Nors šeštadienį skelbta, kad Prienų rajono Kauno apskrities aviacijos sporto klubo (KAASK) aerodrome prasidėjus Lietuvos 15 metrų klasės sklandymo čempionatui, nukentėjo patyręs sklandytojas D. Liaugaudas (g. 1965 m.), tuo metu nebuvo žinoma, kokie rimti piloto sužalojimai.

Anksčiau buvo skelbta, kad sklandytuvo pilotas atsipirko šoku, tačiau, DELFI šaltinių žiniomis, D. Liaugaudas yra Kauno klinikų neurochirurgijos reanimacijos skyriuje. Lakūno stuburas yra lūžęs trijose vietose, sulaužyta krūtinės ląsta ir kairės kojos pėda.

DELFI šeštadienį skelbė, kad apie 16.45 val. D. Liaugaudo sklandytuvas leidžiantis trenkėsi į žemę. Tuomet KAASK direktorius Vytautas Sabeckis DELFI teigė, kad sklandytuvas nesirėžė į žemę, o tik "brūkštelėjo per žemę". Bet V. Sabeckis patvirtino, kad D. Liaugaudas išvežtas į ligoninę. Klubo direktorius negalėjo pasakyti, kokie sužalojimai. Jis tepasakė, kad atvirų lūžių nebuvo matyti, sklandytojas ištiktas šoko.

DELFI šaltinių duomenimis, sklandytuvas nesėkmingai leidosi ir dėl to į žemę nosimi trenkėsi iš maždaug 10 metrų aukščio. Šiuo metu dėl avarijos pradėtas tyrimas.

„Tyrimas yra pradėtas ir vykdomas. Tyrimo metu išsiaiškinamos avarijos priežastys ir kokių priemonių reikia imtis, kad tokio tipo avarijos nesikartotų“, - teigė Susisiekimo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vedėjas Bronius Merkys.

Paprastai tokio pobūdžio tyrimai trunka keletą mėnesių, juos leidžiama tirti iki metų, jei nėra papildomo sprendimo tyrimus pratęsti.

Nors šeštadienio skraidymams buvo paskirtas skrydžių koordinatorius, ar jis dirbo tinkamai, dar bus aiškinamasi tyrimo metu.

Su klubo direktoriumi V. Sabeckiu trečiadienį nepavyko susisiekti. Direktoriaus sutuoktinė patikslino, kad jis trečiadienį po pietų skraidė.

„Darius yra ilgametis TEO įmonių grupės darbuotojas, tarp kolegų puikiai žinomas ir dėl puikių pasiekimų realizuojant savo laisvalaikio pomėgį - sklandymą. Visus, pažįstančius Darių, šį nelaimė itin sukrėtė. Nuolat bendraujame su jo šeima, esame pasirengę teikti paramą, kokia būtų reikalinga tokiu atveju”, - sakė TEO atstovas ryšiams su visuomene Antanas Bubnelis.

2006 metų spalio 21 dieną Pociūnų (Prienų r.) aerodrome, užkliudęs plieno lyną, kuriuo į orą pakeliami sklandytuvai, sudužo kelių radijo stočių savininko vilniečio 45 metų Huberto Grušnio lėktuvas. Tuomet lynas nurėžė itin patikimu ir moderniu laikomo lėktuvo sparną, kilo gaisras. 

Pernai kovą skelbta, kad dėl šios tragedijos gali nebelikti Kauno parašiutininkų ir sklandymo klubų. Iš jų reikalauta atlyginti draudimo bendrovei milijoninį ieškinį.

Kaip atsakovai šioje byloje buvo nurodyti Kauno parašiutininkų klubas, kuriam patikėta Pociūnų aerodromo priežiūra, ir Kauno apskrities aviacijos sklandymo klubas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (299)