Egzamintorius.lt užsakymu abiturientų elgesio tyrimas buvo atliktas balandžio mėnesį. Apklausą vykdė UAB „Pagreitis LT“. Iš viso gauta daugiau nei 4500 atsakymų.
Abiturientai – konservatyvesni nei gali pasirodyti
Tyrėjai išsiaiškino, kad nors dabartiniai abiturientai gerai vertina elektronines pasiruošimo priemones, prioritetas jiems vis dar – spausdinti leidiniai.
Anot tyrimo organizatorių, didžiausią įtaką tokiam jų pasirinkimui turi susiformavę įpročiai.
„Pagrindinė priežastis yra patogumas. Galima pasiimti, galima pasibraukti svarbią informaciją“, – sakė jie.
Įmonės „E. mokykla“ direktorius Saulius Ratkevičius pridūrė, kad prieš lemiamą mokslo etapą – egzaminus, mokiniams labai sunku savarankiškai pereiti prie naujų mokymosi formų.
Be to, UAB „Pagreitis“ vadovas Andrius Tomaševičius patikino, kad su internetinėmis pasiruošimo egzaminams priemonėmis, kaip ir su kiekviena naujove, reikia apsiprasti.
Jam antrindamas el. dienyno TaMo atstovas vadovas Mindaugas Mizaras pripažino, kad didelė įtaką tam, kad el. mokymosi priemonių iki šiol yra vengiama, daro ir mokytojų patarimai.
„Nemažai mokytojų yra inertiški ir lėčiau įsisavina naujoves“, – pastebėjo jis.
Atsakė į klausimą abiturientų ir vienuoliktokų: 3612
Mokiniai yra gerokai atsakingesni ir sąmoningesni, nei apie juos galvoja tėvai
Be to, paaiškėjo, kad apie 90 proc. abiturientų ir vienuoliktokų mano, kad egzaminų rezultatai svarbiau jiems patiems nei tėvams. Įdomu tai, kad tėvų nuomonė šiuo klausimu – priešinga.
„Išvada ir rekomendacija tėvams – labiau pasitikėkite savo vaikais ir leiskite jiems pasirinkti“, – patikino tyrėjai.
Anot S. Ratkevičiaus ir A. Tomaševičiaus, tėvų ir jų vaikų požiūris į egzaminus ir jų rezultatus išsiskiria todėl, kad tėvai neskiria pakankamai dėmesio savo vaikų mokslams ir nežino, kaip mokosi jų vaikai, kokių egzaminų rezultatų iš jų galima tikėtis.
„Tėvai nepasitiki savo vaikais ir juos vertina blogiau nei yra iš tikrųjų“, – patikino S. Ratkevičius.
Savo ruožtu A. Tomaševičius patikino, kad tėvai turėtų dažniau domėtis, kaip jų vaikai ruošiasi egzaminams ir jiems netrukdyti.
„Tėvams labai rūpi jų vaikų rezultatai, bet dauguma nežino, kaip jiems padėti. Griežta kontrolė, didaktiniai patarimai, pasakojimai kaip tėvai „labai rimtai ir ilgai ruošėsi egzaminams ir jiems nereikėjo jokio Facebooko“ nėra pats geriausias variantas. Norite stebėti pasiruošimo progresą? Tada pasikalbėkite su mokytoju ir pačiu mokiniu. Apklausa rodo, kad abiturientams labai svarbu patiems savarankiškai priimti sprendimus“, – patikino pašnekovas.
Trečdalis moksleivių naudojasi korepetitoriaus paslaugomis
Tyrimo organizatoriai taip pat išsiaiškino, kad 38 proc. abiturientų ir 25 proc. vienuoliktokų naudojasi korepetitoriaus paslaugomis. Pasirodo, būtent šie asmenys taip pat geriau vertina savo pasiruošimą egzaminui.
Identiškas rezultatas yra ir su Egzaminatorius.lt aktyviais naudotojais. Kas daugiau naudojasi, geriau vertina savo pasiruošimą egzaminui.
Anot apklausos organizatorių, viena iš priežasčių, kodėl moksleiviai mokosi ir pas korepetitorių – didelė konkurencija tarp kai kurių specialybių. Be to, kartais korepetitorius gali būti didelis autoritetas, tarkime, tam tikro miesto mastu ir vaikai tiesiog tiki, kad iš jo gaus daug naudingų žinių.
„Tiek vaikai, tiek tėvai psichologiškai jaučiasi saugiau. Tai viena iš pagrindinių priežasčių. Pagal apklausą, abiturientai kurie naudojasi korepetitoriaus paslaugomis arba Egzaminatorius.lt sistema, savo pasiruošimą vertina geriau“, – sakė jie.
Tėvai jaučiasi ramiau
„Ne visi mokiniai nemoka/nenori mokytis savarankiškai. Korepetitorius užtikrina discipliną. Be to, tėvai yra pasiruošę daug investuoti į savo atžalas. Dažnai įtaką turi kitų tėvų pavyzdys. Tėvai ramesni ir jaučiasi atlikę pareigą“, – kodėl populiaru mokytis tarp korepetitorių, sakė S. Ratkevičius ir A. Tomaševičius.
Anot jų, nors dažnai vaiko žinios ir gebėjimai yra pakankamai geri ir korepetitorius yra tik psichologinio pasitikėjimo teikiantis aspektas, jo kartais irgi labai reikia.
„Ir ne tik vaikui, bet ir tėvams“, – pastebėjo jie.
Vienuoliktokų ir abiturientų versija
Pasak A. Tomaševičiaus, individualus mokymas yra efektyvus, nes mokymo tempas ir temos pritaikomos konkrečiam mokiniui.
Tėvų versija
„Klasėje yra daug mokinių, mokymo tempas ir stilius tinka ne visiems. Taip pat tėvai dažnai mato, kad jų vaikas tikrai moksi. Korepetitorius (kaip patikimas šaltinis) papasakoja apie „realų“ pasiruošimo lygį. Apčiuopiamas ir išmatuojamas progresas, panašiai kaip įmonės naudoja KPI (Pagrindiniai veiklos indikatoriai – DELFI) savo veiklos efektyvumui matuoti“, – sakė A. Tomaševičius.
Savo ruožtu S. Ratkevičius pridūrė, kad dažnas vaikas turi įvairių spragų, kurios trukdo pasiekti geresnių rezultatų, todėl daliai vaikų korepetitorių pagalbos tikrai reikia.
„Jei su korepetitoriumi dirbama nuosekliai ir kryptingai, jo darbas turi didelės įtakos mokinio rezultatams“, – mano jis.