Reidą organizavo Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnyba su Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnais.

Gelbėtojų tarnybinis automobilis įjungtais švyturėliais dideliu greičiu skubėjo miesto gatvėmis, o Kelių policijos pareigūnai, kurių net keturi ekipažai važiavo gelbėtojų automobiliui iš paskos, fiksavo pažeidėjus, kurie nepraleido specialiosios tarnybos.

Kai į gatves išvažiavo ugniagesių gelbėtojų automobilis ir jį lydintys keturi policijos pareigūnų ekipažai, daugelis vairuotojų socialiniuose tinkluose ėmė klausinėti, kas tokio baisaus nutiko mieste. Netrukus tame pačiame socialiniame tinkle jau pasipylė vairuotojų pranešimai, jog vyksta specialus reidas.

Per pirmąsias penkiolika jo minučių pareigūnams įkliuvo trys pažeidėjai, kurie nenorėjo praleisti ugniagesių gelbėtojų automobilių.

Vėliau išaiškinti dar šeši pažeidėjai. Policijos pareigūnai baudė tik tuos, kurie elgėsi įžūliausiai – nesitraukė iš kelio specialiosios tarnybos automobiliui, žiedinėse sankryžose bandė užlįsti, savo neatsakingu vairavimu vos nesukėlė avarinių situacijų.

Daugelis vairuotojų drausmingai rikiavosi kuo arčiau dešiniojo kelkraščio ir prilėtindavo greitį, tačiau tik retas sustodavo.

Bauda už tai, jog vairuotojas nepraleidžia specialiųjų tarnybų transporto priemonių, kurios važiuoja įjungtais švyturėliais, siekia nuo 57 iki 115 eurų. Už tokį pažeidimą nuo dviejų iki keturių mėnesių galima prarasti ir vairuotojo pažymėjimą.

Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Operacinio vadovavimo skyriaus viršininkas Tomas Endriulaitis, kuris ir vairavo reide dalyvavusį gelbėtojų automobilį, teigė, jog Klaipėdos gatvėse didelių problemų ugniagesiams gelbėtojams nekyla. „Vairuotojai yra pakankamai kultūringi, mus praleidžia, nors, aišku, visko pasitaiko. Daugiausia problemų vakarais ir naktimis kyla daugiabučių namų kiemuose, kurie pilni automobilių, ir labai dažnai sudėtinga yra prasibrauti iki įvykio vietos“, – tvirtino T. Endriulaitis.

Kelių policijos tarnybos Kelių patrulių kuopos 1-ojo būrio vadas Kęstutis Virbauskas tvirtino, jog toks reidas organizuotas ne šiaip sau. „Jo tikslas buvo dar kartą atkreipti vairuotojų dėmesį, kad jei specialiųjų tarnybų transporto priemonės skuba įjungtais švyturėliais, vadinasi, jas reikia praleisti, nes jos skuba padėti žmonėms. Iš praktikos galiu teigti, jog vairuotojai kartais nesupranta, ką reiškia specialiųjų tarnybų automobilis įjungtais švyturėliais, reaguoja jį kaip į paprastą, nepraleidžia, todėl kyla pavojingų situacijų. Ši prevencinė priemonė buvo skirta priminti, kam gatvėje yra pirmenybė. Tokias priemonės rengsime ir toliau“, – dėstė K.Virbauskas.

Pažeidėjai, kurie įkliuvo per reidą, teisinosi, jog nespėjo sureaguoti ir pasitraukti, kiti neslėpė, kad net nežinojo, kaip reikia elgtis, kai pamato, jog atvažiuoja specialiųjų tarnybų automobilis įjungtais švyturėliais.

„Taisyklė labai aiški – reikia pasitraukti kuo arčiau dešiniojo kelkraščio ir sustoti. Tik tada, kai pravažiuoja visi automobiliai įjungtais švyturėliais, galima pajudėti iš vietos“, – priminė K. Virbauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)