Iš užimamų pareigų ji buvo priversta pasitraukti po to, kai dėl sprendimo iš darbo atleisti lietuvių kalbos mokytoją Marių Janulevičių supykę moksleiviai gimnazijoje surengė maištą.

Tačiau V. Šumkauskienė įsitikinusi, kad dėl tokio sprendimo gimnazistai greitu metu pasigailės.

„Nebijojau pasitraukti, prarasti tą kėdę, net ir turėdama 4 vaikus. Gyvenimas juda į priekį. Gal reikia užleisti vietą tam, kas geriau susitvarkys, kad mokiniai ir bendruomenė būtų patenkinti. Lai mokiniai apmąsto, pagalvoja, niekada nereikia skubinti sprendimų. Auga žmogus, šiandien jis vienaip galvoja, po metų gal sulauksiu kokių žinučių: „Direktore, buvome neteisūs“, – lūkesčiais dalijosi gimnazijos direktorė.

Mokytojo į darbą negrąžins

V. Šumkauskienė aiškino mananti, kad dvyliktokai yra tie, kurie turi kompetencijų spręsti konfliktus konstruktyviai, o ne kraštutinėmis priemonėmis. Dėl to ji užtikrino nekeisianti savo sprendimo ir negrąžinsianti aptariamo mokytojo į darbą.

„Nenoriu, kad būtų sukurtas precendentas, kad bet kokios problemos sprendžiamos išeinant į gatves. Tai tikrai neleistina. To negali būti. Geriau aš traukiuosi. Turi būti teisine kalba kalbama“, – mano ji.

Pašnekovės teigimu, iki tol su moksleiviais ji neturėjo jokių konfliktų, esą su jais puikiai sutardavo, bendraudavo ir bendradarbiaudavo.

Mokinių sprendimą vadina smūgiu ir staigmena

„Nesu tas žmogus, kuris yra įsikibęs į kėdę. Dirbau mokykloje 10 metų, tikrai neturime kažkokių rimtų problemų. Ir vidaus, ir išorės vertinimai yra labai geri, renovacija padaryta, sukurta patraukti ugdymo aplinka, inovacijos, naujovės. Šią dieną galiu didžiuotis, kad mokykla padarė didžiulę pažangą“, – aiškino V. Šumkauskienė.

Jos teigimu, gimnazijoje vis auga ir mokinių skaičius, kai tuo metu bendrai Lietuvoje stebima priešinga tendencija.

„Mikroklimatą įvertina tiek mokiniai, tiek tėvai, tiek mokytojai, bet jei yra vienas asmuo, kuris nuolat kažką daro... Galbūt kitas vadovas ateis ir jam bus lengviau – buvo padarytas didelis indelis, nuveikti svarbūs darbai, bendruomenė sutelkta bendriems tikslams. Tačiau tai, ką pamačiau vakar, man buvo smūgis ir staigmena“, – užtikrino direktorė.

Vaidutė Šumkauskienė

Paaiškino atleidimo priežastis

Ji plačiau papasakojo ir apie tai, kodėl mokytojas buvo atleistas. Anksčiau įvardytas konfliktas su valytoja, pašnekovės teigimu, buvo tik vienas atvejų.

„Man labai skaudu, kai žmonės klausia, kodėl ta valytoja, ar ta valytoja kažką lemia? Valytoja yra eilinis bendruomenės narys. Lygios teisės ir su vaiku, ir su administracijos atstovu. Taip, tarp jų įvyko konfliktas, tačiau jis neadekvatus mokytojo statusui. Mokytojas negali taip elgtis, jei vis dėlto taip nutinka, turi muštis į krūtinę. Tačiau kai jo buvo paprašyta pasiaiškinimą, 4 dienas jis nesugebėjo to padaryti. Neįžiūrėjau geranoriškumo“, – aiškino V. Šumkauskienė.

Jos teigimu, mokytojai privalo valdyti savo emocijas, sugebėti atsiprašyti, o jei negali to padaryti, pripažinti bėdą ir gal net kreiptis į specialistus, kurie gali padėti suprasti išgyvenamas emocijas.

„Mokytojui keliami aukštesni reikalavimai – jis negali nei valytojos, nei budėtojos, nei raštinės vedėjos, apšaukti, apibarti ar kažkaip kitaip. Na, negali. Mes turime gebėti valdyti emocijas“, – savo pozicija dalijosi pašnekovė.

Nubaustas už tai, kad rodė nepagarbą?

Anot V. Šumkauskienės, aptariamas mokytojas pakankamai ilgai dirbo gimnazijoje. Tačiau bėdų su juo esą kilo jau nuo pat pradžių.

„Mokytojas visiškai ir visada rodė nepagarbą. Nenoriu garsinti, nes jis pats žino, bendruomenė žino. Buvau informavusi, kad priimsiu tokį sprendimą, gal jis yra drastiškas, bet to reikėjo. Nematau kelio dirbti toliau, jei taikomasi su tokiu elgesiu. Kam reikalingi visi teisės aktai, Švietimo įstatymas? Esu žmogus, kuris tiesiogiai atsakingas už to vykdymą, strateginius planus, siekius, vidaus tvarkos taisyklių laikymąsi. Bet jei aš paprašiau asmens pasiaiškinti, kodėl jis neatsiklausęs taip pasielgė, o iš karto kyla konfliktas? Nesuprantu“, – tikino direktorė.

V. Šumkauskienė taip pat aiškino, kad aptariamas mokytojas savavališkai keitė pamokų vedimo tvarką. Tarkime, ir viena pamokų, kuri priskirta jam, buvo vesta kitos mokytojos.

