8.50 val. pranešta, kad Molėtų rajone, ralio trasoje partrenkta moteris.
Vilniaus ralyje budėjo medikai, jie greit atskubėjo į įvykio vietą. Deja, 1980 m. gimusiai sužalotajai padėti jau negalėjo. Ji žuvo įvykio vietoje.
Netrukę išsiaiškinti tikslią nelaimės vietą Arbomiškio kaime ir ją atvykę policijos pareigūnai sužinojo, kad Arūno Majausko ir Luko Pečeliūno ekipažas važiavo "Subaru" automobiliu.
Trečiame kelio ruože po šuolio per tramplyną automobilio vairuotojas prarado automobilio kontrolę ir rėžėsi į netoliese stovėjusius žmones. Automobilis mitinai sužalojo K. M. Po avarijos "Subaru" važiavusius vyrus išvežė medikai - jie apvirtus automobiliui patyrė sužalojimus. DELFI žiniomis, vairuotojas susižeidė nugarą, šturmano būklė geresnė.
Apie daugiau sužalotų žmonių nepranešama.
Pirminiais duomenimis, moteris žuvo dėl vairuotojo klaidos, tačiau organizatoriai taip pat nurodė, jog žiūrovai ne kartą buvo prašyti pasitraukti į tolimesnes ir saugesnes lenktynių stebėjimo vietas.
ASFA: dėl nelaimės kalti organizatoriai
Asociacijos Auto Sporto Fanas renginių koordinatorė, atstovė Vilniuje
Inga Juškevičiūtė į oficialų organizacijos puslapį patalpino savo nuomonę apie kraupų įvykį. Moteris DELFI teigė, kad ji pati matė įvykius (nuomonė neredaguota).
„maždaug 10 km nuo GR-3 starto pradžios.
Kodėl čia? Nes čia gražus tramplynas ir nuolaidus posūkis, du pliusai viename žiūrovams: saugi zona ant kalno, o ne trasos lygyje bei gražūs fotoaparato objektyvo verti kadrai. Tik ne šį kart.
Pravažiuoja Vilniaus ralio rėmėjo KIA automobiliai, kuriuose – patys organizatoriai. Stabtelna prie mūsų, paprašo nebėgioti per trasą: „Na juk patys suprantat – ralis“. Pravažiuoja pirmieji „nulinukai“...
Tuo tarpu žiūrovai po truputį užsiima geras vietas, kad matytų šuolius atlekiančių bolidų. Šalia žiūrovų – ir Subaru Impreza su vairuotoju Linu: jis jau kuris laikas po avarijos sėdi invalido vežimėlyje ir negali, kaip mes, per pievą nupėdinti iki vieno ar kito krūmo. Tačiau jis ir šią problemą išsprendė: ant stogo įsirengė stebėjimo „krėslą“. Su draugo ir šalia esančių pagalba užsiropščia ant stogo, pasiima skėtį ir visi išgirstame dūzgiantį paskutiniojo „nulinuko“ „Subaru Impreza variklį“. Stveriam fotokameras: juk pagal garsą šuolis turi būti gražus. Subaru skrieja šonu, kaire puse kabina pievą,....patenka į duobę, vairuotojas šiek tiek pagazuoja ir automobilis jau skrenda oru tiesiai į mus....Tiesiai į Lino Subaru......pasisuka.....su savimi pasiima žmogų ir nuskrieja nuo skardžio žemyn....Nublokšdamas Ją kartu su savimi.....toli toli nuo skardžio. Subaru pasisuka ore ir teškiasi į žemę....Iš jo iššoka šturmanas...O vairuotojas iššliaužia.
Ji žuvo. Jie ligoninėje. Ne vieta ir ne laikas turbūt ieškoti kaltų. Tačiau juostų nebuvimas, tai, kad patys žiūrovai stabdė toliau trasa važiuojančius bolidus, kad šie neužlėktų ten pat. Tai, kad gesintuvus traukėme iš prieš tai minėto Lino Subaru Impreza. Tai, kad greitąją kvietėme patys. Tai, kad po įvykio atvažiavę organizatoriai kažkodėl kalbėjo apie ten buvusias mistiškas juostas... Tai, kad paskutinysis „nulinukas“ lėkė ženkliai per greitai...Tai, kad žmogaus praradimas neatrodė svari priežastis nutraukti lenktynes, o tik panaikinti greičio ruožą... Visa tai turėtų priversti susimastyti organizatorius.
