Pagal BVP dalį, tenkančią vienam studentui, mūsų šalis užima vieną paskutinių vietų ir nuo ES vidurkio atsilieka dvigubai. Tuo tarpu pagal įstojančių į aukštąsias mokyklas abiturientų skaičių Europos Sąjungoje pirmaujame kartu su Latvija.
Ataskaitoje išskirtos pagrindinės Lietuvos mokslo ir studijų sistemos ydos: orientacija į kiekybę, o ne kokybę, nerezultatyvios valstybės investicijos į mokslą, neefektyviai finansuojamos studijos (didelis studentų skaičius, mažas finansavimas), paskatų mokslo ir studijų kokybei kilti nebuvimas.
Kaip teigiama dokumente, esame nepastebimi ne tik pasaulio, bet ir Europos mokslo žemėlapyje. Valstybės finansavimas neskiriamas geriausiesiems. Galioja ydinga lėšų mokslui ir studijoms skyrimo tvarka. Ataskaitoje taip pat pateikti situaciją keisiantys reformos žingsniai.