Dabartinis Biudžetinių įstaigų įstatymas nereglamentuoja nei jų vadovų skyrimo į pareigas tvarkos, nei atestavimo. Dar pernai SADM parengė šio įstatymo pataisas, kuriomis buvo siekiama nustatyti, kad biudžetinių įstaigų vadovai, dirbantys pagal darbo sutartis, priimami į pareigas ketverių metų kadencijai. Taip pat siūlytas kasmetinis vadovų veiklos vertinimas pagal iš anksto numatytas metines užduotis.
Švietimo ir mokslo ministerija nepritarė ketverių metų kadencijos idėjai motyvuodama tuo, kad mokyklų vadovų darbo rezultatus galima įvertinti tik išleidus abiturientų laidą, kai žinomi jų baigiamųjų egzaminų rezultatai bei įstojimo į pasirinktas specialybes sėkmė. Griežtą prieštaravimą riboti vadovų kadencijų skaičių išreiškė Lietuvos savivaldybių ir Kultūros centrų asociacijos. Jų nuomone, mažesnėms savivaldybėms kiltų problemų surasti gerų specialistų, tinkamų eiti biudžetinių įstaigų vadovų pareigas, būtų „prarandamos investicijos į vadovo patirtį“.
„Be to, per susitikimus su suinteresuotų institucijų atstovais išsakyta nuogąstavimų, kad ketverių metų kadencijos trukmė gali nemotyvuoti siekti ilgalaikių įstaigos tikslų“, - sako SADM atstovai.
Todėl vietoj ketverių metų kadencijos nustatymo ir kasmetinio biudžetinių įstaigų vadovų veiklos vertinimo dabar siūloma įtvirtinti vadovų eilinę ir neeilinę atestacijas.
Pasak siūlymo autorių, žinojimas, kad bus vertinama vadovo kompetencija, jo pasiekimai, suaktyvina ir nukreipia pastangas siekti biudžetinei įstaigai nustatytų tikslų ir uždavinių ir įtvirtinus atestaciją galima manyti, kad bus pasiektas geresnis biudžetinių įstaigų veiklos efektyvumas.
Rotacija jau vykdoma Vyriausybės įstaigose ir įstaigose prie ministerijų, rotuojai teisėsaugos ir gydymo įstaigų vadovai, teismų pirmininkai.