„Dabar jau yra įgyvendinta apie 90 proc. tarpinių patikrinimų. Likę yra trys, jie vyks maždaug po keturių savaičių. Sulaukti formalios tarpinių patikrinimų pabaigos, manau, kad nėra tikslinga. Jau dabar galime apibendrinti rezultatus, ir padaryti pagrindines išvadas, ir imtis veiksmų paaiškėjusiems trūkumams taisyti“, - per spaudos konferenciją kalbėjo švietimo mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas.

Jakštas nori trauktis: premjerės komanda labiau trukdo

Ministras teigė, kad pats dar kartą premjerei įteiks ir asmeninį atsistatydinimo prašymą.

„Tokiomis sąlygomis mums dirbti yra nelabai įmanoma, kadangi premjerės komanda labiau trukdo, nei padeda. Ta darbo kultūra, kuri ateina iš ten, man asmeniškai, mano komandai yra nepriimtina“, – teigė G. Jakštas.

Ministras kalbėjo, kad jau ne kartą jam teko prisiimti atsakomybę už sprendimus, kurių pats nepriėmė, ir daugiau to daryti teigė nenorįs.

„Tad šiandien ir viešai prašau premjerės priimti mano atsistatydinimą iš švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigų“, - kalbėjo G. Jakštas.

Pripažino, kad sesija nebuvo sklandi

Ministras pripažino, kad, įgyvendinus didesnę dalį tarpinių patikrinimų sesijos, ji nebuvo sklandi, o numatyti saugikliai nebuvo pakankami.

„Tai buvo pirmoji pilnos apimties patikrinimų sesija, ir ji išryškino modelio trūkumus, kurie deja nepriartino mūsų prie patikrinimų tikslo. Pirmiausia, patikrinimo užduotys buvo parengtos nepakankamai kokybiškai, nors prie jų dirbo autoritetingi švietimo bendruomenės nariai.

Taip pat tarpinių patikrinimų kalendorius ir grafikas daliai bendruomenės pasirodė per sunkus organizaciškai. Tuo pat metu atnaujintos ugdymo programos kėlė papildomo nerimo dėl pasirengimo patikrinimams. Iššūkius taip pat sukėlė automatizuota vertinimo sistema“, - pripažino G. Jakštas.

Pasak ministro, modelis buvo suderintas su gimnazijų vadovų, dalykininkų asociacijomis, išdiskutuotas su švietimo bendruomene, tačiau įgyvendinimui nebuvo tinkamai pasiruošta, nenumatytos visos rizikos.

Jo teigimu, atsakomybė už šias klaidas pirmiausia tenka ministerijai ir Nacionalinei švietimo agentūrai.

Ramūnas Skaudžius

„Vakar priėmiau viceministro R. Skaudžiaus, kuris buvo nuo pat pradžių atsakingas už tarpinių patikrinimų modelį ir jo įgyvendinimą, atsistatydinimo prašymą. Gerbiu jo sprendimą ir poziciją, kad klausimas turi būti sprendžiamas su nauju požiūriu ir energija, bet dėkoju jam už darbą“, - sakė G. Jakštas.

Sistemos formavimo iššūkį prisiėmė naujas žmogus


Taip pat ministras padėkojo Agnei Liucilei Grickevičei, kuri priėmė iššūkį suformuoti naujo išskaidyto egzaminavimo modelį.

„Agnė Liucilė turi darbo patirtį dirbant mokytoja, daugiau nei 14 metų organizacinio darbo patirtį ankstyvojo, bendrojo ir neformalaus ugdymo srityje“, - sakė G. Jakštas.

Kartu jis atkreipė dėmesį, kad netrukus bus paskelbtas konkursas Nacionalinės švietimo agentūros vadovo pareigoms eiti.

„Tarp tikslų, kurie keliami naujajam vadovui, yra paruošto organizaciją naujam startui, atstatyti bendruomenės pasitikėjimą ja. Noriu tikėti, kad sulauksime reikšmingo skaičiaus kompetentingų kandidatų, nes esame gavę nemažai konstruktyvių pasiūlymų dėl tarpinių patikrinimų. Ir tai galbūt reiškia, kad visuomenėje yra lyderių, pasirengusių imtis šios atsakomybės “, - kalbėjo G. Jakštas.

Ministras spaudos konferencijoje pabrėžė, kad švietimo bendruomenė pritaria idėjai, kad valstybinis egzaminas turi būti laikomas dalimis, mažesnėmis apimtimis.

