Vyriausybė šį klausimą svarstė, nes Seimo nariai "darbiečiai" Viktoras Fiodorovas ir Valdas Skarbalius pateikė teisės aktą, kuriuo siūloma licencijuoti bepiločių orlaivių, sveriančių nuo 300 gramų iki 25 kilogramų, valdymo veiklą.
Ministrų Kabinetas nusprendė neteikti teigiamos išvados dėl šio pasiūlymo, o į klausimą pažvelgti kompleksiškai ir sudarė darbo grupę, į kurią įeis Susisiekimo, Vidaus reikalų ir Krašto apsaugos ministerijų specialistai.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius skeptiškai įvertino Seimo narių pasiūlymą, nes, pasak jo, bepiločių orlaivių registravimas neapsaugo piliečių ar privačios valdos nuo nelegalaus tokio orlaivio skraidymo, neužtikrina privatumo, neužkerta kelio, kad jie bus panaudoti nusikalstamai veiklai.
"Seimo nariai siūlė licencijuoti šitą veiklą, kad orlaivio valdytojas būtų licencijuotas asmuo. Tai yra, kad jis būtų praėjęs mokymus, kad jam būtų patikrintas psichologinis testas, kad būtų galbūt pasižiūrėta teisinė praeitis, kad jis būtų išlaikęs egzaminą, kad būtų permokomas, kad už visa tai apsimokėtų", - kalbėjo R. Sinkevičius.
Be to, ministrui nėra aišku, kodėl pasirinktos tokios svorio ribos, nes 300 gramų sveriantį vaikišką malūnsparnį taip pat iš esmės būtų galima laikyti bepiločiu orlaiviu.
Pasak jo, šie orlaiviai gali būti panaudojami tiek teigiamiems, tiek neigiamiems tikslams.
"Dronai padaro daug gero, praskrisdami virš laukų fotografuoja pasėlius, pagal jų storį, spalvą galima nustatyti būsimą derlingumą, galima kontroliuoti pasėlių laukų plotus, gali filmuoti renginius, kurti meno kūrinius, būti naudojami sienos apsaugoje, stebėjimui, siekiant pagauti nusikaltėlius. O gali ir blogo padaryti - numesti sprogmenį, nustatyti, ar privačioje teritorijoje užrakinti ar neužrakinti sandėliai, surinkti informaciją, kada sargas atvažiuoja, miega ar saugo, ir tuo pasinaudoti ir įsibrauti į privačią teritoriją, apvogti, pasižiūrėti, kas yra sandėliuojama", - vardijo R. Sinkevičius.
Pasak jo, šiuo metu nėra technologijų, kurios galėtų padėti apsisaugoti nuo nepageidaujamų bepiločių orlaivių plačiu mastu. Tokios vietinės technologijos egzistuoja ir yra įdiegtos, pavyzdžiui, Marijampolės pataisos namuose. Ten elektromagnetinės bangos neleidžia bepiločiams orlaiviams įskristi.
Bepiločių orlaivių skraidymas nėra reglamentuotas europiniu mastu. Tik dvi valstybės ES - Airija ir Italija - registruoja orlaivius.