„Jau turėjome visą rugsėjį, bet niekas nesikeičia. Kalbate apie gaisrus, bet šitoje vietoje ugdymo planas tiesiog sudegs. (…) Suprantu pasakymą, kad mokytojas gali rinkti informaciją, kiekvienas mokytojas gali įnešti kažkokią dalį, bet bendras ugdymo planas yra tai, ko negali kiekvienas mokytojas kurti pagal save“, – į ministrę kreipėsi R. Januševičius.
Meras klausė ministrės, kokias konkrečiai iniciatyvas šiuo klausimu ketina siūlyti.
„Suprantu, kad vyresni mūsų mokiniai gali naudotis ir vienokiomis ir kitokiomis priemonėmis, bet kai trečios klasės mokiniai jau pernai neturėjo, ir šiemet neturi matematikos vadovėlio, tikrai apgailėtinoje situacijoje esame su ugdymo procesu“, – kalbėjo R. Januševičius.
Neneigia problemos
Šios srities ministrė Radvilė Morkūnaitė Mikulėnienė sutiko, kad problema yra, tačiau pažymėjo, kad trūkstamą medžiagą galima rasti elektroninėje platformoje emokykla.lt.
„Kaip Jūs ir pats sakote, yra skirtingų atvejų. Vienur mokytojai renkasi skaitmeninį turinį ir vadovėlių išvis nenaudoja. Kitur juos mato kaip būtinybę. Tėvų vertinimą irgi suprantu, mes pripratę, kad vadovėlis yra tarsi tinkamo ugdymo proceso garantas“, – kalbėjo R. Morkūnaitė Mikulėnienė.
Ministrė pažymėjo, kad vadovėlių įsigijimams skirta daugiau kaip 20 mln. eurų.
„Viena problema yra, ar užtenka lėšų įsigijimams? Kita problema, kad ne visi vadovėliai pagal atnaujintas programas yra išleisti“, – kalbėjo R. Morkūnaitė Mikulėnienė.
Ministrė patikino, kad su leidėjais pastoviai rengiami susitikimai. Per šiuos mokslo metus išleista 119 naujų vadovėlių.
„Bet kas ugdymo programai yra labai svarbu, kalbant apie atnaujintą ugdymo programą, virš 90 proc. yra padengiama esamais vadovėliais. Nežinau, kiek Jūsų mokyklų mokytojai naudojasi emokykla.lt. Mūsų siekis buvo padaryti taip: kad tas temas, kurių nepadengia vadovėliai, padengtų metodinė medžiaga. Ji yra tinklapyje “, – teigė R. Morkūnaitė Mikulėnienė.
Mokytojai skirtingi
Meras kalbėjo, kad mokytojai ir renkasi medžiagą, bet atkreipė dėmesį, kad kiekvienas mokytojas skirtingas.
„Bendrojo ugdymo programa yra, kokia yra, ir ją reikia išdėstyti. Mes čia kalbame apie kokybę“, – sakė R. Januševičius.
Ministrė teigė suprantanti mero argumentus, ir pridūrė, kad didžioji problema yra, kad švietimo sistemoje yra daug individualizuotų atvejų.
„Bandome pritaikyti bendrus sprendimus ir matome, kad ne visada tai veikia. Iš to kyla ir trikdžiai, ir nesusikalbėjimai . (…) Yra problemų, bandome jas spręsti pagal turimus išteklius“, – kalbėjo R. Morkūnaitė Mikulėnienė.
Šiugždinienė: kai kurios mokyklos jokios problemos nemato
Švietimo ir mokslo komiteto narė iš TS-LKD Jurgita Šiugždinienė merui pasiūlė apsilankyti kitose mokyklose. Pasak parlamentarės, yra tokių, kurios apskritai jokių problemų dėl vadovėlių nemato. Viena jų buvo įvardinta – Kauno Panemunės progimnazija.
„Tiek detaliai parengtų ugdymo planų niekada nebuvo. Pažiūrėkite į emokyklą. Labai norime, kad visi vadovėliai būtų. Ypač mokytojams, kurie yra vyresnio amžiaus ir kitokioje aplinkoje užaugę, yra sunku keistis kiekvieną dieną. Bet pagalvokime, ką mes formuojame tai mokytojų kartai, kuri ateina? Rytoj jau kontekstas bus pasikeitęs, ir kai kurie vadovėlio uždaviniai ir jų kontekstas jau turės keistis“, – aiškino J. Šiugždinienė.
Apie vadovėlių trūkumą „Delfi“ plačiai yra rašęs ir anksčiau. Apie tai galite skaityti čia.