„Tokio modelio panaikinimas, manau, būtų didelis žingsnis atgal. Todėl šalindami trūkumus, privalome išlaikyti principus, padedančius siekti tikslo. Šių metų tarpinių patikrinimų sesiją laikysime pilotine. Vienuoliktokų šiemet pasiekti rezultatai bus neprivalomi, ir tik jų pačių pageidavimu galės būti įskaityti į valstybinio brandos egzamino galutinį balą“, - sakė G. Jakštas.

Pristatė pokyčius

Agnė Liucilė Grickevičė, Gintautas Jakštas


Ministro patarėja A. L. Grickevičė informavo, kad gegužę numatyti inžinerinių technologijų, istorijos ir chemijos tarpiniai patikrinimai vyks.

„Matematikos ir lietuvių kalbos antrieji tarpiniai patikrinimai, kurie numatyti dvyliktoje klasėje nevyks. Mokiniams, nedalyvavusiems tarpiniame patikrinime šiemet, bus sudaryta galimybė dalyvauti valstybiniame brandos egzamine pilna apimtimi kitąmet“, - informavo A. L. Grickevičė.

Pasak ministro patarėjos, būsimoms vienuoliktokų kartoms bus iš pagrindų atnaujintas išskaidyto egzamino modelis, kuriame bus eliminuotos problemos, ir palikta galimybė dalį valstybinio brandos egzamino atsiskaityti vienuoliktoje klasėje“, - sakė A. L. Grickevičė.

Pasak patarėjos, atsiskaitymai, kurie yra valstybinių brandos egzaminų dalis, vyks ne ugdymo proceso metu.

„Vienuoliktokai turės galimybę už dalį turinio atsiskaityti baigdami vienuoliktą klasę, ir turėti mažesnės apimties atsiskaitymą dvyliktoje klasėje, arba dvyliktoje klasėje atsiskaityti visa apimtimi“, - teigė A. L. Grickevičė.

Ministro patarėja informavo, kad kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytojais bus persvarstyta lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo kalbėjimo dalis.

„Ypatingą dėmesį skirsime ir užduočių rengimo problemoms spręsti, sukurdami tris užduočių rengimo pakopas. Visų pirma, mažiausiai du rengėjai parengs daugiau užduočių nei reikalinga tais metais. Iš jų bus sudaroma egzamino užduotis. O nepanaudotos užduotys keliaus į užduočių banką“, - kalbėjo A. L. Grickevičė.

Pasak patarėjos, šias užduotis tikrins mažiausiai trys recenzentai, kurie turės būti dalyko praktikai ir mokslininkai.

„Taip pat bus įvedama ir trečia užduočių rengimo grandis, tai yra komisijos, kurios dar iki egzamino peržiūrės parengtas užduotis, esant poreikiui atliks keitimus, naudojant užduotis iš užduočių banko“, - sakė A. L. Grickevičė.

Patarėja pažadėjo, kad bus sprendžiamas ir vadovėlių bei ugdymo medžiagos trūkumo klausimus.

„Jau esame parengę, ir netrukus paviešinsime detalų naujų temų planą, prie kiekvienos iš temų nurodysime tikslų vadovėlį, kur galima ją rasti, arba medžiagą, patalpintą e-mokykloje. Mūsų tikslas, kad visos naujos programų temos turėtų mokomąją medžiagą. Jeigu jos nebus, užtikrinsime, kad medžiagą parengtų mokytojų dalykininkų asociacijos, pavieniai mokytojai, mokslininkai ar nevyriausybinės organizacijos“, - teigė A. L. Grickevičė.

Pasak patarėjos, tai yra nebaigtinis priemonių sąrašas, o principais, kuriais planuojama kartu su švietimo bendruomene atnaujinti išskaidyto egzamino modelį.

„Todėl šios priemonės gali kisti ir pasipildyti naujomis“, - sakė A. L. Grickevičė.

Modelį ketinama turėti birželio mėnesio pabaigoje. Jis bus kuriamas trimis etapais. Šiuo metu vyksta susitikimai su mokytojų, tėvų, mokyklų administracijų atstovais. Su jais balandį bus organizuojamos struktūruotos darbinės sesijos, kuriose pasiūlymai bus susisteminti ir parengti viešai diskusijai. Sprendimai bus priimti po pasiūlymų pristatymo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)