„Tai visiškai nepriimtina ir dar labiau didina įtampą švietimo bendruomenėje“, – sako LŠMPS pirmininkas Egidijus Milešinas.
LŠMPS kreipimesi nurodo, kad Nacionalinės švietimo agentūros mokykloms bei mokiniams platinamame rašte nurodoma formuluotė: „…dėl aplaidaus ir (ar) nekompetentingo lietuvių kalbos ir literatūros pirmojo tarpinio patikrinimo pokalbį palaikančio vertintojo vertinimo mano atlikties garso įrašas jokia forma nėra padarytas ir (ar) neišsaugotas“, yra nepriimtina.
„Toks požiūris yra absoliučiai nepriimtinas ir reikalauja permainų švietimo agentūroje. Tikimės, kad naujasis vadovas jų imsis nedelsdamas, griežtai įvertindamas agentūros darbuotojų veiklą“, – sako E. Milešinas.
LŠMPS pirmininkas pabrėžia, kad už egzaminų ir tarpinių patikrinimų techninį įgyvendinimą tiesiogiai atsakinga Nacionalinė švietimo agentūra kartu su mokyklų administracijomis.
„Panagrinėjus ministro įsakymą dėl komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento, galima daryti prielaidą, kad tokią formą galimai parengė švietimo agentūros darbuotojai. Šiemet tapo visiškai akivaizdu, kad ši įstaiga yra Lietuvos švietimo Achilo kulnas“, – pasipiktinimo neslepia profesinės sąjungos vadovas.
ELTA primena, kad po lietuvių kalbos ir literaūros PUPP švietimo bendruomenėje kilo pasipiktinimas, jog dalies moksleivių darbai nebuvo užskaityti ir dingo sistemoje. Visgi, NŠA tuomet tikino ieškanti būdų, kaip įvertinti pradingusius dešimtokų darbus.
Lietuvių kalbos ir literatūros PUPP yra sudarytas iš dviejų dalių. Baigus rašyti pirmąją, teksto suvokimo ir gramatikos dalį, moksleiviai turi paspausti mygtukus „pateikti“ ir „baigti darbą“, o tuomet eiti prie rašinio dalies. NŠA anksčiau dalijosi vertinimu, kad dalis moksleivių galėjo nenuspausti šių mygtukų arba nespėti atlikti užduoties per numatytą laiką.
Kiek vėliau NŠA pranešė, jog daugumą darbų pavyko atkurti, o su šia problema susidūrę dešimtokai turės galimybę perlaikyti lietuvių kalbos ir literatūros PUPP.