„Nepaisant to, kad prieš mėnesį NEC paliko aibę klaidų 2-8 klasių standartizuotuose testuose (NMPP), vykdant 10 klasės matematikos egzaminą (PUPP) ir vėl neapsieita be klaidinančiai suformuluotų sąlygų“, – tikina užduotis išnagrinėjęs specialistas.
Savo ruožtu NEC direktorė Saulė Vingelienė, paprašyta pakomentuoti matematiko įžvalgas, atsakė lakoniškai ir pakvietė D. Dzindzalietą įsitraukti į šiuo metu vykstančią diskusiją apie ugdymo turinio atnaujinimą.
75 proc. užduočių – iš 3-8 klasių kurso
Matematiko teigimu, nagrinėjant 10 klasės PUPP visų pirma nustebino tai, kad net 75 proc. užduočių jame – iš 3-8 klasių kurso.
„Iš jų net 3 užduotys buvo skirtos 3-4 klasių mokiniams, o dar 4 užduotys skirtos 5-6 klasių mokiniams. Tos užduotys, kurios pagal programą buvo nagrinėtos 9-10 klasėse, buvo skirtos patikrinti minimalius gebėjimus arba buvo suformuluotos kreivai“, – pastebėjo D. Dzindzalieta.
Jo teigimu, pavyzdžiui, šių metų 4 klasės standartizuotuose testuose mokiniai sprendė lygiai tokį patį uždavinį, kokia buvo 2 užduotis 10 klasės egzamine.
„Paskutinė 10 klasės egzamino užduotis paimta iš 7-8 klasės vadovėlių, o pati pirma 12 užduoties dalis skirta 4 klasės mokiniams. Sunku suvokti, kaip 10 klasės egzamine gali būti tiek daug žemo lygio užduočių“, – stebėjosi pašnekovas.
Norėjo suklaidinti mokinius ir nukreipti nuo tikrosios užduoties?
Anot D. Dzindzalietos, 10 klasės egzamino 7 užduotyje pateiktos net trys nuotraukos su skirtingais „kūginio sraigto“ piešiniais, pasakojama ilga istorija apie tai, kaip tas „kūginis sraigtas“ yra gaminamas.
„Atrodytų, kad visa ta istorija skirta tam, kad ko nors paklaustų apie tą „kūginį sraigtą“. Pasirodo, kad nei viename klausime jokios to „kūginio sraigto“ savybės nėra naudojamos. Visa ta istorija skirta tam, kad suklaidintų mokinius ir nukreiptų dėmesį nuo tikrosios užduoties. Keistai skamba ir pavadinimas „kūginis straigtas“, nes užduotyje aiškiai nupiešta figūra, kurią sudaro ritinys ir kūgis.
Kaip galima taip neatsakingai kurti užduotis ir nesuprasti, kas tai yra kūgis, lieka neaišku. 6 klasės standartizuotų testų užduotyse buvo nupiešta „ritinio formos“ skrybėlė, kuri nebuvo ritinio formos, o čia nupieštas „kūginis sraigtas“, kuris nėra kūgio formos“, – aiškino matematikas.
Pastabas išnagrinės ir panaudos kitų metų užduočių rengimo procese
Pasak D. Dzindzalietos, pikta, kad NEC nepripažįsta savo klaidų.
„Pernai metais neegiztuojančio trikampio perimetrą sėkmingai „suskaičiavo“ dauguma mokinių. Kurį laiką NEC bandė visus įtikinti, kad užduotis gera, nes mokiniai ją puikiai įveikė. Taip ir šiemet. NEC nepripažįsta savo klaidų ir viską atremia protu nesuvokiamu argumentu: „dauguma mokinių parašė taip, kaip mes parašėme instrukcijoje, todėl užduotis puiki“, – tikino jis.
Tačiau S. Vingelienė patikino, kad PUPP užduotys rengiamos pagal Matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo programą.
„Jei dr. D. Dzindzalieta mano, kad šioje programoje aprašyti per žemi reikalavimai mokinių matematiniams pasiekimams, siūlome įsitraukti į šiuo metu vykstančią diskusiją apie ugdymo turinio atnaujinimą ir pateikti vertingas įžvalgas“, – sakė ji.
NEC vadovė taip pat patikino, kad matematiko išsakytos pastabos bus išnagrinėtos ir panaudotos kitų metų užduočių rengimo procese.