„Tai buvo išskirtinis savaitgalis. Ne vien tik eismo įvykiais, kai žuvo ir buvo sužaloti žmonės, bet ir tuo, kad 115 vairuotojų buvo neblaivūs, dalyvaudami viešajame eisme“, – kalbėdamas apie pastarųjų dienų avarijas ir reidų rezultatus pareiškė Kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys.
Toks skaičius seniai matytas per savaitgalį, kuris nebuvo šventinis.
„Kaip ir praėjusiais metais, šiemet viena pagrindinių priežasčių, kodėl žūva arba yra sužalojami žmonės, tai nepasirinktas saugus arba viršytas leistinas greitis. Nors ir daug įrengiama greičio matavimo prietaisų, skatinami vairuotojus laikytis eismo taisyklių ir greičio ribojimo ženklų, tačiau greitis yra viena pagrindinių priežasčių.“
Anot V. Grašio, Kelių eismo taisyklės nenumato jokios tolerancijos greičio viršytojams. Greičio matavimo įrengimai veikia įvairiu algoritmu. Priklauso, kur jie įrengti ir kokie automobilių srautai.
„Dėl baudų, manau pagrindinis dalykas – bausmės neišvengiamumas. Mums paleidus automatizuotą procesą, kai vis daugiau vairuotojų sulaukia administracinės atsakomybės už kelių eismo taisyklių pažeidimus, vis labiau skatina susimąstyti, kaip mes dalyvaujame eisme, kaip mes laikomės taisyklių ir vis dažniau žiūrėti ne į programėlę, kuri rodo kur stovi trikojai, o į savo automobilio spidometrą ir laikytis saugaus greičio“, – teigia V.Grašys.
„Šios dienos skaudi nelaimė Vilniaus rajone ir praėjus kuriam laikui mūsų pareigūnai, dirbantys šalies gatvėse, fiksuoja tokius greičius kaip 192 km/h ten, kur leidžiamas 130, rodo, kad nors ausis kai kurių vairuotojų pasiekė, kad rizikuoja savo gyvybe ir sveikata, tačiau smegenų dar ne visiems pasiekė“, – konstatuoja Kelių policijos vadas.
„Praėję metai pagal žūtis Lietuvos keliuose buvo rekordiškai geri. Nors buvo didžiausiais mažėjimas žūčių, tačiau tas augimas šiemet rodo, kad dar per mažai skiriama tam dėmesio.“
Nepasirinktas saugus greitis, viršytas greitis – viena pagrindinių nelaimių priežasčių. Taip pat pėsčiųjų taisyklių nesilaikymas ir išvažiavimas į priešingo eismo juostą. Tai viena priežasčių, kuomet įvyksta skaudžios eismo nelaimės, tokie susidūrimai dažniausiai būna su labai liūdnomis pasekmėmis, kuomet sunkiai sužalojami ar net žūsta automobilių keleiviai ar vairuotojai.
Eismo kontrolės sistemos užfiksavo daugiau nei milijoną pažeidimų, iš jų beveik 600 tūkst. – greičio pažeidėjai.