Į DELFI skaitytojos klausimą atsako teisininkas Aleksandras Kovalevskis.
Atsakant į pateiktą klausimą pirmiausiai reikėtų patikslinti „butiko“ sąvoką. „Butiku“ yra laikoma prabangių (autorinių) drabužių ir aksesuarų parduotuvė. Šiose parduotuvėse dažniausiai prekiaujama vienetiniais žymių dizainerių ar prestižinių mados namų drabužiais ir aksesuarais. Taigi išskirtinis „butiko“ bruožas yra tas, kad jame prekiaujama vienetiniais daiktais. Tačiau, reikėtų pastebėti ir tai, kad ne retai pasitaiko atveju, kai parduotuvės vadinamos „butikais“, prekiauja dėvėtais drabužiais arba veikia komiso pagrindu ir jokių išskirtinių prekių klientams iš tiesų nesiūlo.
Tam tikrais atvejais „butikai“ pagrįstai gali neleisti pirkėjui grąžinti įsigytų drabužių ar aksesuarų ir jie elgsis teisėtai. Jei „butike“ įsigijote dėvėtą drabužį, tai reikėtų žinoti, jog naudotos prekės, įsigytos specializuotose (tik naudotoms prekėms skirtose) parduotuvėse arba pagal nuotolines sutartis gali būti keičiamos ar grąžinamos tik pardavėjui sutikus.
Pagal individualius išmatavimus pasiūti drabužiai gali būti grąžinami analogiška tvarka (tik turint pardavėjo sutikimą). Taip pat reikėtų nepamiršti ir tai, kad kai kurios tinkamos kokybės prekės, įsigytos „butikuose“, gali būti keičiamos tik esant pardavėjo sutikimui. Tai – apatiniai drabužiai, pėdkelnės, kojinės, puskojinės, liemenėlės, korsetai, perlai, brangakmeniai, taurieji metalai bei jų dirbiniai, laikrodžiai, kolekcionavimo objektai, antikvariniai daiktai ir kita.
Kitais atvejais kokybišką, tačiau nepatinkantį drabužį, įsigytą „butike“, galima reikalauti pakeisti, jeigu jis nebuvo naudojamas, nesugadintas ir nepraradęs prekinės išvaizdos per 14 dienų nuo daikto pardavimo dienos.
Įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti netinkamos kokybės prekę pakeisti tinkamos kokybes preke arba atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus ar atlyginti vartotojo išlaidas prekės trūkumams pašalinti, jeigu to neatliko pardavėjas.
Iškilus individualiam ginčui tarp pirkėjo ir pardavėjo, pirkėjas turi savo reikalavimus pateikti pardavėjui raštu. Pardavėjui nevykdant pirkėjo nurodytų reikalavimų, nepateikus pirkėjui atsakymo arba pirkėjui nesutinkant su pardavėjo atsakyme pateiktais argumentais, pirkėjas dėl prekių kokybės įvertinimo gali kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos.
Pateikiamas teisininko komentaras yra bendrojo pobūdžio ir negali būti traktuojamas kaip individuali teisinė konsultacija. Dėl detalesnės informacijos kreiptis el. paštu alexkovalevskis@hotmail.com.
Ne vienerius metus Lietuvos teisininkų komentarus įvairiomis temomis publikuojantis pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams siūlo užduoti klausimus Jums aktualiais ir svarbiais klausimais – tikimės, kad profesionalių teisės ekspertų požiūris padės ne tik pasirinkti tinkamą problemos sprendimo variantą, bet ir suteiks žinių, kaip ateityje išvengti nemalonių rūpesčių.
Savo klausimus „Klausk teisininko“ prašome siųsti elektroniniu paštu: teise@delfi.lt. Aktualiausi atsakymai bus išspausdinti DELFI.