Susidūrė kaktomuša

Gargždiškio 42 metų Orento Tumėno vairuojamas mėlynas mikroautobusas „Mercedes Benz Sprinter“ apie 1 valandą naktį Ščebros vietovėje netoli Augustavo kaktomuša susidūrė su 25 tonų pieno cisterną vežusiu vilkiku.

Vilkikas dėl kol kas nežinomų priežasčių išvažiavo į priešingą eismo juostą. Jį vairavo 45 metų lenkų vairuotojas. Abi mašinos nusirito į griovį. Sunkvežimis atsitrenkė į medį.

Žuvo abiejų automobilių vairuotojai ir šešios į Varšuvos turgų važiavusios moterys.

Velionių palaikai buvo nuvežti į Augustavo centrinę ligoninę. Manoma, kad žuvusiųjų tapatybes pavyks nustatyti atvykus giminėms, nes kūnai per avariją buvo smarkiai sužaloti.

Gyva liko tik septyniolikmetė Karolina Lingytė, į Lenkijos sostinę važiavusi su mama. „Lintel 118“ komandoje krepšinį žaidžiančiai merginai lūžo abi kojos, tačiau jos gyvybei pavojus negresia.

Rado dokumentus

Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento direktorius Vaidotas Verba sakė, kad mikroautobuse buvo rasta įvairių asmens dokumentų, pažymėjimų. Dokumentų, išduotų moterims, buvo daugiau nei žmonių automobilyje.

Įvykio vietoje buvo rastas pasas, paskelbtas negaliojančiu 1994 metais, manoma, kad šiuo pasu galėjo naudotis kitas asmuo.

Vakar po pietų į Augustavą išvažiavo pirmieji žuvusiųjų giminės.

Vairavo patikimai

Nuo pat ketvirtadienio ryto kraupi žinia ėjo iš lūpų į lūpas Klaipėdos Sendvario turgavietėje ir Gargžduose. Iki pavakarės artimieji neturėjo patikimų žinių apie žuvusiąsias.

Augustavo policijos atstovas spaudai Jacekas Dobžinskis patvirtino, kad avarijos metu žuvo gargždiškės 53 metų Marijona Šatienė ir 49 metų Anelė Danilienė bei klaipėdietės 50 metų Nijolė Lingienė, metais jaunesnė Tatjana Kosyk, 41 metų Ieva Šmitaitė, 65 metų Irena Vasarienė.

Visos šios moterys buvo prekybininkės. Prekių jos atsiveždavo iš Varšuvos turgaus.

O.Tumėnas turėjo individualią įmonę. Drauge su žmona jie dviem mikroautobusais veždavo prekeivius į Gariūnų bei Varšuvos turgavietes.

Visi O.Tumėną pažinoję žmonės atsiliepia apie jį itin gerai. Jis buvęs patyręs vairuotojas, patikimas verslo partneris, malonus, darbštus ir rūpestingas šeimos tėvas.

Tumėnai augino 4 vaikus. Praėjusį savaitgalį jie ištekino dukrą.

Važiavo prekių

M.Šatienė Gargžduose turėjo savo parduotuvėlę.

A.Danilienė šio miestelio mugėje prekiavo puošniomis suknelėmis.

N.Lingienė M.Mažvydo alėjoje esančioje parduotuvėje „Iki“ turėjo suvenyrų skyrių. Miesto švenčių metu mugėse ji parduodavo iš Lenkijos atsivežtus suvenyrus. Moteris turėjo dvi dukras. Drauge su ja į Varšuvą vyko jaunesnioji Karolina.

Vakar visą dieną buvo skleidžiamos prieštaringos žinios. Rytą sukrėstas sužinojęs apie žmonos ir dukros žūtį, vėliau N.Lingienės vyras sužinojo, kad Karolina išgyveno, nors ir patyrė sunkią traumą.

T.Kosyk Sendvario turgavietėje pardavinėjo drabužius, o jos mama ir seserys prekiauja senojoje turgavietėje avalyne.

