Sausio 30 d. apie 9 val. 30 min. į Vilniaus ligoninę atvežtas nepilnametis (gim. 2014 m.).
Berniukas paaiškino, kad tą pačią dieną, apie 7 val. 30 min., jį mokykloje Medeinos g., sumušė klasės draugas.
Mažametis paguldytas į ligoninę. Policija surinko medžiagą ikiteisminiam tyrimui dėl fizinio skausmo sukėlimo ar nežymaus sveikatos sutrikdymo mažamečiui.
Konfliktas įvyko mokykloje, ne pamokų metu
Vilniaus Medeinos pradinės mokyklos direktorius Virginijus Molis pasakojo, kad tarp vaikų įvyko konfliktas.
„Įvyko konfliktas, vienas patyrė traumą. Jam buvo suteikta pagalba, paskui buvo iškviesti abiejų vaikų tėvai. Mūsų duomenimis, vienas vaikas yra ligoninėje“, – „Delfi“ sakė V. Molis.
Mokyklos administracija palaiko ryšį su nukentėjusio berniuko tėvais.
„Kadangi palaikome ryšį su berniuko tėvais, lyg tai jį šiandien jau planuoja išleisti“, – sakė V. Molis.
Jis nepatikslino, dėl ko tarp vaikų įvyko konfliktas.
„Vyksta tyrimas. Negaliu atsakyti. Kiek žinau, ir policija pradėjo tyrimą. Mes tikimės ir iš policijos gauti kažkokias išvadas“, – teigė V. Molis.
Direktorius patikslino, kad konfliktas įvyko ne pamokų metu, bet mokyklos pastate.
„Specialistai visai klasei suteikė pagalbą. Šiuo metu kitas vaikas yra mokykloje, mokosi, jis tiesiog yra stebimas“, – teigė V. Molis.
Vaiko teisių gynėjai aiškinasi situaciją
Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos Vilniaus miesto vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjas Gedas Batulevičius komentavo, kad dėl šio įvykio renkama informacija.
„Vaiko teisių gynėjai reagavo vos tik gavę pranešimą – šiuo metu renka informaciją, vyks į šeimas, išklausys įvykyje dalyvavusių vaikų nuomones, vertins jų situacijas, pasikalbės su jų tėvais, spręs, kokios pagalbos gali reikėti šeimoms ir inicijuos jos teikimą“, – rašoma Delfi perduotame komentare.
Pažymima, kad smurto atveju pagrindinė vaiko teisių gynėjų užduotis yra išsiaiškinti, iš kur kyla destruktyvus vaiko elgesys ir padėti šiuos sunkumus įveikti.
„Tokiais atvejais, kai nustatomas vaiko smurtinis elgesys mokykloje, organizuojami vaiko gerovės komisijos posėdžiai, pokalbiui kviečiami vaiko tėvai ar globėjai. Domimės, kaip šios priemonės mokykloje veikia, bendraujame su ugdymo įstaigos vadovais, teikiame rekomendacijas. Dažniausiai būna reikalinga kompleksinė pagalba vaikui ar visai šeimai. Tad pasitelkiami socialines paslaugas teikiantys savivaldybių, nevyriausybinių organizacijų specialistai – socialiniai darbuotojai, psichologai ir kt.
Aiškindamiesi vaikų smurto atvejus ir ieškodami to priežasčių, kartais sužinome, kad netinkamai besielgiantis vaikas pats iš suaugusiųjų galėjo matyti netinkamą problemų sprendimo pavyzdį, galimai pats patyrė smurtą, nepriežiūrą ir pan. Tad visais atvejais, kai kalbame apie netinkamą vaikų elgesį, įskaitant ir smurtą, pirmiausia reikia klausti, ką šis vaikas patyrė, kokį pavyzdį matė gyvenime, kokia pagalba buvo suteikta jam ir jo šeimai, kiek ta pagalba buvo efektyvi.
Vaikų smurtas dažnai kyla dėl bendravimo, klausimo įgūdžių stokos, įžeistų jausmų, negebėjimo teisingai išreikšti savo norų ir požiūrio. Būna atvejų, kad ir maži nesutarimai į rimtesnius konfliktus išauga dėl netinkamai pasirinkto konflikto sprendimo būdo. Ypač dažnai tokie vaiko elgesio sunkumai išryškėja paauglystėje. Šiuos elgesio pokyčius svarbu laiku pastebėti ir kreiptis į specialistus. Kaip vaikui seksis sunkumus įveikti, labai priklauso ir nuo šeimos įsitraukimo, vaiko priėmimo ir noro lydėti pokyčio keliu“, – akcentuoja Vaiko teisių gynėjai.