Lietuvoje veikiančioms įmonėms dalyvauti užsienio parodose ypač padeda Ūkio ministerijos administruojama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų parama. Verslininkai, gavę paramą pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir verslo aplinkos gerinimas“ priemonę „Naujos galimybės“, aktyviai dalyvauja įvairiose užsienio parodose ir taip atranda naujas rinkas savo gaminamai produkcijai pristatyti ir realizuoti.

Naujų rinkų paieška – su ES struktūrinių fondų parama

Šiauliuose veikianti ir gaminius iš plastiko gaminanti UAB „Frilux“ pasinaudoti ES struktūrinių fondų parama suskato vienu sėkmingiausių savo gyvavimo metu – teikusi savo produkciją švedų baldų koncernui IKEA per tarpininką, 2010 m. bendrovė gavo šio koncerno tiekėjo numerį ir ėmė dirbti savarankiškai.

Kaip tai pavyko? UAB „Frilux“ direktorius Rimantas Damanskis įsitikinęs, kad tokį pasitikėjimą pelnė sąžiningai ir laiku atliktu darbu. Tuomet pagalvota apie didesnę plėtrą užkariaujant užsienio rinkas. Bendrovė gavo ES struktūrinių fondų paramą projekto „UAB „Frilux“ galimybių eksporto plėtrai didinimas“ įgyvendinimui pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ priemonę „Naujos galimybės“.

Siekdama aktyviai ieškoti naujų produkcijos realizavimo rinkų, bendrovė nusprendė sukurti ir įsigyti pristatomąjį stendą bei rinkodarinės medžiagos komplektą, kurį panaudojo šešiose tarptautinėse parodose pristatydama savo produkciją. Kartu įsigyti ir sertifikatai, kurie yra būtini plastiko gaminių eksportui į ES šalis.

Projektas įgyvendintas per dvejus metus, iš viso jam išmokėta per 106 tūkst. Litų ES lėšų, panašią dalį į projektą investavo ir pati bendrovė.

Nuo Vokietijos iki Danijos, nuo Prancūzijos iki Švedijos

Ieškodama naujų rinkų, tokiu pat keliu nusprendė eiti ir sėkmingai moteriškus viršutinius drabužius iš lino siuvanti Šiaulių bendrovė UAB „AUREA VITA“. Didžiąją dalį produkcijos eksportuodami į Švediją ir susitikinėdami su potencialiais klientais, įmonės darbuotojai įžvelgė dideles perspektyvas lininių moteriškų drabužių gamyboje. Tereikėjo tik juos populiarinti ir dalyvauti įvairiose tarptautinėse parodose.

Tad netrukus buvo pateikti projektai „UAB „AUREA VITA“ eksporto skatinimas Vokietijos ir Danijos rinkose“ bei „UAB „AUREA VITA“ eksporto skatinimas Didžiosios Britanijos, Prancūzijos ir Švedijos rinkose“. Ūkio ministerija minėtiems projektams įgyvendinti skyrė daugiau kaip 240 tūkst. litų ES struktūrinių fondų lėšų. Dalį lėšų bendrovė investavo pati.

Įgyvendinant projektus per beveik pusantrų metų bendrovė dalyvavo dvylikoje tarptautinių drabužių madų parodų, jose pristatydama įmonę ir jos sukurtus moteriškų drabužių linijos modelius visiems keturiems metų laikams.
Lietuvoje veikiančios įmonės aktyvios užsienio parodų dalyvės.

Vienas iš įmonės savininkų Tomas Gedminas teigė, jog įgyvendinus projektus, buvo pasiektas pagrindinis tikslas – padidintas įmonės žinomumas ir pardavimai esamose bei naujose užsienio šalių rinkose.

„Po projektų baigimo įmonė toliau stengsis didinti eksporto augimą, kuris yra būtinas siekiant kelti Lietuvos ekonominę gerovę. Įmonė taip pat kurs naujas ir išsaugos esamas darbo vietas, tuo būdu mažins nedarbą, didins bendrąjį vidaus produktą bei šalies biudžeto pajamas“, - teigė jis.

Žingsniai į Rytų rinką

Dar vienas sėkmės pavyzdys Šiaulių regione – visas logistikos paslaugas siūlanti bendrovė UAB „Transimeksa“. Ūkio ministerija skyrė daugiau kaip 107 tūkst. litų jos įgyvendinamam projektui „UAB „Transimeksa“ eksporto plėtra NVS ir Vakarų Europos rinkose“ pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ priemonę „Naujos galimybės“.

Per dvejus projekto įgyvendinimo metus, bendrovė dalyvavo keturiose tarptautinėse parodose bei pristatė savo veiklą kviesdama lankytojus ne tik į savo stendą, bet ir platindama įvairią rinkodarinę medžiagą.

Tai – itin sėkmingas bendrovės žingsnis tarptautinėje plėtroje, ypatingai – įmonės paslaugų populiarinimui ir plėtrai į Rytų rinką. Tad bendrovės administracijos vadovė Daiva Malikonienė nė kiek neabejoja: ES struktūrinių fondų lėšomis įgyvendintas projektas atvers naujas galimybes įgyti didesnį konkurencinį pranašumą vykdant tolimesnę sėkmingą verslo plėtrą tarptautinėse rinkose.

ES struktūriniai fondai – svari pagalba prisistatantiems užsienyje

Ūkio ministerijos administruojamomis ES struktūrinių fondų lėšomis pasinaudojusių ir tarptautinėse parodose dalyvaujančių bei savo veiklą pristatančių bendrovių Šiaulių regione – ne viena. Tarp tokius projektus įgyvendinančių bendrovių žinomi vardai – veterinarinių preparatų gamintoja UAB „Ruvera“, vaistažolių arbatų tiekėja UAB „Acorus Calamus“, seniausias saldainių fabrikas „Rūta“, naudotų padangų utilizavimu užsiimanti UAB „Metaloidas“, UAB „Šiaulių tauro televizoriai“, UAB „Grafų baldai“ ir kt.

Pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ priemonę „Naujos galimybės“ Šiaulių regione Ūkio ministerija skyrė finansavimą 69 projektams, kurių bendra vertė – beveik 15,5 mln. Lt, 9,6 mln. Lt sudaro ES struktūrinių fondų lėšos. Iš jų 44 projektų jau baigti įgyvendinti.

Iš viso pagal minėtą priemonę įgyvendinama 813 projektų, kurių bendra vertė – beveik 177,5 mln. litų (ES lėšos sudaro 110,7 mln. Lt). Šiuo metu baigti 563 projektai, kitus tikimasi baigti artimiausiu metu.