Pirmą kartą prokurorai į įvykį pažiūrėjo itin griežtai – įtarimai dėl pareigų neatlikimo pareikšti varžybų saugumo viršininkui Romualdui Mažuoliui.
„Man tai didžiulis smūgis, - apie pareikštus įtarimus sakė 20 metų automobilių sportui paskyręs R. Mažuolis. - Tai yra nelaimė, didžiulė nelaimė, kaip iš dangaus nukrito. Bet mes be renginio draudimo neišduodame jokių licenzijų. Jaučiuosi taip, kad mane sirgaliai apgavo. Jie buvo perspėti ir policijos komisaro, ir man pravažiuojant, tačiau ignoravo mūsų nurodymus“.
Prisiminęs savo darbą automobilių sporte vyras sakė, kad jo praktikos metu yra buvę tik nesunkiai sužalotų asmenų. Tad į šią tragediją skaudžiai ir asmeniškai sureagavęs vyras neslepia, kad persipynė gailestis, užuojauta ir pyktis, kad žmonės taip rizikavo vardan kelių sekundžių reginio, nors yra gerai susipažinę su automobilių sportu ir puikiai turėtų žinoti automobilio keliamą pavojų.
Anot R. Mažuolio, tikrinant trasą sirgaliai atsitraukia saugiu atstumu, tačiau vos nebelieka kontrolės, jie vėl grįžta per arti ir rizikuoja savo gyvybe. Be to, stebėti tų pačių varžybų buvo atvykęs negalią turintis vyras, kurį draugai drąsiai privežė taip pat arti trasos.
„Čia yra neatsakingumas“, - sakė R. Mažuolis.
Trasos užtvėrimas „Stop“ juosta, anot R. Mažuolio, taip pat nebūtų išeitis. Be to, pavojingiausios vietos visuomet pažymimos.
Paklaustas, kaip vertina nulinukų (jie tikrina trasą ir turi pranešti teisėjams apie trasos būklę) elgesį, varžybų saugumo viršininkas R. Mažuolis neslepia, kad jie gerokai per daug sau leido, lėkė gerokai didesniu greičiu, nei turėjo, tačiau pati tragedija visiems jau yra bausmė.
R. Dovydaitis: vadinę save asais – išskydo
Kur kas griežčiau nulinukų pasivažinėjimą vertina Lietuvos automobilių klubo (LAK) prezidentas Rolandas Dovydaitis. Jis buvo išrinktas prieš du mėnesius iki tragiškų „Vilniaus ralio“ varžybų ir sako, kad buvo mažai laiko ką nors keisti. Anot R. Dovydaičio, dabar greičiau neįvyks varžybos, nei jis leis jas rengti tai pačiai „Vilniaus ralio“ komandai.
„Matau, kad buvo per daug pasitikėta kai kuriais žmonėmis, neva daug metų turi patirties, - sakė R. Dovydaitis. - Federacijos lygmenyje mes žiauriai sugriežtinome instrukcijas, griežtai numatėme, kaip kas gali važiuoti. Ne paslaptis, kad nulinukai važiuodavo ekonominiais sumetimais – kadangi jiems nereikia mokėti startinio mokesčio, jie lenktyniaudavo ir laikus tikrindavo. Aš irgi ne viską žinojau, čia yra absurdas, jie grįžta ir sako: „va, aš tave padariau“ jų žargonais kalbant. Mes dabar viską darom, kad jie laikų nematytų, atranka yra labai sugriežtinta. Yra faktai – jų greitis buvo daug didesnis, negu lyderio toje vietoje“.
Portalą DELFI R. Dovydaitis tikino, kad permainos daromos ne tik dėl trasos tikrintojų, nors naujoji sporto mėgėjų karta ne itin aktyvi teisėjaujant ar imantis atsakomybės trasos saugumo užtikrinimui. Anot LAK prezidento, jam viena bjauriausių patirčių tapo tiesioginių varžybų organizatorių elgesys.
„Tie, kurie vadino save asais – išskydo. Staiga parodymuose atsirado „neatsimenu, neatsimenu“. Juokinga. Jei aš dar kažką organizuosiu, šių žmonių nebus net arti. Nesakysiu, kad 100 procentų, tačiau 80 procentų tų žmonių nebus net arti prie organizatorių ar atsakingų už kažką“, - pareiškė R. Dovydaitis.
Kritikos strėlės lekia ir į žiūrovų gretas, R. Dovydaitis sako, kad prie kiekvieno žiūrovo apsaugos pristatyti neįmanoma. Padarius tik kelias varžybų stebėjimo vietas tai būtų drastiškas, tačiau žmonių saugumą užtikrinantis sprendimas. Anot jo, jis nuo seno yra aktyvus varžybų stebėtojas ir elgėsi vargu ar atsakingiau – ėjo per arti trasos, kaip ir visi.
Žuvusios moters artimieji savo iniciatyva jokių skundų teisėsaugai neteikė. R. Dovydaitis atviravo, kad jis bendravo su šeima ne kartą, padengė laidojimo išlaidas. Tragedija pakeitė žmonių gyvenimus, tačiau niekas nesitikėjo, kad teisėsauga imsis tokios griežtos pozicijos. Nors ikiteisminiame tyrime LAK prezidentui ne viskas aišku, jis sako, kad kaip ir visiems, kantriai tenka laukti kuo viskas baigsis.
Pagal R. Mažuoliui pareikštus įtarimus, griežčiausia gresianti bausmė - laisvės atėmimas iki dvejų metų.
DELFI primena, kad gegužės 25 d. rytą vos prasidėjęs „Vilniaus ralis 2013“ pažymėtas tragiška jaunos automobilių sporto entuziastės žūtimi.
Moterį mirtinai sužalojusio „Subaru Impreza“ ekipažo šturmanas Lukas Pečeliūnas patyrė sumušimus. Vairuotojui Arūnui Majauskui per kraupią avariją sužalota nugara. Įvykio liudytojai teigė, kad po avarijos sportininkas iš automobilio šliaužė, nuo sužalojimų negalėjo stovėti.
Ligoninėje A. Majauską apžiūrėję medikai nustatė, kad vyrui lūžo stuburas.
Visas ralio varžybas vienoje ar kitoje vietoje filmavo šio sporto mėgėjai. Automobiliai daug kur išlėkė iš trasos, virto į griovius, o žmonės keliose vietose stovėjo gana arti trasos, kur nėra jokių „Stop“ juosta atitvertų aptvarų. Bendruoju pagalbos telefonu paskambinęs žmogus nurodė, kad 8 val. 50 min. Molėtų rajone, ties Ambraziškių kaimu, „Vilniaus ralis 2013“ 3-ame greičio ruože, įvyko kraupus eismo įvykis, tačiau daugiau nepaaiškino.
Varžybos buvo nutrauktos tik kraupia žūtimi pažymėtoje trasoje.