„Esu žmogus, kuris nuobaudų neskiria. Auginame bendruomenę nuo apačios – jei vaikas nusikalto, ar bausmė kažką pakeis? Tokia mano pozicija, kad šnekamės ir tobulėjame. Tačiau su šiuo mokytoju tai nepavyko. Bendruomenė žino, kad buvo daug kartų kalbėtasi, bet tai net nebuvo konstruktyvus procesas“, – aiškino ji.

Apie darbo kokybę nekalba

Anot direktorės, ji matė, kad mokyklos bendruomenės atstovai buvo pavargę nuo aptariamo asmens elgesio, prašė net nebekelti to klausimo taryboje, esą kad vėl nebūtų pradedamos pilti pamazgos.

„Supratau, kad žmonės yra nepatenkinti, reikia priimti sprendimą. Už tai atsakingas vadovas. Sprendimą priėmiau teisine kalba, o dabar asmeniškai tenka kentėti. Na, bet įžiūriu ir mano kaip žmogaus augimą. 10 metų yra didelis laiko tarpas, daug darbų nuveikta ir tą bendruomenė vertina“, – mano pašnekovė.

Viešai ji nepanoro atsakyti į klausimą, ar mokytojas jis buvo geras. Taip pat nesutiko aptarti ir jo ugdomų mokinių pasiekimų rezultatų.

Konfliktą sukėlė mokytojo auklėtiniai

V. Šumkauskienės teigimu, maištą dėl mokytojo atleidimo sukėlė jo auklėtiniai. Šiemet jie – dvyliktokai. Vėliau prie jų prisijungė ir kiti moksleiviai.

„Suprantama, kad jiems auklėtojas yra svarbus, mėgino, nežinau niuansų, ar mokytojas, ar jo žmona, kuri dirba pavaduotoja, prašė, tikrai ne man diskutuoti. Kiekvienas iš savo patirties žiūri. Priklauso nuo žmogaus vidinio įsitikinimo. Tačiau savo poziciją aš pasakiau – man be galo buvo sunku priimti tokį sprendimą, bet nebuvo kito kelio“, – aiškino pašnekovė.

Direktorė tikino, kad iki trečiadienio mokiniai šiuo klausimu – dėl mokytojo – nesikreipė.

„Tai yra paaugliška, man suprantama, gerbiu jų nuomonę. Mokiniai patys natūraliai linkę laužyti ribas ir jei yra asmuo, kuris elgiasi panašiai, jis yra draugas, palaikomas. Tačiau nėra gerai, jei vieni mokytojai reikalauja vienų susitarimų ir jų laikosi, o kiti laviruoja“, – konflikto priežastis bandė įžvelgti ji.

Vilniaus Laisvės gimnazija

Prie maišto prisijungė ne tik dvyliktokai

Tačiau direktorė neigė, kad trečiadienį ji buvo „užbarikaduoda“ mokykloje, nebuvo išleista iš pastato.

„Pati atvažiavau čia, žinojau, kad jei paliksiu tik pavaduotoją, ji darys taip, kad situacija galbūt būtų, kaip pasakyti, skaudi. Sakiau vaikams, kad taip elgtis negalima, kad reikia elgtis konstruktyviai, bet vaikai kaip vaikai, gal kartais iš suaugusių atitinkamų ima pavyzdį. Todėl buvo taip, kad jie susirinkę protestavo“, – aiškino ji.

V. Šumkauskienės teigimu, maištavo ne tik dvyliktokai, bet ir jaunesnio amžiaus asmenys. Tačiau dar tą pačią dieną, jos teigimu, ugdymo procesas buvo atkurtas. Ketvirtadienį nuo ryto gimnazijoje taip pat vyko pamokos.

Neigia gandus apie kitų mokytojų terorą

DELFI vienas gimnazijoje besimokančių abiturientų aiškino, kad buvo ir daugiau mokytojų, kurie turėjo kęsti direktorės spaudimą, tačiau pati V. Šumkauskienė aiškina, kad tai nėra tiesa.

„Minima mokytoja Laima buvo atvykusi pas mus į mokyklą dirbti neformalaus ugdymo organizatore. Kiek man žinoma, ji pati sakė, vėliau pakeitė gyvenamąją vietą – ar į Molėtus, ar į kitą miestą persikėlė ir ten gavo pasiūlymą dirbti kultūros centro vadove. Tačiau ir ši mokytoja man asmeniškai buvo įvardijusi, kad tas pats mokytojas yra tas, kuris negalėtų dirbti mokykloje“, – aiškino direktorė.

V. Šumkauskienė aiškino esantis tas žmogus, kuris yra linkęs bendradarbiauti, taikus, tikino niekuomet net balso prieš kolegas ar mokinius nepakėlusi.

„Paaugliai gali elgtis kaip nori. Kartais, kaip pasakyti, jie turi savo poziciją. Tačiau noriu pasakyti, kad iki trečiadienio nebuvo nei jokių konfliktų, nieko ir su taryba. Nežinau nė vieno pasitarimo ar kažkokio posėdžio be manęs. Visuomet buvau tas žmogus, kuris ragino eiti kalbėtis, tartis, tačiau staiga iš žiniasklaidos išgirstu, kad kažkas ne taip. Žinote, man be galo skaudu“, – atsiduso postą paliekanti direktorė.

Jos teigimu, ji gali toleruoti daug, tačiau negali užsimerkti prieš pažeidimus, kurie yra sisteminiai.

„Tačiau gerbiu steigėjo poziciją dėl mano atleidimo iš pareigų. Jie turi užtikrinti, kad mokyklose būtų gera atmosfera. Aš kaip vadovė nesibaidau atsakomybės ir prisiimu ją“, – atsisveikindama užtikrino V. Šumkauskienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (592)