų iki šiol nesustabdydavo nei jam skiriamos didelės baudos, nei arešto bausmės – jam jau ne kartą teko išbandyti areštinės gultą. Tačiau „kelių gaidelis“ gali būti sutramdytas, jeigu naktimis negalės išeiti iš namų.
Vilniaus apygardos Probacijos tarnyba, kuriai patikėta prižiūrėti lygtinai į laisvę paleistą M. Matuką, mano, kad dar bausmės neatlikusiam nuteistajam turėtų būti skirta ne tik baudžiamojo poveikio priemonė – bauda, bet ir įpareigojimas būti namuose nuo 22 iki 6 val., jeigu tai nesusiję su darbu.
Tokią sankciją pareigūnai prašo skirti Vilniaus miesto apylinkės teismo – antradienį teisėja Aiva Survilienė svarstė, ar šį prašymą patenkinti. Nutarimą teismas skelbs jau po savaitės.
Anksčiau net šešis kartus teistas M. Matukas į laisvę lygtinai iš Vilniaus pataisos namų buvo paleistas praėjusių metų spalio 18-ąją – iki rugpjūčio pabaigos jis net šešis kartus įkliuvo policijos pareigūnams. Visus kartus jis vairavo automobilį neturėdamas tam teisės.
Kad M. Matukui turėtų būti draudžiama naktimis išeiti iš namų, pritaria ir prokuratūra – daugumą KET pažeidimų vyras padarė būtent naktimis. Be to, prokuroras Armandas Vainauskas siūlė skirti pačią didžiausią – 25 MGL (3 250 Lt) baudą.
Tačiau tokiems apribojimams priešinasi M. Matukas. „Nelabai būtų gerai naktis leisti namuose – manau, per daug man sankcijų taikoma, dėl to net ir į jokį gimtadienį negalėsiu nueiti“, - sakė jis.
Šiuo metu vienoje bendrovėje dirbantis vyras teisme taip ir negalėjo paaiškinti, kodėl vis sėda prie automobilio vairo neturėdamas tam teisės: „Nežinau... Maniau, kad turiu teisę vairuoti“.
Jis sakė, kad dalį baudų, skirtų už KET pažeidimus, jau yra sumokėjęs.
Tiesa, anksčiau M. Matukas pripažino, kad vairuodavo neturėdamas vairuotojo pažymėjimo – liepos 21-osios naktį jo vairuojamą motociklą stabdė policija, bet šis nestojo.
„Įtartiną motociklą „Yamaha“ pastebėjome Žemaitės g., nusprendėme jį sustabdyti, bet šis nestojo, nors panaudojome ir švyturėlius, ir garsiakalbį, – pasakojo vienas Patrulių rinktinės pareigūnas. – Vairuotojas, padidinęs greitį, bandė pasprukti, net važiavo šaligatviu per žalią veją, bet paskui šoko nuo pakylos, nesuvaldė motociklo ir nugriuvo. Motociklininkas paliko motociklą ir nubėgo kiemais, tačiau buvo sulaikytas.“
M. Matukas prisipažino, kad bijojo pareigūnų – nesustojo, nes neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Jį vyras prarado dar 2011 m., tačiau net ir pasibaigus nuobaudos skyrimo terminui neišsilaikė egzaminų ir toliau siautėja gatvėse.
Pareigūnams motociklininkas negalėjo pateikti ir motociklo registracijos liudijmo, be to, jis nebuvo apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, motociklui nebuvo atlikta valstybinė techninė apžiūra.
„Kelių gaideliu“ pramintas vairuotojas pareigūnams įkliuvo ir balandžio 3-iąją, kai apie 2.45 val. sostinės Savanorių pr. vairavo automobilį „Audi 100”. Jis taip pat nebuvo apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, vairuotojas policininkams nepateikė transporto priemonės registracijos liudijimo.
M. Matuko vairuojamą automobilį sustabdę pareigūnai sakė, kad „Audi 100” įtartinai vingiavo gatve, todėl ir sukėlė įtarimų. Šįkart vairuotojas nuo jų niekur nebėgo.
M. Matukas yra teistas net 6 kartus, tačiau išgarsėjo ne dėl savo padarytų nusikaltimų, o dėl piktybinių KET pažeidimų. Dar 2011-aisiais plačiai nuskambėjo istorija, kai sostinės policijos pareigūnai M. Matuko vairuojamą automobilį net tris dienas vaikėsi po Vilnių.
2003-iųjų laidos „Mercedes Benz E270 CDI“ pirmą kartą buvo gaudomas naktį iš rugsėjo 30-osios į spalio 1-ąją. Tąsyk prie sporto, pramogų ir verslo centro „Forum Palace“ patruliai ketino patikrinti „Mercedes“ vairuotoją, tačiau šis, priėjus pareigūnei, numynė akceleratorių ir spruko. Automobilis kliudė policininkę. Laimei, mergina nukentėjo nesmarkiai.
Kitą dieną tas pats „Mercedes“ vėl buvo pastebėtas. Vairuotojas nepakluso reikalavimui sustoti. Tąkart jam pavyko pabėgti nuo persekiotojų.
Kai dar kitą dieną patrulių ekipažas automobilį pastebėjo Karoliniškėse, L. Asanavičiūtės g., vairuotojas vėl nepakluso ir nesustojo, didžiuliu greičiu važiavo Pilaitės link ir pasuko į miško šunkelį. Net ir šiame labai kauburiuotame, neasfaltuotame keliuke jis lėkė didžiuliu greičiu, daužydamas automobilio dugną ir barstydamas detales.
M. Matukui pavyko atsiplėšti nuo persekiotojų, tačiau, pasak pareigūnų, jiems labai pagelbėjo žmonės, nurodę, kur nuvažiavo bėglys. Be to, smėlėtame miško keliuke liko ryškūs padangų pėdsakai. Kai iš apgadinto „Mercedes“ ant kelio ėmė lietis skysčiai, sekti tapo dar lengviau.
Bėgliui pavyko išvažiuoti iš miško ir pasiekti A. Kavoliuko gatvės pakraštį. Tačiau asfaltu pasinaudoti jau, matyt, nebegalėjo dėl mašinos sugadinimų. Vairuotojas metė automobilį ir spruko pėsčiomis, nepamiršęs užrakinti mašinos.
Atskubėję patruliai prakaitu permirkusį įtartiną jauną vyrą aptiko netoliese esančioje apleistoje statybvietėje. Šis buvo spėjęs nusivilkti marškinėlius ir susikišti juos į striukės kišenę. Sulaikytas jis teigė nieko nevairavęs ir pėsčias ėjęs iš Pilaitės. Netoli jo sulaikymo vietos policininkai rado išmestą „Mercedes“ raktą.
Nuo 2011-ųjų pavasario M. Matukas kiekvieną mėnesį po porą kartų įkliūdavo policijai už tai, kad vairavo neblaivus ir neturėdamas vairuotojo pažymėjimo.