Taip pat kauniečiui pareikšti kaltinimai dėl sunkaus sveikatos sutrikdymo. Pagarsinus kaltinamąjį aktą kaltinamasis pareiškė, kad nesupranta kuo yra kaltinamas.
Teisėjui teko dar kartą paaiškinti, kuo kaltinamas A. Stiklioraitis.
"Kaltu neprisipažįstu, o parodymus duosiu po visų liudininkų apklausos", - teigė kaltinamasis.
Bandė išsisukti
DELFI primena, kad tragiška avarija įvyko 2014 metų sausio 30-ąją.
Tuomet A. Stiklioraitis Karaliaus Mindaugo ir A. Juozapavičiaus prospektų sankryžoje lėkdamas pusantro šimto kilometrų per valandą greičiu taranavo iš šalutinio kelio išsukančią „Opel Astrą“. Avarijos metu „Opel“ vairuotoja 23 metų Greta Labanauskaitė buvo sunkiai sužeista. Avarijos metu žuvo keleivio vietoje sėdėjęs 22 metų Eimantas Motiejaitis. Mergina ir vaikinas buvo sužadėtiniai, planavo vestuves.
Ši byla jau buvo pasiekusi Kauno apylinkės teismą, tačiau tuomet į teisiamųjų suolą sėdo A. Stiklioraičio draugas - paaiškėjo, kad po avarijos A. Stiklioraitis paskambino draugui ir paprašė prisiimti kaltę.
Visgi po ilgo tyrimo ir liudininkų parodymų paaiškėjo, kad iš tiesų prie vairo sėdėjo tris dešimtis kartų už KET pažeidimus (tarp jų – du girtumai) baustas, A. Stiklioraitis.
"Atsimenu, kaip važiavau, kur važiavau, tačiau pačio smūgio jau nepamenu. Apie avariją man papasakojo tik 2-3 savaičių klinikose. Prieš avariją tolumoje mačiau šviesas, tačiau jos buvo labai toli", - kalbėjo G. Labanauskaitė.
Tėvas atliko savo tyrimą
Prie to, kad A. Stiklioraitis sėstų i teisiamųjų suolą, svariai prisidėjo ir žuvusiojo tėvas Šarūnas Motiejaitis.
"Iš detalių sudėliojome mozaiką. Jau apylinkės teisme liudininkai aiškiai pasakė, kad prie vairo buvo A. Stiklioraitis, jis automobilyje važiavo vienas. Žmogus lėkdamas 150 km/val. greičiu turi suprasti, kad avarijos metu padariniai bus tragiški", - kalbėjo Š. Motiejaitis.
Teisme G. Labanauskaitė teigė, jog į sankryžą įvaiavo įsitikinusi, kad tai yra saugu.
"Apsidairiau į visas puses - automobilių nebuvo", - kalbėjo G. Labanauskaitė, vairuotojo pažymėjimą įgijusi likus pusmečiui iki avarijos.
Avarijos metu mergina patyrė eilę sužeidimų, kurie sukėlė negrįžtamas pasekmes. Pradžioje pati mergina buvo kaltinama dėl avarijos sukėlimo, tačiau po išsamaus tyrimo paaiškėjo, kad kaltas yra sunkiai protu suvokiamu greičiu mieste lėkęs A. Stiklioraitis.
"Jausmas yra toks, kad iš tavęs atima viską ir tau nebeliko nieko. Manau kiekvienas artimą žmogų praradęs žmogus tai supras. Mes planavome vestuves - jos turėjo įvykti artimiausiais metais. Mes turėjome konkrečių planų", - sunkiai ašaras tvardė mergina.
Po avarijos "Opelis" buvo nublokštas žaliosios vejos. Aukos tėvas buvo šokiruotas - koks turėjo būti smūgis, kad automobilis būtų taip nublokštas. Bylai pasiekus Kauno apylinkės teismą, Š. Motiejaitis bylos medžiagoje pastebėjo eilę nesutapimų, ypač susijusių su įvykių laiku. Vėliau tėvas analizavo vaizdo medžiagą ir vėlgi pastebėjo nesutapimų.
Apžiūrėjęs sudaužytą "Mercedes" Š. Motiejaitis pastebėjo, kad užsikirtęs tik vairuotojo saugos diržas - avarijos metu suveikiant oro pagalvėms saugos diržai užsikerta. Tuo tarpu keleivio diržas buvo užkištas už sėdynės.
"Tai rodė, kad keleivio vietoje niekas nesėdėjo, o pareigūnus buvo bandoma suklaidinti", - kalbėjo sūnų praradęs tėvas.
Antradienį teisme buvo apklausti nukentėjusieji. Kitame posėdyje planuojama apklausti Darių Viliūną, kuris bandė prisiimti kaltę dėl eismo įvykio, bei eilę kitų liudininkų.
Kitas teismo posėdis numatytas rugsėjo 1-ąją.
Antrasis atvejis
Kaltinimai A. Stiklioraičiui buvo perkvalifikuoti į tyčinį nužudymą.
A. Stiklioraitis avariją buvo sukėlęs ir 2013 metų rugsėjį. Tuomet jis trejiems metams neteko vairuotojo pažymėjimo.
Sunkiai sutrikdęs aukos sveikatą, A.Stiklioraitis tąkart išsisuko bauda ir 3 metams neteko vairuotojo pažymėjimo. Kaunietis anksčiau buvo tris kartus teistas dėl vagysčių užsienyje - Norvegijoje, Švedijoje ir Danijoje.
Tai vos antrasis atvejis Lietuvos istorijoje, kai avarijos kaltininkas teisiamas kaip žudikas.
25 metų Mantas Šironas buvo pirmasis vairuotojas nuteistas už žmogžudystę. Girtas vyras 2014 metų kovo 29 dieną Utenoje su „Audi A6 Avant“ taranavo taksi automobilį „Renault Megane“ - tuomet žuvo taksistas ir dvi keleivės. Beveik 128 km/val. greičiu lėkęs M.Šironas buvo nuteistas 14 metų nelaisvės.