lgametėmis tarptautinėmis tradicijomis besivadovaujančios mokyklos misija – kiekvienam vaikui suteikti galimybę būti svarbia mokyklos bendruomenės dalimi, prisitaikyti prie skirtingų vaikų, skirtingų jų mokymosi stilių, tobulėjimo tempo ir taip lavinti kiekvieno jų asmeninius talentus.
2013-aisias paskelbto UNICEF tyrimo „Vaiko gerovės turtingose šalyse lyginamoji apžvalga“ parodė, kad Lietuva pagal švietimo kokybę užima 27-ą vietą iš 29-ių tyrime vertintų pasaulio šalių.
Demokratinės mokyklos steigėjai pasirinko darbą būtent šioje srityje, kurioje mato didžiausią prasmę ir poreikį naujoms iniciatyvoms ir giliems sisteminiams pokyčiams.
„Pagrindinė Lietuvos švietimo sistemos yda ta, kad yra pamiršta, kam švietimas skirtas, dėl ko jis sukurtas. Kai mokyklose kalbiname vaikus ir prašome jų išvardinti, kas yra svarbiausia mokykloje, pirmoje vietoje jie mini direktorių, antroje – mokytojus, o patys jaučiasi mažiausiai svarbūs. Taip neturi būti“, - pranešime spaudai teigia Demokratinės mokyklos įkūrėjas ir vadovas Nerijus Buivydas.
Rudenį į pirmąją savo klasę pakviesiančios mokyklos esmė - įtraukti vaikus į mokyklos sprendimų priėmimą ir leisti jiems rinktis ugdymo turinį ir formą, geriausiai atitinkančią jų poreikius, taip sudarant sąlygas siekti pačių geriausių akademinių rezultatų.
Demokratinio ugdymo idėjos nėra naujiena – jos buvo išsakytos dar XX a. pradžioje. Vakarų Europoje ir JAV sėkmingai gyvuoja daugybė tokio ugdymo pavyzdžių. Remiantis šių mokyklų patirtimi, Demokratinės mokyklos principai adaptuoti ir Lietuvoje.
„Džiaugiamės pirmosiomis mokyklomis, kurios, su mūsų pagalba, išdrįso eiti šiuo keliu – demokratinio ugdymo principus sėkmingai diegia Kauno Kazio Griniaus progimnazija, Panevėžio „Vyturio” progimnazija ir Šiaulių r. Aukštelkės pagrindinė mokykla“, - pasiektais rezultatais didžiuojasi N. Buivydas.