I.Šmitaitė viena augino paauglę dukrą. Užaugusi vaikų globos namuose, artimųjų moteris neturėjo. Sendvario turgavietėje prekiavo bižuterija ir akiniais.

I.Vasarienė, nepatvirtintais duomenimis, „Pajūrio“ mugėje dirbo samdoma pardavėja vaikiškų drabužių skyriuje. Tąkart skyriaus savininkė negalėjo pati vykti prekių ir paprašė važiuoti pardavėją.

Skausmo galėjo nejusti

Į Varšuvos turgų prekeiviai paprastai važiuoja dukart per savaitę: trečiadieniais ir sekmadieniais. Apie porą šimtų litų sumokėję už kelionę jie išvyksta vakare, o kitos dienos paryčiais jau renkasi prekes Varšuvoje.

Vairuotojas tuo metu miega. Pavakare išvykstama atgal.

Atsilenkusios sėdynes pusiau gulomis važiuojančios prekeivės dažniausiai stengiasi pamiegoti. Galima spėti, kad avarijos metu visos keleivės snūduriavo ir galėjo nė nespėti pajusti, kas atsitiko.

K.Lingytė vakar buvo operuota ir popiet bendravo su vietos policininkais, tiriančiais avarijos aplinkybes. Manoma, kad ji galėjo sėdėti mikroautobuso gale, todėl išsigelbėjo.

Kaip teigia daugybė žmonių, kuriems tenka važinėti per Lenkiją, kelias, kuriame įvyko avarija, neseniai suremontuotas. Nepaisant to, kelkraštis yra labai siauras, kelio danga nelygi, o netoliese esantis Augustavo kanalas labai veikia klimatą šioje atkarpoje.

Be to, čia visą parą labai intensyvus eismas, važiuoja ypač daug vilkikų.

Lydi nelaimės

Praėjusią naktį Lenkijos keliuose įvyko dar du eismo įvykiai, kuriuose žuvo ar nukentėjo lietuviai. Po vidurnakčio Varšuvos priemiestyje į autoavariją pateko du vilkikai iš Lietuvos ir vilkikas iš Lenkijos. Nelaimės metu žuvo lietuvis.

Dar mažiausiai vienas Lietuvos pilietis nukentėjo paryčiui Lenkijos ir Vokietijos pasienyje.

Čia remontuojamame kelio ruože smarkiai viršijęs leistiną greitį, apsivertė marijampoliečių automobilis, kuriuo važiavo keturi vyrai. Sunkiai nukentėjo vienas keleivis.

Nors keliai Lenkijoje tvarkomi, daugeliui lietuvių ruožas nuo Varšuvos iki Lietuvos sienos tampa didžiuliu išbandymu. Vien prie Ščebros vietovės per metus įvyko trys skaudžios nelaimės.

Vakarykštė avarija - viena skaudžiausių Lenkijoje pastaraisiais metais. Vakar rytą Lenkijos valstybinė televizija rodė reportažą iš Ščebros. Kodėl pienovežio vairuotojas išvažiavo į priešingą eismo juostą, nekomentuota. Tiriama, ar šis vyras buvo blaivus, be to, tiriama versija, ar nesutriko jo širdies veikla.

Šiemet vasario 26 dieną 22.14 val. netoli tos vietos, kur vakar įvyko avarija, maršrutinis autobusas Baltstogė – Suvalkai atsitrenkė į pakelėje stovėjusį vilkiką su priekaba. Lietuvių vilkikas gabeno apie 20 tonų obuolių.

Autobuso vairuotojas nepastebėjo leidžiamoje vietoje stovėjusio vilkiko. Autobusu važiavo 20 žmonių, vienas žuvo, 19 buvo sužeisti. Keli avarijos dalyviai patyrė labai sunkius sužalojimus.

Pernai rudenį šioje vietoje susižalojo 6 lengvuoju automobiliu važiavę žmonės, nes prieš mašiną iššoko briedis.