Operacija baigta, rastas vienas kūnas“, - BNS sakė A.Raščius. Kaip teigė „Oro navigacijos“ vadovas, piloto kūnas perkeltas į laivą, jį apžiūri prokurorai.

Pastebėjo tik vieną, o ne dvi liemenes

LRT radijas šeštadienio rytą pranešė, kad lėktuvą apžiūrėję asmenys viduje matė gelbėjimosi valtį ir vieną liemenę. Neatmetama galimybė, kad iki šiol dingusiu laikomas Alvydas Selmistraitis iš krentančio lėktuvo galėjo iššokti, kol Adolfas Mačiulaitis stengėsi jį nutupdyti.

Kaip LRT radijui sakė Susisiekimo ministerijos komisijos, sudarytos lėktuvo katastrofos aplinkybėms ištirti, vadovas ir Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vedėjas Bronius Merkys, lėktuve rasta ir avarinė radijo stotelė, tačiau kol kas neaišku, kodėl lakūnai ja nepasinaudojo.

Po apžiūros lėktuvas nuleistas į dugną

Pasak jo, operacija buvo baigta kelios minutės prieš 23 valandą, orlaivis jau turėtų būti nuleistas į dugną.

„Turėtų jau būti nuleistas. Traukiant jį mes vos ištraukėme, traukiant sparnai nulūžo, vos galėjome ištraukt“, - sakė A.Raščius.

Jis taip pat sakė apie operaciją daugiau kalbėti nenorintis, klausimus siūlė adresuoti prokurorams.

Per operaciją į Baltijos jūrą gegužės viduryje nukritusį lėktuvą „An-2“ buvo suplanuota lynais pakelti į 5-10 metrų gylį nuo vandens paviršiaus. Ten jį turėjo apžiūrėti narai, o po apžiūros lėktuvas turėjo būti nuleistas į dugną.

Operacija buvo ypač sudėtinga ir pavojinga

Susisiekimo ministerija pranešė, kad popiet pradėję darbus, specialistai realizavo pirmo etapo darbus: pakelti orlaivį į 5-10 gylį, jei yra, iškelti iš jo pilotų palaikus bei vaizdo filmavimo kamera maksimaliai užfiksuoti lėktuvo viduje esančių įrengimų ir prietaisų būklę, reikalingą avarijos priežasčių tyrimui. 

Ministerijos teigimu, operacija buvo ypač sudėtinga ir pavojinga.

„Pavyko iš orlaivio iškelti vieno iš pilotų palaikus, antrasis nerastas. Lėktuvo techninė būklė stipriai komplikavo darbus, jis nuolat byrėjo, todėl greičiausiai antrojo etapo – orlaivio iškėlimo ir atplukdymo į krantą – įgyvendinti nepavyks“, - rašoma ministerijos atsiųstame komentare. 

Anksčiau penktadienį  valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius A. Raščius teigė, kad orlaivio iškėlimo operacija susidūrė su kliūtimis – pro praviras lėktuvo duris yra išlindusi sija, trukdanti uždaryti duris. Dėl šios priežasties operacija užtruko ilgiau nei planuota. 

„15 val. buvo nuleista sija, prie kurios robotai pradėjo tvirtinti lėktuvo sparnus, atsirado dar viena problema, kurios nebuvo, pro praviras orlaivio duris yra išlindusi geležinė sija, čia galbūt tas, kur anksčiau minėta, kad yra salone ta sija, naudojama orlaivio tempimui su mašina, dabar norėtųsi tą siją ištraukti arba įstumti, kad būtų uždarytos salono durys“, - Lietuvos radijui penktadienį A.Raščius.

Lėktuvo pakėlimo darbus patikėta atlikti Nyderlandų įmonei „Mammoet“, sutartį su šia bendrove pasirašė „Oro navigacija“. Darbų kaina neatskleidžiama.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1180)