Mūsų progimnazijos mokytojų atlyginimams nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. buvo skirta apie 3,5 proc. daugiau negu 2017–2018 mokslo metais. Yra mokytojų, kurių atlyginimas už tokį pat krūvį padidėjo 97, 76, 54 €. Prieš mokslo metų pradžią visiems rūpėjo kuo greičiau sužinoti, koks darbo krūvis etatais, koks bus atlyginimas. Konkrečiai atsakinėti buvo sunku dėl vienos elementarios priežasties – mokyklų vadovai nežinojo, koks konkrečiai bus skirtas finansavimas, nes nebuvo žinoma, koks šiais metais bus tikslus mokinių skaičius mokykloje. Buvo siūloma remtis 2017–2018 mokslo metų duomenimis, bet jie buvo tik orientaciniai, be to, lėšos buvo kitaip sugrupuotos: atskirai ugdymo planui įgyvendinti, valdymui ir organizavimui, švietimo pagalbai. Kitaip sakant, vadovams reikėjo gebėti įvertinti daug nežinomųjų ir gerai prognozuoti.

Mokytojų etatiniu apmokėjimu tikriausiai labiausiai džiaugiasi tie, kurie skaičiuoja atlyginimus – tai yra buhalteriai... Jiems tereikia sudauginti tris skaičius: pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, etato dydį (dalį) ir 132,5 €.

Ar mokyklose daugiau džiaugsmo, ar nusivylimo dėl etatinio apmokėjimo – to dar reikia palaukti. Kiekvienam pokyčiui įvertinti reikia laiko. Tikriausiai dabar esame tokioje stadijoje, kai naujovė atmetama, jai priešinamasi, bet ateis susitaikymo ir priėmimo metas. Juo labiau kad nieko nėra tobulo, nekintamo ir visada yra galimybė keisti ir keistis.

Mokytojų nuotaikos laukiant pirmojo atlyginimo yra „darbinės“. Mokytojai yra supratingi ir atsakingi. Džiaugiuosi, kad mūsų progimnazijos mokytojai realiai vertina situaciją, neturėjo nepamatuotų iliuzijų ir supranta, kad visų mokytojų darbų neaprašysi, į lentynėles nesudėliosi ir pagal tai atlyginimo „neiškalkuliuosi“.

Taigi, atlyginimai šiek tiek padidėjo, mokytojai jau laukia tolesnio jų didėjimo, kaip ir žadėta. Mokymo lėšų analizė mūsų progimnazijos ugdymo planui įgyvendinti rodo, kad vidutiniškai vienam mokytojo etatui išlaikyti per mėnesį iki mokesčių skirta 1008,36 €. Mūsų progimnazijoje etatu ar didesniu nei etatas krūviu dirba 23 mokytojai. Jaunų mokytojų neturime.

Koks yra etatinio modelio pozityvas? Greičiausiai tai būtų susiję su švietimo politikos įgyvendinimu – didelių ir mažų mokyklų finansavimo išlyginimas perskirstant lėšas, mokymo lėšų, priskaičiuotų mokyklai, padalijimas mokyklai ir savivaldybei, naujas „įrankis“ apmokėjimą mokyklos žmonėms padaryti iš principo tokį patį, kaip ir kitose organizacijose.