Tiesa, prasidedant pokyčiams mokykloje, labai nuogąstavome dėl to, kad nebeliko priedų gimnazijos mokytojams, taigi darėme prielaidas, kad atlyginimai mažės, tačiau pagal dabartinius skaičiavimus to tikrai nebus. Tie mokytojai, kurie dalyvauja gimnazijos savivaldoje, projektinėje veikloje, yra aktyvūs bendruomenės nariai, gaus didesnius atlyginimus. Mokytojai, dirbantys tuo pačiu darbo krūviu, sulauks panašios algos kaip anksčiau.
Mokykloje ramybės suteikė pakankama informacijos sklaida, padedanti orientuotis pokyčių metu. Pasiruošimo laikotarpiu buvo daug deramasi ir kalbama su mokytojais, gimnazijos profesinės sąjungos atstovais, atsakoma į jų klausimus, lankiausi įvairiose ŠMM organizuojamose konsultacijose, tariausi su kolegomis direktoriais bei švietimo skyriaus specialistais.
Ateityje matome erdvės etatinio korekcijoms. Jį įvedus mokyklose, kur dirba aukštų kvalifikacinių kategorijų mokytojai bei turintys didelę darbo patirtį, ugdymo planui skiriamų lėšų neužtenka, tačiau tam pasitarnauja ir problemą išsprendžia savivaldybių skiriami pinigai, t. y. valstybės dotacijos ugdymui dalis, kurią savivaldybės gali perskirstyti pagal mokyklų poreikius. Yra ir kitų vietų, kurios galėtų būti pataisytos. Pavyzdžiui, manome, kad turėtų likti vienas koeficientas, o ne koeficientų „žirklės“, o už pasiruošimą pamokoms bei sąsiuvinių tikrinimą 5 ir 12 klasių mokinių pamokoms turėtų būti apmokama ne vienodu tarifu.
Tikime, kad į mokyklų pasiūlymus bus atsižvelgta antrame etatinio įgyvendinimo etape, nors ir dabar jaučiame, kad mūsų nuomonės išklausomos, reiškiamas susirūpinimas kiekvienu mokytoju ir kiekviena mokykla. O šiuo metu reiktų kuo mažiau klaidingų interpretacijų ir įtampos. Pokyčiai, nors ir geri, niekada nebūna labai lengvi, bet mes esame optimistai. Vieni ieško trūkumų, kiti – galimybių. Mes renkamės antrąjį variantą.
Visiems – vilties, vidinės ramybės ir pasitikėjimo.
Šį komentarą išplatino Švietimo ir mokslo ministerija.