Nederėtų galvoti kas buvo ir kas būtų buvę. Tačiau jeigu ne Lino sumaitotas Subaru, greičiausiai, aukų būtų buvę daug daugiau. Likusieji? Likusieji galime pasidžiaugti sėkmingai pasitraukę iš greičio ruožo ir pareikšti gilią ir nuoširdžią užuojautą žuvusiosios artimiesiems.
Nuotraukoje – prieš pat nelaimę užfiksuotas jau į orą pakilęs A.Majausko ir L.Pečeliūno ekipažas.
Apdovanojimai prasidėjo užuojauta
Pasibaigus raliui „Vilnius 2013“ įvykusioje spaudos konferencijoje su žiniasklaida bendravo ne kaip įprasta lenktynių nugalėtojai ir prizininkai, o šalies automobilių sporto ir ralį rengiančio Lietuvos automobilių klubo vadovai.
LASF ir LAK prezidentai Gintaras Jonas Furmanavičius ir Rolandas Dovidaitis, ralio komisaras Algis Bilevičius ir kiti pirmiausia perdavė nuoširdžią užuojautą ralyje žuvusios žiūrovės Kristinos iš Kauno šeimai ir artimiesiems.
Iškart po avarijos ralio komisarai sustabdė renginį, kurį vėliau nutarė tęsti, tačiau atšaukė varžybas šiame greičio ruože, kuriame įvyko skaudi nelaimė ir dėl kurios pradėtas ikiteisminis tyrimas.
„Šiandieną dar negalime konkrečiai nurodyti kaltininkų, tačiau ši skaudi nelaimė dar kartą įspėja visus, jog automobilių sportas – pavojingas, - kalbėjo G. J. Furmanavičius. – Pirmiausia tuos organizatorius, kurie dejuoja ir kaltina mus stagnacija ir kitomis nebūtomis nuodėmėmis, kai atsisakome suteikti licenciją organizuoti varžybas“.
O prasidėjo ralis „Vilnius 2013“, kuris kartu yra ir Lietuvos automobilių ralio šių metų čempionato trečiasis etapas, Molėtų rajone, Videniškiuose, daug žadančiai ir itin atkaklia, bekompromisine kova, masinančia žiūrovus.
Reiškia užuojautą
Reaguodamas į šeštadienį „Vilniaus ralio 2013“ metu įvykusį skaudų incidentą, kai viename iš greičio ruožų žuvo žiūrovė, o lenktynininkai susižalojo, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigia, kad ši nelaimė dar kartą įrodo, kaip svarbu ne tik galvoti ar kalbėti, bet visada saugiai elgtis kelyje.
„Sveikindamas „Vilniaus ralio 2013“ dalyvius ir žiūrovus sakiau, kad tūkstančiai žmonių gėrisi lenktynių technika, žavisi ralio favoritais, stebi pergalingą finišą ir svajoja taip pat virtuoziškai vairuoti automobilius. Tačiau puikiai žinome, kad gerus sportinius rezultatus lemia atkaklus darbas, treniruotės, savitvarda ir ypatingas dėmesys saugumo priemonėms. Tai, kad net profesionalūs sportininkai kartais tinkamai nesuvaldo automobilių, rodo, koks pavojingas greitis ir kaip negalima lengvabūdiškai pasikliauti vairavimo įgūdžiais, – apgailestaudamas dėl žiūrovės žūties sakė Rimantas Sinkevičius. – Labai užjaučiu moters artimuosius ir dar kartą noriu visiems pasakyti – išėję ar išvažiavę į kelią, nesvarbu koks intensyvumas jame, negalime atsipalaiduoti nė akimirkos, nes ji gali kainuoti gyvybę“.
Susisiekimo ministras pabrėžia, kad nelaimingas įvykis privalo būti rimta pamoka tiek dalyviams, tiek žiūrovams, tiek ralio organizatoriams.
Šiemet planuojamas dar ne vienas automobilių sporto renginys, todėl ministras R. Sinkevičius reikalauja, kad saugumo užtikrinimui būtų skirtas pirmiausias ir pagrindinis uždavinys - nelaimė negali pasikartoti.