Anot patikrinime dalyvavusio Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Gintaro Aliksandravičiaus, kitų Baltijos valstybių dėmesys šiam keliui buvo atkreiptas jau prieš kelis metus. „Buvo nuspręsta vykdyti bendrus vairuotojų patikrinimus pasienio ruožuose, vien tam, kad vairuotojai nepamirštų, kad yra kontrolė”, - teigė G. Aliksandravičius.
Paklaustas, ar patikrinimai gali būti efektyvus problemos sprendimas, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas, teigė manąs, jog geriausiai situaciją išspręstų inžinierinės priemonės. „Kauno apskrityje kelio rekontrukcijos ir renovacijos jau pajudėjo, o būtent šiame kelio ruože nuo Latvijos jau yra įrengta stacionarių kelio matuoklių”, - pasakojo pareigūnas.
Priežastis ta pati
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko teigimu, „Via Baltica” problema išlieka didelė. “Bent jau Lietuvoje, „Via Baltica” yra vienintelis kelias į Vakarų Europą, neišvažiuojant iš Šengeno erdvės. Automobilių srautas čia labai didelis – kartais per parą būna apie 18 tūkst. automobilių, o kai kuriomis valandomis apie 80 proc. srauto sudaro sunkiasvorės transporto priemonės”, - teigė pareigūnas.
Anot G. Aliksandravičiaus, kelias yra klaidinantis: važiuojamoji dalis yra gan plati ir vairuotojams vietomis susidaro toks įspūdis, kad yra užtektinai vietos, kad galėtų pravažiuoti trys automobiliai. Išvažiavimas į priešpriešinę juostą ir toliau lieka pagrindine avarijų priežastimi.
Eismo įvykių statistika kelyje iš tiesų skaudi. Šiais metais kelyje „Via Baltica“ jau įvyko 248 eismo įvykiai, iš jų 51 įvykyje žuvo 17 žmonių, 63 žmonės buvo sužeisti. Tarp 17 žuvusiųjų eismo įvykiuose kelyje „Via Baltica“ daugiausia automobilių vairuotojų – 11 žuvusiųjų, taip pat žuvo 3 keleiviai, 2 dviračių vairuotojai ir vienas pėsčiasis.
Tikrino dėl pagrindinių pažeidimų
Didžiausias dėmesys reido metu buvo nukreiptas į avaringumą didančius veiksnius: Kelių eismo taisyklių pažeidimus, leistino greičio viršijimą, saugos diržais taisyklių pažeidimus, transporto priemonių techninių reikalavimų nesilaikymo atvejus. Buvo tikrinami vežamų asmenų ir krovinių dokumentai, krovininis ir keleivius pervežantis transportas.
Lietuvos ir Latvijos vykdydame reide daugiausia pažeidimų užfiksuota dėl automobilių techninės būklės. Vien per pirmas porą valandų tokių pažeidimų 25: dalis vairuotojų nebuvo atlikę automobilio techninės apžiūros. Net ir paspaudus šaltukui, vis dar dalis vairuotojų važinėjo su vasarinėmis padangomis. Įkliuvo keli ir labai pratos būklės žiemines padangas naudoję vairuotojai. Vienas vairuotojų buvo įsukęs neleistinas naudoti lemputes. Dėl padangų ir žibintų vairuotojai gavo baudas. Taip pat jiems anuliuota techninė automobilio apžiūra.
Reidas prasidėjo apie 10 val. Lietuvos ir Latvijos pareigūnai išsiskirstė įvairiose „Via Baltica” atkarpose nuo Lietuvos-Latvijos sienos. Taip pat keliu kursavo nežymėtas policijos ekipažas, kuris tikrino vairuotojų greitį.
Nuo padangų iki chuliganizmo
Netruko pasitaikyti smulkių pažeidimų. „Škoda” automobilio vairuotojas savo transporto priemonę buvo papuošęs draudžiamomis diodinėmis mėlynomis lemputėmis. Pareigūnams liepus leputes nedelsiant išjungti vairuotojas buvo nepatenkintas. „Neleidžiamos tik mirksinčios lemputės, o maniškės tiesiog juk šviečia. Nežinau, ar dar čia pasižiūrėsiu Kelių eismo taisykles”, - teisybės ieškojo vyras.
Kiek vėliau buvo sustabdytas autobusiuko vairuotojas, kurio automobilis buvo su netinkamomis padangomis. Visiškai nutrintas protektorius buvo nuo dviejų padangų – vienos galinės ir vienos priekinės. Specialus protektorių matuoklis rodė, kad vienos padangų protektoriaus gylis buvo vos 1,9 mm. Vairuotojas pateikė itin įdomų pasiteisinimą: teisinosi, kad tiesiog nesugebėjo rankiniu būdu atsukti tų dviejų likusių padangų veržlių, kad jas pasikeistų.
Apie pietus nežymėto policijos ekpižo, tikrinančio greitį, žiedinėje sankryžoje nepraleido iš šalutinio kelio lekianti vairuotoja. Moteris vos nesirėžė į policijos automobilį. Vairuotojai labai nepasisekė – už chuliganišką vairavimą ji prarado teises.