Pasikeitus paslaugos tiekėjui namą administruojančios įmonės vadybininkė vėl reikalauja  rinkti parašus, esą pasikeitė paslaugos kaina (pabrango), nors paslaugos atsisakymo raštu nebuvo. Ar teisi vadybininkė?

Į DELFI skaitytojo klausimą atsako advokato Jono Leikausko kontoros advokato padėjėjas Gediminas Usavičius.

Sprendimai dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo ir naudojimo, taip pat dėl naujų bendrojo naudojimo objektų sukūrimo ir disponavimo jais klausimų, priimami butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma. Daugiabutį namą administruoja namo administratorius, o jis neturi teisės vienašališkai priimti sprendimų dėl bendrojo naudojimo objektų.

Namo administratorius įgyvendina su bendrąja nuosavybe susijusius butų ir kitų patalpų savininkų sprendimus ir pavedimus atstovaudamas butų ir kitų patalpų savininkams.

Buto ir kitų patalpų savininkas neprivalo apmokėti išlaidų, dėl kurių jis nėra davęs sutikimo ir kurios nesusijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais privalomaisiais statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimais arba dėl kurių nėra priimtas butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo sprendimas.

Greičiausiai, kad ateityje neiškiltų problemų dėl suteiktų paslaugų apmokėjimo namo administratorius ir skelbia naują balsavimą, nes jau įvykusiu balsavimu buvo nuspręsta pritarti konkrečiam namo administratoriaus pateiktam pasiūlymui, su konkrečiai įvardyta pinigų suma.

Kadangi naujasis pasiūlymas yra su išaugusia paslaugos kaina, toks namo administratoriaus prašymas pakartotinai balsuoti yra visiškai normalus ir teisėtas, nes tik namo gyventojai gali nuspręsti dėl to reikia jiems ar nereikia tokių paslaugų ir už tokią kainą, be to, tai nėra pareiga.

Priešingai būtų jeigu namą administruojanti įmonė vienašališkai priimtų tokį sprendimą, tada namo gyventojai galėtų reikšti pretenzijas ir atsisakyti mokėti už suteiktas paslaugas.

Jeigu Jums kyla abejonių dėl to, kad namo administratorius nepagrįstai atsisakė valymo įmonės paslaugų arba namo administratorius piktnaudžiauja vykdydamas namo administratoriaus funkcijas raštu kreipkitės į administratorių su prašymu, kad jis pateiktų paaiškinimus į Jums rūpimus klausimus.

Namo administratorius per 10 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos privalo pateikti paaiškinimus ir atsakymus į prašyme nurodytus paklausimus.

Ne vienerius metus Lietuvos teisininkų komentarus įvairiomis temomis publikuojantis pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams siūlo užduoti klausimus Jums aktualiais ir svarbiais klausimais – tikimės, kad profesionalių teisės ekspertų požiūris padės ne tik pasirinkti optimaliausią problemos sprendimo variantą, bet ir suteiks žinių, kaip ateityje išvengti nemalonių rūpesčių.

Savo klausimus prašome siųsti elektroniniu paštu: teise@delfi.lt. Aktualiausi atsakymai bus išspausdinti DELFI.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)