Panevėžietę Liną išgąsdino ne tik gamtos šėlsmas, bet ir pojūtis, kad nelaimei ištikus greitos pagalbos gali ir nesulaukti.

Pagalbai neprisiskambino

Moteris teigė pirmadienį ryte neprisiskambinusi bendruoju pagalbos telefonu 112.

„Važiuodama į darbą apie 7.30 val. Respublikos gatvėje, ties „Klevo“ prekybos centru, pamačiau pusę važiuojamosios dalies užvertusį nulūžusį medį. Tokiu laiku eismas intensyvus, o važiuojama liko tik viena eismo juosta. Pamaniau, reikia greičiau pranešti ugniagesiams, kad tą kliūtį pašalintų“, – pasakojo „Sekundei“ paskambinusi Lina.

Surinkusi pagalbos numerį panevėžietė kurį laiką klausėsi šaukimo signalo, kol galop automatinis atsakiklis pranešė, jog šiuo metu visi operatoriai užimti ir prašoma palaukti.

„Kurį laiką palaukusi vėl rinkau numerį iš naujo ir vėl tas pats: „Šiuo metu visi operatoriai užimti, prašome palaukti.“ Per tą laiką ir į darbą Nemuno gatvėje atvažiavau, ilgiau skambinėti nebeturėjau laiko. Aš skambinau tik dėl nulaužto medžio – visiškos smulkmenos. O jei būtų atsitikusi rimta nelaimė – avarija, per kurią sužaloti žmonės, arba insultas, gaisras. Baisu pagalvoti, kad net tokiais atvejais BPC balsas siūlytų palaukti“, – pasibaisėjo „Sekundės“ skaitytoja.

Skambučių srautas išaugo

Bendrasis pagalbos centras (BPC) patvirtino: audringąjį pirmadienį iš tiesų skambinant numeriu 112 ne visada operatoriai atsiliepdavo iš karto.

BPC specialistės Vilmos Juozevičiūtės teigimu, pagalbos prašymų skaičius per audrą buvo smarkiai išaugęs, nors dirbo sustiprintos pajėgos, iš laisvadienių atšaukta papildomai darbuotojų, dėl didelio skambučių srauto skambinusiems vis tiek tekdavo palaukti.

Pasak V. Juozevičiūtės, per audringąją parą BPC registruota 10 495 skambučiai, iš jų 8 437 – pranešimai apie įvykius. Įprastą dieną operatoriai atsiliepia į maždaug 6 000 skambučių.

„Labai didelis skaičius buvo skambučių, kai žmonės teiravosi, ką daryti dingus elektrai. Dar ne visi žino, kad elektros gedimams registruoti yra specialus ESO numeris, todėl dingus elektrai skambina 112 taip užimdami liniją“, – komentavo BPC atstovė.

Didžiausia klaida – padėti ragelį

V. Juozevičiūtės teigimu, panevėžietė būtų greičiau sulaukusi atsiliepusio operatoriaus, jei, išgirdusi automatinį įrašą, prašantį palaukti, nebūtų padėjusi ragelio ir iš naujo rinkusi numerį 112.

„Išgirdus įrašą padėti ragelį ir skambinti iš naujo yra pati didžiausia klaida. Jei paskambinus bendruoju pagalbos numeriu 112 išgirstamas įrašas, jokiu būdu nereikia dėti ragelio. Visi skambučiai registruojami į eilę ir jei žmogus skambina iš naujo, jo skambutis vėl atsiduria eilės gale. Taip patenkama į užburtą ratą: žmogus negali prisiskambinti, o BPC automatiškai gauna vis daugiau skambučių ir eilė užsikemša“, – paaiškino BPC specialistė.